broer en zus straks samen op kamer, behangtips ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door linda84, 30 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Onze dochter heeft nu een echte roze meiden kamer. We krijgen er een zoontje bij en hebben maar 2 slaapkamers. Ze gaan dus hun kamer delen en het roze behang zal ervanaf moeten.
    Ben benieuwd of er nog iemand ideen heeft over kleuren voor in de kamer wat leuk is voor allebei.
    Ik zat zelf te denken aan 1 muur met een blauwe ruit behang. Dit kan voor allebei, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd.

Wie heeft er ideeen ? Ik hoor ze graag.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je kunt een neutrale kleur kiezen als lime, rood of geel?

Maar misschien kun je de kamer juist in 2 kleuren doen. De ene helft blauw behang, de andere helft zelfde motief maar roze. En dan een lijst ertussen. Dan hebben ze ook elk hun eigen hoekje. Misschien voor je dochter ook wel fijn?

3. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Donker rood en donker blauw is een leuke combi.
    Wat ik ook altijd mooi vind is behang met diagonale brede strepen.

4. Duna

Duna Niet meer actief

Met donkere kleuren gaat een kamer altijd kleiner ogen...

5. Belletje

Belletje Lid

23 mrt 2009
    76
    0
    6
    Ik vind (gebroken) wit, met lichtblauw geaccentueerd met zilverdetails wel leuk voor beide.

Wij krijgen een meisje en hebben een muurtje lichtpaars behangen en de andere muren de onderkant lichtpaars en de bovenkant wit. In plaats van een behangrand hebben wij een sierlat geplaatst die ik met decoratieverf zilver heb geschilderd. Het ziet er heel stijlvol uit vind ik zelf :D Hetzelfde zou ik doen als ik een jongen zou krijgen, maar dan met licht blauw en crèmewit behang. Misschien een leuk idee? Waarschijnlijk spreken de zilverdetails je meid wel aan. lichtblauw, wit en zilver lijkt mij ook een leuke combinatie voor een meisje.

Groetjes Isabel

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Belletje ja ik zat ook al te denken aan lichtblauw. Vooral omdat je daar ook goed roze mee kan combineren.
    Bedankt voor jullie reacties !

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    geen idee hoe groot de kamer is maar anders zou ik zorgen voor 2 gedeeltjes
    en idd 1 in blauw en 1 in roze...

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    De kamer is niet zo groot. Denk 4,5 meter bij 2,30 ongeveer. Twee gedeeltes gaat dus jammer genoeg niet lukken. Ze gaan straks samen in een stapelbed slapen. Straks maar eens langs de behang winkel.

9. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    limegroen met wit! Kun je ook leuk rode ruitjes bij doen.

10. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik vind lime en paars heel leuk samen, heb je een beetje voor beiden wat!

11. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Wij wisten de eerste keer niet of we een zoon of dochter zouden krijgen.
    Via via kwamen we een crea koppel tegen en zij hebben een nijntje landschap over twee muren geschildert.
    Met allerlei nijntje dieren en zo er in. Het is echt heel gaaf geworden.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Bij ons dochtertje wisten we niet wat het zou worden en hadden lichtblauw behang met bloemen (maar geen tuttige bloemen). Ondertussen zijn we verhuisd en heeft ze een nieuw kamertje, maar het behang dat we overhadden, hebben we ook daar op de muur gedaan (zie album) aan 1 kant. Dit behang heb je ook in het limegroen bij Praxis.
    Bij ons zoontje wisten we het ook niet en dat kamertje is rood met wit geworden. Kan natuurlijk ook voor een jongen en een meisje op 1 kamertje.

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik vind rood met grijs en wit erg leuk!

Je zit het best veel nu...ruitjes en printjes enzo!

En het kan makkelijk voor allebei!

14. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Wij hebben een grijze babykamer met zilveren en aqua-blauwe details (zie album). Wij weten nog niet of we een jongen of een meisje krijgen en vonden dit leuk voor allebei!

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik vind rood grijs wit ook een leuk idee !

Elfje wat een onwijs leuke kamer heb jij zeg, grijs, wit, blauw hou ik ook in mijn hoofd !

16. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Mijn nichtjes sliepen ook in een stapelbed dat tegen de muur stond. tegen die tijd kun je voor elk wat anders op de muur bij hun bed schilderen/muurstickeren/decoreren....

De gene die beneden sliep had bijv de zijmuur paars en paarse lichtjes erin gehangen en afgesloten met gordijntjes etc.
    En die bovenin sliep had zilver en blauwe lampjes etc... echt keileuk en gezellig.

17. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Ik vind, rood en blauw wel een hele mooie combi

18. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
  19. choco23

choco23 Actief lid

6 aug 2009
    155
    0
    0
    een leuke grijs tint met aubergine of bruin met zand beetje neutraal maar wel leuk te combineren succes groetjes choco

20. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik ben gisteren in de behang winkel geweest. Het blauwe ruitje wat ik op internet had gezien was in het echt niet zo`n mooie blauwe kleur. Nu heb ik een zilver/wit behang gezien maar ben er nog niet uit of ik hem echt mooi vind. Haha wat lastig zeg die keuze...

Deel Deze Pagina