Ok, dan ga ik het gewoon proberen. Mijn zwager heeft dit betaald voor ons dus zou wel fijn zijn als we dat ook weer terug zouden kunnen geven. Maar ik zal zien of ze het nog uitbetalen. Van de vk mocht ik absoluut niet meer doorgaan met provoceren. Ze vond het duidelijk een KMA. Ik was daar net toevallig voor de nacontrole.
We zijn hier nogsteeds bezig met de declaraties van dec t/m feb.. Nog geen cent.. alleen afwijzingen! (terwijl we een verklaring hebben, en onze voeding bij de eigen apotheek zo kunnen halen)
Oh lekker dan! Ik had wel al de zorgverzekeraar gebeld en die zeiden mij dat als we bestellen bij Sorgente dat alles dan vanzelf gaat. Als we het halen via de apotheek dan vergoeden ze het niet... Belachelijk toch??
Nou de machtiging wordt in orde gemaakt. Ook willen ze mij doorverwijzen naar de KA omdat hij op de friso allery care ook nog gevoelig reageert. Ze denken dat hij Neocate nodig zal hebben.
Pfff wat een effect kan zo'n klein beetje hebben zeg! Hij is nog steeds heeeel misselijk, slaapt nauwelijks, oogleden zijn flink opgezet en rood . Zo sneu om te zien...
Hier was Thirza ook altijd errg onrustig als ze weer melk binnen had gekregen. Wij kwamen er met 9 mnd pas achter dat ze KMA had, (ik gaf BV en we zijn nogal veel weggestuurd met: dit is echt normaal). Maar Thirza had ook veel de hik, spuugde heel veel terug, eczeem, krampjes, veel niezen, niet slapen en krijsen... Goed dat je daar de KA gaat, want voor de eczeem is het ook wel handig om een goede zalf te hebben, (zowel een ontstekingsremmende zalf als een vettende zalf). Na je eerste bericht was het mij overigens al wel duidelijk: dit is echt KMA! Misschien even goed om te weten: maar hoe eerder je het ontdekt, hoe groter de kans dat ze erover heen groeien. Ga je dus provoceren, en je merkt reactie, dan dus ook niet langer doorgaan in zo'n situatie: je moet dat lijfje niet onnodig overprikkelen. En nog een tip: Stephan Kleintjes (dietist) heeft een andere manier van provoceren dan KA's dat doen. Hij adviseert om heel rustig op te bouwen en heeft daar allerlei schema's voor. Zou je t.z.t. ook eens advies in kunnen winnen, (je kunt hem bereiken via www.borstvoeding.com).
Balen dat hij reageert hoewel je t waarschijnlijk al verwachtte. Ik zou je ook Stefan Kleintjes als dietist aanraden, hier hele goede ervaring mee.
Zijn oogje op dit moment.... De andere was net ook opgezet, op dit moment weer iets minder. Hij wilt nu overigens maar niet drinken, maar heeft wel honger.. Hij gaat steeds kokhalsen
Verschilt denk ik per zorgverzekeraar... Ik heb ook vaak gehoord dat ze het niet deden. Wij hebben net de dubbelblinde provocatietest achter de rug, maar de uitslag krijgen we nog. Hier alleen een hele lichte reactie gehad tijdens de tweede testdag: wat eczeem in zijn gezicht. Hij wilde ook niet drinken, maar dat kan toeval zijn geweest. Ook was hij die dag snotterig en was zijn ontlasting wat groenig, maar ook dat kan toeval zijn geweest. Bovendien hoefden ze zijn ontlasting niet te zien. Dus als dit inderdaad een reactie was, dan was het een lichte. Ben dus benieuwd of zij het erg genoeg vinden om niet terug te kunnen op gewone melkvoeding. Zie er wel tegenop namelijk om terug te gaan, omdat ik bang ben dat die vreselijke onrust van het begin weer terug komt. Maar TS, ik hoop dat je de verwijzing snel krijgt. Want dit lijkt me voor nu overduidelijk!
Groene ontlasting krijgt hij hier juist van de hypo allegene voeding. Ook vrijwel direct. Ben benieuwd wat er uit komt voor jou!
@ Yukl: hoe werkt een dubbelbline test? Dat ook het ziekenhuis niet meteen weet wat jij mee naar huis krijgt en pas later bekend wordt wat je precies gegeven hebt? @ Vica: dat oogje wat zielig. Erg fijn dat de machtiging is afgegeven. Hier hebbben we tot 2 maanden ontzettend gesukkeld met een baby die niet kon poepen en de hele tijd aan het drukken was. Geen slaap, geen rust, niets. Ik dacht echt dat ik gek werd op een gegeven moment. Met ruim 8 weken kreeg hij Nutramigen en de klachten waren echt zo goed als verdwenen! Krijgt nu nog een klein beetje lactulose, better safe than sorry Hopelijk kan de kinderarts je meer vertellen over de vage klachten maar voor nu is het allang fijn dat je je babietje niet meer hoeft te belasten met reguliere voeding!
Ja absoluut. Ik vond het zooooo zielig! Vanmorgen waren zijn ogen nog dik en sinds begin van de middag is dat weggetrokken. Hij was nog een beetje misselijk maar gelukkig ook al minder dan gisteren en maar 1 keer flink gespuugd nog. Ik ben heeeel blij dat ik eerder ben gaan provoceren dan eigenlijk de bedoeling was. Ze wouden eerst dat ik woensdag zou gaan provoceren maar donderdag krijgt hij zijn 1e prikjes. Daar was ik het dus niet mee eens dus heb aangegeven dat ik een paar dagen eerder zou provoceren. Gelukkig gaven ze mij gelijk.
Ja precies. Het is een dagopname, dus hij kreeg in het ziekenhuis op de kinderafdeling voeding in een bepaald schema. Beginnend bij een druppel op de lip, daarna 10cc, dan 20cc, etc. En dan houden ze nauwkeurig bij welke reacties hij vertoont. Het zijn 2 dagopnames: de ene keer krijgt hij zijn gewone melk, de andere keer voegen ze er melkeiwitten aan toe. En zowel de verpleegkundigen, als de arts als wij weten niet wat het precies is. De voedingsdeskundige maakt de voeding klaar en stopt de uitslag in de envelop. Deze maakt de arts pas open als de opnames zijn voltooid. Wel een goede methode. Vooral voor kinderen met wat vagere klachten, zoals mijn zoontje.
hier exact hetzelfde! Met 8 weken nutramigen (wat smerig spul, maar hij luste het meteen!!) en meteen een ander ventje. Heerlijk was dat! Met 1,5 was hij er helemaal vanaf trouwens. Denk al wel eerder, maar een provocatietest hadden we pas met 16/17 maanden. Daarvoor wel zelf al geprobeerd net na een jaar(normaal brood, wat koekjes met koemelk ect.) en ging eigelijk meteen al goed. Yukl, dacht dat elke zorgverzekering wel zou vergoeden.. wat erg als dat niet bij elke zo is, is echt duur anders! Bij de Menzis wat het geen probleem, ook niet achteraf.