Haai, Hier waren we van plan om de kleine man met 6 maanden naar zijn eigen kamer te brengen. Nu het bijna zover is, twijfel ik een beetje. In principe slaapt hij de nacht door, maar moet soms één of twee keer zijn speentje in zijn mondje stoppen. Nu kan dat makkelijk. Met mijn ogen dicht, schuif ik mijn arm door de spijlen van zijn bedje, zoek ik het speentje, zoek ik zijn mondje en dan slaap ik weer verder Hoe moet dat straks? Voel er weinig voor om echt m'n bed uit te moeten voor een speentje. Hoe doen jullie het?
hier hetzelfde. hij ligt al 7 maanden bij mij. het kon hier ook niet anders wegens kamer tekort. we gaan over 2 weken verhuizen en dan heeft ie zn eigen kamer alleen zie ik er zelf ineens tegenop. hij is heel gevoelig en hangt heel erg aan mij. dus ben echt bang dat het helemaal niet goed gaat straks. we hebben al wat slaapproblemen achter de rug ondertussen. maar goed aan de andere kant.. wanneer dan wel?
Ik wou DL eerst ook zo lang mogelijk bij me op de kamer, maar met 3,5 maanden is ze op haar eigen kamertje gegaan omdat ik slecht sliep van ze. Nu slaapt ze een week weer op onze kamer omdat we laminaat op haar kamertje aan het leggen zijn en slaapt wel zo makkelijk, hoef mn bed idd niet uit voor speentje... Lastig lastig! Ik vroeg al aan mn man waarom " de babykamer " altijd zo'n prioriteit heeft tijdens zwangerschap, terwijl we de babykamer amper gebruiken?
Mijn dochter heeft tot 2 weken geleden in een wiegje naast me geslapen. Ze ging steeds slechter slapen en dat kwam volgens mij doordat de wieg te klein werd en ze ook wakker werd van ons gedraai. Ze slaapt nu inderdaad veel beter.. Speentje heeft ze niet dus daar kan ik je niet mee helpen.
Doen wat jij wil! Hier was Simon met bijna 12 weken uit het wiegje gegroeid. Het kon nog wel, maar hij lag elke keer helemaal bovenin gepropt. Vond ik zo sneu. Voor de volgende een groter wiegje en dus langer op de kamer!
Onze zoon ging direct op zijn eigen kamer. En die speen brengen vond ik niet zo'n hele grote ramp. Sowieso na een maand of 6/7 kon hij die zelf pakken, dus hoefde ik er voor de speen niet meer uit.
Blegh; vannacht echt om de haverklap zijn speentje terug moeten zetten. Hij pakt hem nu zelf en gaat er dan mee 'spelen', snapt natuurlijk niet dat hij hem eruit trekt als hij er aan zit. Wat was ik blij dat hij gewoon nog naast me lag. @Romy: ja, denk dat ik ermee wacht totdat hij het zelf kan.
Onze zoon heeft welgeteld 2 nachten bij ons in de wieg op de kamer geslapen, ik werd gek van al die geluidjes die hij maakt en heb hem snel naar zijn eigen kamer gedaan en dat gaat goed. Moet er 's nachts 1x uit voor een voeding hij slaapt dan zonder speen.
Mijn zoon heeft vanaf dag 1 op zijn eigen kamer geslapen. Moest er niet aan denken dat hij bij mij op de kamer sliep.. Ja en je moet er s'nachts wellis uit.. Ik denk hoe langer je wacht hoe moeilijker het is! Voor jou en voor hem..
Denk dat dat wel meevalt hoor, je groeit ernaar toe. Op den duur merk je dat of jij slechter slaapt door de baby of de baby sneller wakker word door jullie ( dochter word nu bv wakker van onze wekker, en da's lastig met een papa die er om 2 uur uit moet 's nachts! ) Maar ik denk dat je 't pas moet doen als je eraan toe bent, en niet omdat "het alleen maar moeilijker word" maargoed, je hebt dan ook moeders die hun kind direct op hun eigen kamertje gelegd hebben en moeders die dat niet over hun hart konden verkrijgen om je kind ergens anders te leggen.
Bij ons hebben onze kinderen alleen de week dat de kraamhulp er was op onze kamer geslapen en daarna in hun eigen kamer. En zo ga ik het met de tweeling ook doen. Als ze wakker worden moet ik toch mijn bed uit, dan kan ik net zo goed paar stappen doorlopen naar hun eigen kamer. En op deze manier heeft mijn vriend ook wat meer nachtrust, hij met er smorgens al weer vroeg uit om naar werk te gaan.
Hier heeft de een tot 6 maanden op de kamer bij ons geslapen, terwijl ze met 3 maanden al gewoon doorsliep en de andere met 5 maanden, al werd hij nog wel eens wakker 's nachts. Als het alleen voor het speentje is, dan zou ik een spenenlapje er aan binden, met een maand of 7 hebben de meeste kindjes dan wel door hoe ze makkelijk alleen met hun handje door het bed moeten maaien en het speentje zo weer te vinden. Valt het speentje ook niet snel uit bed op die manier.
Hier heeft ze nooit bij ons op de kamer geslapen. Met de babyfoon is het net of ze naast ons ligt dus ik ben niet bang haar niet te horen, en zo wordt ze niet wakker van ons. Simone slaapt wel zonder speentje, we moeten haar alleen af en toe even recht leggen want ze gaat dwars in haar bed liggen en dat past helemaal niet Maar dat is 1 keer per nacht ofzo, soms helemaal niet....
Hij slaapt sinds een week op zijn eigen kamer, mijn man wilde hem tot 3 maanden op onze kamer hebben, maar meneer is uit zijn moses wieg gegroeid hahaha Dus hop, naar zijn eigen bedje, en dat gaat prima
Finn heeft 2,5 maand op onze kamer gelegen, toen uit het wiegje in zn eigen bedje, en ging meteen goed, en ik vond het ook meteen prettig...
Onze zoon slaapt nog bij ons op de kamer, in de co-sleeper. Heb me dat van die babykamer idd ook al afgevraagd. Hier was het niet de bedoeling dat ZL zijn bedje bij ons op de kamer kwam. We hadden hele mooie vogels op zijn kamer op de muur geschilderd en prachtige meubeltjes enz... Nu horen die vogels bij het slaapritueel. Als hij van de commode komt, gaat hij hen 'slaapwel' wensen en dan gaat hij naar onze kamer.
Thirza slaapt sinds een week op haar eigen kamer. Ze werd wakker als mijn man zijn bed uit ging (5.30u). Ze slaapt super in haar eigen kamertje. Over die speen kan ik geen tips geven, want ze slaapt zonder.
De dag dat ze 6 maanden was in haar eigen kamer. Wilde ik eigenlijk niet maar dat hadden we afgesproken. Ze sliep een stuk rustiger werd niet van ons meer wakker en voor ons prive ook beter
Zal ik maar niet zeggen dat mijn zoontje (2 jaar) nog steeds bij ons op de kamer ligt?? Wel eens waar in zijn eigen bedje... En ons 2 e zoontje ligt in zijn wiegje... Nu niet denken dat ik een of andere rare vogel ben maar zo is het gelopen... 9 maanden bv gegeven en daarna is hij gebleven... Straks gaan ze samen over na of ieder hun eigen kamer of samen... Wij vinden het fijn om onze kinderen dicht bij ons te hebben...
hier slaapt zoey sinds 2 maanden in dr eigen kamertje maar soms ook nog lekker bij mama en papa in bed. Elke nacht nemen we hoe die komt.