Hoi dames, Ik ben nu 31 weken zwanger van mijn derde. Het valt me op dat mijn baby meestal overdwars in mijn buik ligt. Soms met het hoofd boven, maar zelden omlaag. Bij mijn andere zwangerschappen waren de kids rond deze termijn met hun hoofd omlaag gaan liggen en daalde ze in. Volgens de verloskundige mag de baby nu nog gerust alle kanten op liggen. Maar ik ben toch benieuwd wanneer een baby bij een derde zwangerschap in de juiste positie gaat liggen. Ervaringen? Stiekem ben ik een beetje bang dat de placenta ongunstig ligt, waardoor de baby niet op de juiste plek kan liggen. Ik heb alle zwangerschappen al problemen met de placenta gehad, dus zal me niks verbazen als dit nu weer zo is Of dit is gewoon een lekker eigenwijs kind
De baarmoeder is bij een 3e een stuk soepeler dan bij een eerste. Als de kleine rond 35/36 weken goed ligt is het geen probleem.
Hier dwarsligger die pas met 37 wk enigszins draaide en pas anderhalf uur voor de uitdrijving echt ging indalen. Het kan dus!
Hier een dwarsligger die met 33 weken is gedraaid en een stuit ligger die met 36 weken is gedraaid... beide hebben de hele (of tot nu) zwangerschap dwars of stuit gelegen😄
Mijn vierde die afgelopen maandag geboren is heeft tot op de dag van de geboorte nog dwars gelegen net onder de ribben, Tijdens de rugweeen is hij zelf gaan draaien en bij 4,5 cm ontsluiting lag hij met zijn koppie naar beneden, ( met 36.1 bevallen dus het kan echt nog alle kanten op )
Onze boef ligt pas sinds 34 weken goed, daarvoor ook altijd dwars. toen naar beneden gaan liggen en meteen goed ingedaald. Komt vast goed, maar 1 of 2 procent blijft dwars liggen. Of ligt je placenta helemaal onderin?
Kan dus goed komen zo te lezen. Ik heb geen idee waar m'n placenta ligt. Met week 35 een liggingsecho, dus ben benieuwd