Ik heb een zoontje van 20 maand en toen had ik ook al symptomen voor de nod . wat moe en vooral wat krampachtig gevoel onderin de buik eigenlijk constant aanwezig . Nu op weg voor een 2e wondertje heb ik nu weer dat krampachtige gevoel onderin de buik sinds mijn ei . Spannend en maar weer afwachten
@martje1979: Ja we houden elkaar zeker op de hoogte! Ik vind het zo spannend... Misschien leuk om te weten: Ik ga morgen naar een iriscopist. (als je niet weet wat dit inhoudt, net zo als ik een paar weken geleden, kun je dit wel even googelen ) Ik lees veel verhalen, ook hier op zwangerschapspagina, dat de iriscopist ook kan vertellen of je zwanger bent of niet. Ik ga voor andere klachten heen, niet voor de klachten die ik hierboven heb verteld. Ik ga kijken of ze er iets van zegt en dan laat ik het je weten! xx Molky
Oh ik ben echt zo'n nerveus type, helemaal niet goed voor mij om zwanger te willen worden! Ik ben een thuisblijfmama, dus ik zit er ook zo'n beetje op te wachten deze laatste dagen (vrijdag = NOD). Bij mijn vorige zwangerschap merkte ik vooral aan mijn buik dat ik zwanger was. Krampen! Nu heb ik dat vorige week gehad, met wat bruinverlies. Innestelling? Zou zo leuk zijn! Verder had ik pas na mijn NOD dat mijn borsten wat anders werden, gevoeliger en lekker helemaal blauw (ik heb dat normaal gesproken al, dus dan wordt het nog erger). Misselijk ben ik bij de eerste weinig geweest, dus ik duim dat het nu ook zo zal zijn bij een volgende zwangerschap. Pfff, ik ben blij dat ik een beetje wat te doen heb elke dag, want het is wel killing zo, die dagen afwachten... Ik ga denk ik testen op vaderdag, dan geef ik mijzelf ook nog wat ruimte om later ongi te worden als dat klopt. Ik heb voor mijn eerste zwangerschap maar 2 gewone cyclussen gehad na de pil, van 30 en 36 dagen, dus daar is ook niet gek veel over te zeggen. Het blijft afwachten...
@molky: heel interessant, laat maar eens weten of die persoon iets opmerkte. Zou mooi zijn!! @gentle: ook al zo'n zenuwpees als het op zwangerschap aankomt, haha. Molky en ik gaan ook testen op vaderdag. Zijn er nog meer vrouwen die gaan testen op vaderdag?? Ik vind het fijn om te merken dat ik niet de enige ben die met spanning toeleeft naar de NOD... Ik hoop dat er veel positief nieuws te lezen valt de komende dagen!
@martje1979: Hoi meid, Ik denk dat ik ongesteld ben geworden... Ik heb vandaag sinds vanmiddag bruine afscheiding. Ik weet nog niet of het doorzet maar ik denk niet dat het een goed teken is. Ik laat je morgen weten of het echt door heeft gezet. De iriscopiste heeft nog niets gezegd, ik heb vrijdag een vervolg afspraak over haar bevindingen. Liefs Molky
Molly bruin is nog geen ongi He.. Toen ik zwanger was van ons zoontje had ik dit ook net als anders en was toen gewoon zwanger! Dag 1 is pas als er echt rood bloed is..
@Wonderbaby1: Nou meid ik durf eigenlijk niet te hopen dat dat zo is. Ik weet nu eigenlijk ook niet of ik nog een test zou doen en wanneer dan. (voor de zekerheid) x
Ik zou even wachten Molky. Morgen of overmorgen merk je goed of je ongi doorzet of niet. Zo niet, gewoon nog een keer testen!
Ik zou ook even wachten.. Bij mij was werd het minder en na paar dagen stopte het.. Af en toe nog bruine beetjes maar het stopte uiteindelijk wel. Dus ik hoop dat dat ook bij jou is alleen dat merk je gauw genoeg
Al ongi geworden? Ik nog niet, en meestal wordt ik het 's ochtends, dus ik heb goede hoop dat het vandaag uitblijft. Nu morgen nog... Ik rij trouwens paard, iemand ervaring daarmee tijdens de zwangerschap? Ik denk dat ik wel wil stoppen totdat ik 12 weken ben, maar ik hoop toch dat ik het dan nog een poosje weer kan oppakken tot het niet meer gaat... Ik wilde eigenlijk morgen nog gaan, als een soort laatste keer (mocht ik zwanger blijken dit weekend)...
Hoihoi @Molky: spannend zeg Molky...ik hoop heel erg voor je dat het gewoon wat bruinverlies is. Had ik bij mijn vorige zwangerschap, maar toen met 5 weken dus toen ik al overtijd was. Succes hè meid! Leuk wonderbaby1 dat je ook gaat testen op vaderdag. Hopelijk hebben we straks allemaal een mooi vaderdagcadeau!!! Ik heb geen ervaring met paardrijden en zwangerschap dus daar kan ik niet mee helpen helaas. Liefs, Martje
oeps..ik ontdek net dat mijn bericht nogal raar in elkaar steekt. Ik hoop dat ik daar over een paar dagen de zwangerschapssymptomen de schuld van mag geven
En hier mijn lijstje. Ik weet sinds 3 dagen dat ik zwanger ben!! Ik had een duidelijke innesteling ( achteraf gezien). Heb rond de innesteling twee dagen enorme buik en rugpijn gehad. Twee dagen erna had ik bruinverlies en dat werd met de dag minder. Dacht dat het gewoon een vroege voorbode van mijn ongi was, maar niet dus. Verder: Pijn aan zijkant van mijn borsten, bij mijn oksels Af en toe beetje licht in mijn hoofd Ongi achtig zeurgevoel in mijn buik
Hallo allemaal, Voor het eerst hier op de forum, maar na jullie berichtjes gelezen te hebben lijkt het me leuk om ook mijn verhaal neer te zetten. Ik en m'n vriend proberen ook zwanger te worden. Deze maand is onze eerste poging, dus ik begrijp dat de kans erg klein is dat ik al zwanger ben. heb trouwens jaren geleden een tijdje de pil geslikt dus ik hoefde niet te ontpillen . Nu heb ik geen regelmatige ongesteldheid dus ik ben eind van vorige maand +- 24 mei nog ongesteld geworden. dan heb ik m'n ei rond de 6 juni gehad als ik alle berekeningen goed heb. nou sinds twee dagen nu heb ik eigenlijk het idee dat m'n buik erg opgezet is, maar heb ook meer honger, heb ik altijd voor mijn ongesteldheid. Verder lust ik gewoon nog koffie en doen m'n borsten ook geen zeer ( ben wel flink afgevallen afgelopen jaar, dus misschien dat ik hierdoor geen pijn heb in m'n borsten? Of heeft het hier niet mee te maken?) ben wel telkens misselijk en moet er de hele tijd aan denken ( maar misschien doe je dat nu ook wel automatisch omdat ik en m'n vriend aan het proberen zijn) ik heb vanochtend een proef test gedaan en deze was nog dik negatief. Ik neig te denken dat mijn symptomen een beetje verzonnen zijn, omdat ik zo graag wil, maar wat denken jullie ervan ben ergbenieuwd! Gr. Lotie P.s. Bedankt voor het vertellen van jullie ervaringen, deze zijn erg leuk om te lezen en informatief voor een beginneling als ik
Indy, wat bijzonder (zie je onderschrift), geniet er maar van! Ik heb precies wat jij beschrijft gehad rond de "innestelling" (erge buikpijn, kramp, beetje als een ongi, ook in mijn rug, en wat bruin verlies) en nu eigenlijk helemaal niks meer. Ik heb wel vandaag de hele dag aan mijn bh zitten plukken, want die zit niet lekker (meer). Of dat nou deze bh is of dat mijn boobies anders zitten... Molky, balen balen...
@ Lotie, spannend! Ik begon ook zo bij m'n eerste, maar was toch vrij snel zwanger. Hoe meer je er over leest, hoe meer je je druk kan gaan maken, en eigenlijk hoeft dat helemaal niet. Misschien kun je een dag prikken volgende week dat je gaat testen als je niet ongi bent geworden? Ik heb dat vorige week al gedaan, en mag van mezelf zondag testen (vaderdag). Dan maak ik mezelf ook niet gek daarvoor, en als ik dan nog niet ongi ben is er al wel een veel grotere kans dat die test posi is! Succes!!!