Onze dochter Fleur is nu bijna 16 maanden en de wens voor een tweede kindje wordt steeds groter. Ik heb bij mijn dochtertje een hele heftige zwangerschap gehad, veel last gehad van mijn rug en bekken en ik heb een longontsteking gehad toen ik 33 weken zwanger was. De bevalling was ook niet echt een pretje, om een lang verhaal kort te houden bleef mijn ontsluiting hangen op 3 cm na 14 uren weeën (min. om de 5 min.) kreeg ik hele erge persdrang terwijl ik natuurlijk niet mocht persen. Dat nog eens 3 uur moeten wegpuffen (wat zo goed als onmogelijk is) en toen kreeg ik eindelijk een ruggeprik (kan het iedereen aanraden!). Onze dochter sliep pas door na 9 maanden(!) dus al bij al was het best heftig. Ze is het allemaal dubbel en dwars waard maar wij hebben wel heel bewust even gewacht voordat we voor een 2de willen gaan. Wie wil er nog meer voor 2de kindje gaan??
Hoi Roosje, Wij gaan ook voor een tweede. Onze docher is nu 14 maanden oud. Ook ik heb geen leuke zwangerschap gehad. Vanaf 8 weken tot de bevalling continu misselijk en overgeven. Ik heb 19 uur weeen gehad en ik ben blijven steken bij 4 cm ontsluiting. Dus uiteindelijk een keizersnee, dat was voor mij een bevrijding!! Gelijk niet meer misselijk. Nu zijn we beizg voor een tweede. Ik ben vanaf januari gestopt met de pil. Eigenlijk zou ik nu al duiveltjes moeten hebben..... Maar nog niets gezien. gisteren ook getest maar volgens die test niet zwanger... In welke ronde zitten jullie?
Hey Juffie, Poeh jij hebt ook een heftige zwangerschap en bevalling gehad!! Spannend dat je nog niet ongi bent ik duim voor jullie!! Dit wordt onze eerste ronde, ik ben echt net gestopt met de pil als het goed is wordt ik morgen ongi en dan begint ronde 1... Ik ben heel benieuwd wij waren bij onze 1ste de 2de ronde al zwanger.
Hoi Roosje, Wij gaan ook voor een tweede, onze dochter is nu 16 maanden. Ik zat gisteren het tijdschrift Mama te lezen en 's avonds nam ik mijn laatste pil en toen dacht ik opeens: Dit is de laatste! Mijn man gaf al eerder aan wel voor een tweede te willen gaan maar ook ik wilde bewust even wat tijd voor mezelf. Ik heb een jaar borstvoeding gegeven en hoewel het heel makkelijk is gegaan vond ik toen dat het wel even tijd was voor mezelf. Maar nu begint het toch wel weer te kriebelen. Groetjes
@ roosje; Spannend om weer opnieuw er aan te beginnen of niet? Ik hoop dat het bij jullie weer net zo snel gaat. Hier nog steeds geen duiveltjes. Dit was nog niet eens bewust onze eerste ronde. Voor mijn gevoel moest ik nog ontpillen. We hebben afgelopen maand niet eens bewust geklust op de goede dagen Zondag nog maar eens een testje doen....
Juffie, spannend zeg, nog steeds geen duiveltjes... ik duim voor je!! Wilde hond wat knap dat je een jaar borstvoeding hebt gegeven! Bij mij kwam het niet goed opgang en mijn dochter hapte niet goed. Na 3 dagen besloten om over te gaan op de fles omdat ze zoveel was afgevallen en helemaal suf werd. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je na dat jaar even wat tijd voor jezelf wilde hebben. De kriebels voor een tweede zijn bij mij ook gekomen toen ik met mijn vriendin zat te bellen, haar dochtertje is nu 6 weken en opeens kreeg ik de kriebels van "dat wil ik ook". Gek want een maand geleden was het gevoel toch echt nog anders. We hebben altijd gezegd dat we heel graag twee kinderen zouden willen krijgen (mocht alles lukken) maar wanneer was nog even de vraag. Mijn man wilde al een paar maanden geleden opnieuw beginnen maar toen was ik er nog niet klaar voor. Het is nu wel heel anders dan de eerste keer, toen ben ik heel bewust 3 maanden van te voren gestopt met de pil om te ontpillen en een maand voordat we voor het "echt" gingen foliumzuur gaan slikken terwijl het nu veel impulsiever is gegaan. Ik ben woensdag gestopt met de pil en ik heb helemaal geen zin om eerst te ontpillen
Helaas, de rode duivels zijn toch gekomen.... Ach ik kon het mij ook al niet voorstellen dat het wel zo was. Ik voelde me ook niet zwanger. De vorige keer wist ik het al voor de test. Toen lustte ik al geen vlees meer, en alles rook vies. Dus op naar ronde 1. Alleen snap ik nu niet zoveel meer van mijn cyclus. Deze zit nu tussen de 23 en 30 dagen Nou ja, we zien wel. @ borstvoeding. Knap hoor een jaar borstvoeding. Dat je dan even tijd voor jezelf wilt, kan ik helemaal snappen. Zelf had ik het ook graag gegeven. Helaas hapte mijn dochter ook niet toe en bij mij kwam het niet op gang. Mede door de keizersnee, denk ik. Wel grappig dat we nu allemaal met ronde 1 beginnen. Dat we maar snel een positieve test in handen mogen hebben
Wij gaan ook voor een tweede kindje, morgende laatste pil endan zien we wel hoe het gaat. Het heeft 2,5 jaar geduurd voor ik van J. zwanger was, hopelijk lukt het deze keer zonder de MMM.
Hey Wup, leuk dat jullie ook voor een 2de gaan. Bij jullie eerste hebben jullie er 2,5 jaar over gedaan, dat zal wel een heftige tijd zijn geweest! Juffie, toch jammer dat je ongi bent geworden, je hebt toch stiekem een beetje hoop toch? Na jou verhaal ben ik wel een klein beetje gaan twijfelen omdat ik dus net gestopt ben met de pil en nog geen foliumzuur heb geslikt... in onze vriendengroep heeft een stelletje een paar maanden geleden de zwangerschap afgebroken omdat het kindje een open ruggetje had... Zij slikte trouwens wel foliumzuur maar toch... moet ik misschien eerst een maandje slikken of er toch maar gewoon voor gaan... Ik denk dat we gewoon gaan kijken hoe deze maand zal verlopen, mijn verstand en mijn gevoel zitten nog niet helemaal op één lijn
Ik zie dat we verhuisd zijn, ik kon het even niet meer terug vinden. Maar goed zitten hier nog meiden die ook voor een tweede kindje gaan nadat ze bewust even hebben gewacht?
dag dames, wij gaan ook voor een 2e kindje, onze dochter (ook Fleur) is nu 18 maanden. Ik was in januari zwager maar dat bleek een ma geworden te zijn dus ik ben in maart gecuretteerd en nu net mijn ongi gehad en gaan we het opnieuw proberen
Hoi Maia, Heftig zeg dat je een mk hebt gehad! Hoe ver was je? Wat grappig dat jullie dochter ook Fleur heet, ze schelen zelfs nog niet eens zoveel in leeftijd. Wij zijn toch aan het twijfelen of we niet een maandje moeten wachten zodat het foliumzuur helemaal goed in mijn lichaam is opgenomen. Wat vinden jullie?
Hallo alle 'nieuwkomers' @ maia, moeilijk hoor zo'n mk. Wel weer spannend om nu er weer opnieuw mee bezig te zijn. @ wup, hopenlijk is het veel eerder 'raak'. Het lijkt me heel moeilijk om 2.5 jaar te moeten wachten.. Foliumzuur; ik ben er al wel mee begonnen. Zo'n multivitamine. Maar volg je eigen gevoel. Misschien moet je eerst ook nog wel ontpillen... Ik merk aan mijn eigen lichaam dat het nu al 4 cyclussen duurt en het nog niet helemaal op de rit is.. We zullen allemaal zien wat aankomende maand brengt.
Ik moet ook nog aan de foliumzuur beginnen. Ik dacht er te laat aan. Ik ben nu ongesteld geworden (nog van de pil). Ga vanmiddag even kijken of ik het ergens in de supermarkt kan krijgen. Maar ik ga geen maand wachten. Bij J. duurde het 2.5 jaar. Hoeft nu natuurlijk niet zo te zijn. Uiteindelijk ben ik zwanger geworden met behulp van clomid, maar dat wil ik nu niet weer. Ik werd depressief van die pillen. Ik ga me voorlopig ook nog helemaal niet bezig houden met het zoeken van een ei ofzo...we laten het even lekker op zijn beloop nog.
Hallo Allemaal, Wij gaan ook voor een tweede! Nu in de tweede maand. Ons zoontje is nu bijna 17 maanden oud. Hij is op 15 december 2009 geboren en we wilde dat er zowiezo 2 jaar tussen zou zitten. Twee weken na de bevalling ( volgens mij zelf 2 uur) zei ik al dat ik graag een tweede zou willen. Ik heb een hele makkelijke zwangerschap (op wat bandenpijn en rugklachten na) gehad en de bevalling verliep ook voorspoedig. Heerlijk thuis kunnen bevallen in 12 uurtjes tijd. Maar nu is het eindelijk zover dat we voor een tweede gaan! Goede hoop voor deze maand! Bij de eerste heeft het 6 maanden geduurd voor ik zwanger was dus nog redelijk snel achteraf. Op het moment zelf lijkt het eeuwen te duren natuurlijk
MamaTess jullie zoontje is bijna net zo oud als onze dochter (20/12/09) en ik zie dat wij precies gelijk lopen qua cyclus, dat is ook toevallig!!! Wij hebben deze maand om de eisprong heen geklust, ik wilde toch eerst wachten totdat het foliumzuur werkt. De vorige keer was ik al de 2de maand zwanger dat wil natuurlijk niks zeggen maar het schept wel hoop. Deze maand dus nog niet voor het echt maar aankomende maand gaan we ervoor! juffie29 hoe gaat het met jou, begint je lichaam weer een beetje op de rit te komen?? Ik moet als het goed is zaterdag ongi worden dat is dan de eerste keer nadat ik gestopt ben met de pil, ik ben benieuwd. Wup: wat vervelend dat je de vorige keer zo ziek/depressief werd van de clomid, ik duim voor jullie dat het deze keer niet nodig is en dat je heel snel zwanger mag worden!!! Ik ga morgen een paar daagjes naar Rome samen met mijn moeder en zus, ben heel benieuwd. Ik heb er super veel zin in maar ik ben bang dat ik onze dochter erg ga missen. Dit is de eerste keer dat ik weg ga zonder haar. Gelukkig is mijn man wel gewoon thuis en opa springt in als oppas dus ze komt niks te kort maar het is meer het idee he .
Nou...vandaag niet ongi geworden. Gister wel getest en die was negatief dus ben benieuwd! Misschien morgenochtend nog even testen... Spannend hoor!!
spannend mamaTess! Ik ben vandaag ongi geworden, ik had eigenlijk gisteren ongi moeten worden dus dacht heel even dat ik misschien toch wel zwanger was. Maar dat kon ook eigenlijk niet omdat we bewust om mijn eisprong hadden geklust. Nu gaan we wel voor het "echt" dus ik ben benieuwd deze maand!
Ik ben og steeds niet ongi maar de vorige keer had ik ook telkens een cyclus van 30/31 dagen dus denk vandaag of morgen. Heb wel getest maar steeds negatief... Nou...succes deze maand