Hoi meiden, Zoals het onderwerp al zegt, voor degene die ermee te maken hebben gehad. Welke symptomen had jij tijdens (beginnende) zwangerschapsvergiftiging? Benieuwd naar jullie ervaringen en of ik de gynaecoloog moet bellen. Groetjes
Ik lig toevallig sinds woensdag opgenomen in het zh met zwangerschapsvergiftiging. Ik had alleen maar wat hoofdpijn woensdag wat bleef aanhouden. Maandag bij de controle is mijn urine zelfs nog getest in het lab en was alles oké. Donderdag bij de controle had ik ineens een bloeddruk van 130/100 en ineens 0.66 eiwitten in mijn urine, terwijl het max 0.30 is. Donderdagavond nog eens heel erg misselijk geweest en toen een bloeddruk van 150/100 en sindsdien is alles stabiel gebleven en heb ik nergens last meer van! Ik kan je dus helaas niet echt helpen aan symptomen, want ik heb nergens last van, maar heb het toch echt. Mag ik vragen wat je klachten zijn?
Het gaat erom wat jij voelt! Volg je gevoel. Ik had slechts lichte hoofdpijn en bleek dus als het HELLP syndroom te hebben. Het kan dus heel sluipend zijn, anderen worden beroerd van de klachten. Maar bellen, niet twijfelen!!!
Dank je wel voor jullie snelle reacties. Natasjee ik hoop dat alles goed met je gaat en je snel naar huis mag. Ik ben maandag een dag opgenomen geweest. Mijn bloeddruk was ineens 140/90 terwijl deze normaal 110/60 is. Geen eiwitten in de urine gevonden en bloedonderzoek was goed. Ik heb verder aangegeven dat ik ontzettend last heb van benauwdheid, slaap slecht omdat ij echt het idee heb dat ik ga stikken. Vreselijk moe en futloos. En nu sinds twee dagen voel ik me alsof ik een zware kater heb. Lichte hoofdpijn met momenten, verminderde eetlust en niet alles om heen meekrijgen. Verder echt nog steeds dat strakke en benauwde gevoel onder mijn borst. Alle onderzoeken wijzen niks uit en toch voel ik me zo slecht. Bellen voelt ook niet als een optie aan Ik al die onderzoeken al heb gehad. ...
Bellen! Ik ben maandag ook nog gecontroleerd, mijn bloeddruk was toen goed, iets eiwitten in urine, maar binnen de grenzen. Woensdag wat hoofdpijn en ineens heb ik toch zwangerschapsvergiftiging. Het kan er van de één op de andere dag zijn! Het gevaarlijke ervan is dat je het zelf niet altijd door hebt en je hoeft niet 24/7 ziek te zijn. Dus ookal ben je erop gecontroleerd, bel gewoon.
Nergens last van gehad... nul symptomen... Terwijl mijn onderdruk op 115 zat... Maar hoofdpijn. sterretjes zien, vocht vasthouden enz... dat zijn symptomen van eventuele zwangerschapsvergiftiging... Maar je kunt deze symptomen ook hebben en het niet hebben hoor! Uiteindelijk draait het om de eitwitten in de urine en bloedwaardes... en zolang die goed zijn is het geen zwangerschapsvergiftiging.. Hoeveel weken ben je?
Hoge bloeddruk, eiwitten in urine. Hoofdpijn en soms wat duizelingen en een strak gevoel in de bovenbuik. Op het laast ook mega olifanten voeten.
Weinig plassen.. Ik zag een paar weken daarvoor juist sterretjes en toen had ik juist een voor mij hele lage onderdruk, 70 of zo.. Voor de rest geen enkele klacht. Ik vond alleen dat ik zo weinig plaste, moest voor controle en onderdruk was net 90. Gelukkig vertrouwde de vk het niet en controleerde ze mijn urine. Ik weet niet wat er gebeurt zou zijn als ik naar huis was gestuurd, mijn nier en leverwaardes waren op het randje of ze haar meteen gingen halen. Pre-eclampsie.. Echt heel beroerd ben ik gek genoeg nooit geweest en de medicijnen sloegen zo goed aan dat ze nog 6 weken mocht blijven zitten met bedrust. Maar bij twijfel echt bellen!
Ik was doodziek, hele hoge bloeddruk, eiwitten, band gevoel, hoofdpijn en enorm veel vocht vasthouden. Leek wel een michelin poppetje! Nieren&lever vonden het ook niet fijn meer.
Oja ik idd wel veel vocht ik ben nu ook 2 kilo sinds woensdag aangekomen. Hoge bloedwardes. Tijdens het typen van mijn vorige bericht kreeg ik hoofdpijn, ging slapen en werd schokkend wakker.. Lig nu dus weer aan het infuus met magnesium en ctg. Zo snel gaat het dus.
Snel veel aankomen, vocht in gezicht, hoge bloeddruk en sterretjes zien. Dat was bij de eerste dus hou nu alles heel goed in de gaten!
Hoge onderdruk 120/110 Hoofdpijn Misselijk Vochtvasthouden.. Urine was nog niet eens echt erg met de eiwitten maar werd met de dag zieker! Bellen bij twijfel!!
Bij mijn eerste zwangerschap had ik nog geen zwangerschapsvergiftiging, maar wel vanaf 28 weken hoge bloeddruk, onderdruk van normaal 80 was toen >90. Had geen klachten.. Pas toen de onderdruk opliep naar 100 kreeg ik wat hoofdpijn, toen medicatie gekregen. Hield wel veel vocht vast op het eind, vooral in mijn voeten. Sterretjes zien ed heb ik nooit gehad, ook geen bandgevoel om bovenbuik.. Bij deze zwangerschap ging mijn bloeddruk prima, tot vorige week, kreeg toen ook hoofdpijn, bloeddruk was tijdelijk 135/98 en moest 24 uur blijven omdat er ook een spoortje eiwit in mijn urine zat. Dacht zelf aan werkstress en hoofdpijn door verkoudheid, klopt denk ik wel want alles is nu weer oke en ben weer terug bij de verloskundige. Maar goed, al met al dus nauwelijks symptomen, pas bij onderdruk tegen de 100 krijg ik hoofdpijn. Zoals anderen ook zeggen je hoeft dus maar heel weinig klachten te hebben, voor de zekerheid altijd even bellen, dan controleren ze je bloeddruk even een keer extra. Beter een keer voor niks dan.... Lees nu dat je al onderzoeken ed hebt gehad, dan hebben ze je vast ook op het hart gedrukt te bellen als je klachten hebt of als ze erger worden!
Bedankt voor jullie reactie allemaal! Ik heb nog niet gebeld. Het lijkt allemaal wat gezakt. Als ik me morgen nog zo voel bel ik zeker even. Ik hou jullie op de hoogte. Groetjes
Niet te lang afwachten hoor! Als er wel sprake is van PE of nog erger HELLP kan dat zowel voor jou als voor je kindje levensbedreigend zijn... Bloedwaarden lopen achter op wat er gebeurd in je lijf. Bellen bij twijfel!
Ik voelde me niet zo lekker (absoluut niet ziek maar gewoon niet helemaal fit), had hoofdpijn en pijn tussen m'n schouderbladen. Gelukkig nam de VK het serieus want ze heeft me meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis en toen bleek ik ook wat eiwitten in m'n urine te hebben en ook de bloeduitslagen waren niet goed. Ik ben meteen de volgende dag ingeleid.
Ik had maar heel weinig symptomen. Ik was enorm opgezwollen door al het vocht wat ik vasthield en ik had een hele hoge bloeddruk en eiwitten in mn urine. Aangezien het mn eerste zwangerschap was, dacht ik dat dat vocht vasthouden normaal was en die bloeddruk en eiwitten, daar kwam ik pas in het zh achter. Als ik mn standaard controle bij de vk niet had gehad, was ik er dus misschien wel niet of veel later achtergekomen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga straks misschien.toch maar even bellen. Gister de hele dag lichte hoofdpijn en vandaag een stuk erger. Een geheel gevoel van niet lekker zijn. Misschien gek dat ik zo twijfel om.te bellen, maar ik ben zo bang dat ze me een zeur vinden. Groetjes
Gewoon bellen!! Hier zwangerschap met oa bloedingen waarvoor ik zeer regelmatig gebeld heb. Ook ik dacht ze zullen me wel een zeur vinden. Maar alleen jij voelt wat je voelt meid, bellen dus! Je hebt een heel kostbaar wondertje in je zitten. Je twijfelt en bij twijfel altijd bellen!