Hallo allemaal! Ik ben na 8 jaar (!!!) gestopt met de pil. Met natuurlijk de bedoeling om zwanger te worden. Ik ben nu 23 jaartjes jong. Nu lees ik op veel websites dat het wel 3, 6 of 9 maanden (!!!) kan duren voordat ik "bevrucht" ben. Nou is er ook helemaal geen haast bij, maar ik was altijd ervan overtuigd dat je met GROTE PRECISIE je pil moest slikken zodat je niet zwanger werd. En nu blijkt dat mijn hele hormoonhuishouding eerst rechtgetrokken moet worden? Hoe dan ook, volgens mijn berekeningen is mijn vruchtbare dag aanstaande zaterdag 19 september. Aangezien mijn plannen nog maar net in actie zijn gezet heb ik nog eventjes de tijd... Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn met het stoppen van de pil en hierop volgend zwanger worden? Ging het snel of duurde het lang? Ik hoor in mijn omgeving namelijk veel verhalen van "oeps!" zwangerschappen door een vergeten pil...
Hoi Celest, Ik heb zelf toevallig vanmorgen wat info er van opgezocht. Op deze site staat ook wat geschreven: Menstruatiecyclus en kans op zwangerschap na pilgebruik - Zwangerschapspagina Het is dus erg wisselend per persoon en wanneer je weer in je 'normale' cyclus zit. Hoop dat dit niet te lang duurt en je snel zwanger mag zijn
Ik denk, dat als je een pil hebt die goed bij je past (en ook wat betrefd je gewicht) dat dan die "OEPS door de pil heen" niet zomaar zal gebeuren. Natuurlijk uitzonderingen daargelaten. De pil is op zich een veilig voorbehoedsmiddel, dus het zou maar wat raar zijn als bv 50% van de pilgebruikers toch zomaar zwanger zou raken....niet dan? En tja, verder ligt het natuurlijk aan nog veeel meer dingen, of het snel wil lukken. Niet iedereen is even vruchtbaar. Het lijkt wel heel normaal dat we allemaal zomaar vanzelf zwanger raken, maar er zijn er ook zat waarbij het niet wil lukken, om welke reden dan ook. In elk geval veel plezier en succes
Zoals je zelf al schijft het KAN.... en de een is de ander niet. Dat je nog jong bent telt zeker mee. Ik heb 3 jaar de pil geslikt voor Justin en was binenn 3 maanden zwanger. Maar helaas zijn er ook veel meiden die na 3 jaar zelfs nog niet zwanger zijn. Ik wens je alle geluk toe end at jullie snel een posi test in handen hebben
Hmmm... Ik moest na het stoppen van de pil (na de pilbloeding dus) eerst 3 maanden wachten tot mijn eerste echte menstruatie kwam. In de tussentijd waren we wel gewoon gaan klussen hoor, maar het duurde bij mij dus even voordat mijn natuurlijke cyclus weer op gang kwam. Wanneer ben je precies gestopt met de pil? Heb je je laatste pilbloeding (die bloeding die je sowieso altijd krijgt in de stopweek van de pil) al gehad? Heb je je eerste echte menstruatie al gehad?
Ik heb toen ik stopte met de pil gelukkig nergens last van gehad. Had direckt een cyclus van 28 dagen.......en tja, het is inderdaad van wel meer factoren afhankelijk hoe "snel" je zwanger bent. Succes meid !
Wow wat reageren jullie snel! Geweldig! Nou ik heb mijn laatste "pilbloeding" gehad en deze begon op 5 september. En nog geen echte natuurlijke menstruatie. Maar deze mag ik blijkbaar niet tellen als menstruatie begrijp ik? De laatste pil heb ik op 3 september geslikt. De zwangerschappen die ik bedoel, zijn niet "door-de-pil-heen" zwangerschappen maar "pilletje-vergeten" zwangerschappen... Verder ben ik 1.75m lang en weeg ik 78kg. Ben nu het zwaarst wat ik ooit ben geweest.. Voorheen woog ik rond de 70-75kg. Verder heb ik geen (chronische) aandoeningen, waarvan ik weet. Verder slikte ik de "gewone" pil, microgynon. De vorige naam weet ik niet meer. Nou ik zal in ieder geval mijn natuurlijke menstruatie afwachten en niet eerder testen kopen, lijkt het me nog te vroeg voor!
Ik ben in december 2007 gestopt met de pil nadat ik deze zeker 10 jaar onafgebroken heb geslikt. Kan wel zeggen dat ik er nooit eentje miste. Voor het eerst in mei zwanger, liep helaas mis en nu voor de 2de keer zwanger. Van verhalen die ik hoor kan het heel afwisselend zijn per persoon. De ene wordt maanden na het stoppen met de pil weer eens ongesteld, de anderen gelijk daarna. De ene raakt zwanger gelijk in de 1ste ronde en anderen zoals ik doen er meer dan een jaar over. Veel succes.
Ik ben ook 9 jaar onafgebroken aan de pil geweest. Sinds afgelopen maart gestopt omdat ik een erg onregelmatige cyclus kreeg. Ben nu nog steeds gestopt aangezien mijn vent en ik voor een kleine gaan! Het ontpillen heb ik dus gelukkig al gehad, maar het duurt altijd te lang hahaha.... Ook mijn vruchtbare dagen zijn aankomend weekend en zit nu ziek thuis, dus echt een leuk vooruitzicht heb ik niet hahaha Groetjes Jessie
Jellybean1976 wat fijn dat je nu lekker zwanger bent! jessie84 ik hoop dat je het gauw mag worden, jij wacht al wel lang zeg! Ik had mijn zinnen al helemaal gezet op een "zomerbaby" haha! Het kan natuurlijk nog, niets is onmogelijk. Maar ik laat het nu maar op zijn beloop. Wel slik ik al een tijdje multivitamine met foliumzuur, dat dan weer wel.
8 jaar aan de pil is volgens mij niet zo exstreem lang, volgens mij zijn de meeste vrouwen er langer aan als ze een kindje willen? (Ik iig wel...17 jaar ofzo...pfff) Mijn eerste cyclus was meteen netjes 29 dagen maar wel veel last van allerlei "ontpil" klachten en nog steeds voel ik van alles en nog wat. Ik geloof ondertussen niet meer zo in t door de pil door zwanger worden.....als je bewust op de vruchtbare dagen seks hebt garandeerd t nog geen zwangerschap helaas...
ik was 9 mnd na het stoppen met de pil zwanger van de 1e nu zonder pil te hebben geslikt zijn we al 18 mnd bezig, dus ligt per persoon verschillend liefs trotse moeder
Toen ik voor het eerst stopte met de pil om zwanger te raken heeft het 5 maanden geduurd voordat ik zwanger werd van amy. Ik heb geloof ik toen ook z'n 9/10 jaar de pil geslikt. Met deze zwangerschap was het gelijk de 1ste x al raak en die pil slikte ik een maand of 18 ongeveer. Denk dat ieder lichaam anders reageert, ik had nu ook verwacht dat het weer een paar maanden zou duren. Was dus een verassing dat het zo snel raak was, wel heel gewenst hoor maar toch ff schrikken. Want ja zo had ik het niet in me hoofd zitten haha.
Hoi Celest, Ook ik ben 8 jaar aan de pil geweest, heb verschillende gebruikt omdat mijn cyclus altijd een ramp was. Ik was 3 weken ongesteld en 1 niet, dus vandaar de pil. Toen wij besloten hebben om de pil de deur uit te doen dacht ik dat mijn cyclus weer een ramp zou worden omdat mijn lichaam het weer zelf moest gaan doen, ,maar ik had meteen een geweldige cyclus!! Alleen nog niet zwanger helaas Ik kwam er vorige maand door ovulatietesten wel achter dat mijn vruchtbare dagen EERDER vallen dan alle calculators en banners aangeven. Ga daar dus niet teveel vanuit! Wij gaan nu voor ronde 8... Het kan zomaar alle kanten op! In ieder geval ontzettend veel succes met zwanger worden. Groetjes Nicky
hoi hoi, Hier na 7,5 jaar gestopt met de pil. Na de ontrekkingsbleoding van de pil nog niet ongesteld geworden (zie banner, ruime 5 maanden niet) en nu via de gyna primolut gekregen om een ongi op te wekken. Daarna clomid slikken om een eisprong te stimuleren... Helaas heb ik dus wel erg veel last van 'ontpillen'! Veel succes de komende tijd... Spannend he??
Halverwege de strip met pil gestopt, precies twee weken daarna eisprong, en weer twee weken daarna een positieve zwangerschapstest!
Ik ben nu ruim 3 maanden geleden gestopt en tot op heden nog niet ongi geweest. Wordt er ondertussen moedeloos van en ga me natuurlijk vanalles in m'n hoofd lopen halen Maar ga er maar gewoon vanuit dat je een redelijk normale cyclus zal hebben hoor Naar mijn idee zijn er meer meiden die een redelijk normale cyclus hebben na het stoppen dan meiden die echt 6 maanden of meer niet ongi worden.... Succes!
stoppen met de pil en bewust voor een kleintje gaan, dat is zo'n speciaal moment!! Ik stopte in sept 07 met de pil en werd 11 weken voor het eerst zelf ongesteld. Daarna hopeloze cyclussen tussen de 6 en 11 weken. Na 9 maanden bij de gyn beland en hormonen gaan slikken en later gaan spuiten (ik kreeg vanmezelf geen eisprong) Toen raakte ik na 2 jaar zwanger en ben bevallen van ons geweldige zoontje. Na mijn bevalling heb ik hele mooie (voor mijn doen dan) cyclussen! En dus niet meer met de pil begonnen. De pil wil ik ook niet meer, voel me veel prettiger zonder. En nu afwachten wat de natuur deze keer gaat doen, lukt het ons zelf of toch met hulp van de gyn? Ben een aantal maanden geleden spontaan zwanger geraakt, maar helaas een miskraam, maar het kan dus wel! Probeer lekker van de situatie te genieten, jullie willen samen een kindje maken! Als je over een jaar niet zwanger bent dan zou ik eens een afspraak maken met je huisarts (of als je eerste echte ongi heeeeel lang op zich laat wachten). Maar nu vooral onspannen en samen dromen van een wonder! Tis altijd afwachten waneer je zwanger raakt en hoelang dat duurt! heel heel heel veel succes maar vooral veel plezier!!
@ Celest: Ja ik hoop het ook voor mezelf maar ook voor iedereen hiero. Eerst hadden wij zoiets we kijken wel wat het brengt maar nu sinds 3 maanden toch serieus mee bezig en dan is het toch elke keer weer een teleurstelling als je regels komen. Hopelijk komt de pendel uit, dan zou ik midden juni uitgerekend zijn en das een erg mooie maand hahahah.... Hopelijk ben ik van het weekend van mijn griep af zodat we goed kunnen klussen hihi.. Slik ookal 2 maanden folimzuur, baat het niet dan schaad het niet toch?
Ik denk dat ik na 3 maand ook wel een beetje onrustig zou worden, ook al is dat waarschijnlijk HELEMAAL onterecht omdat je gewoon nog moet wennen aan je pil-loze bestaan! Wordt maar snel beter! Straks zijn we tegelijktijdig uitgeteld... hihi En zodra ik las over de goede kanten van foliumzuur checkte ik gelijk mijn multivitamine, en daar zit ruim voldoende in! Ook voor zwangere vrouwen. En zoiets simpels doen om veel ellende (misschien) te voorkomen... is toch niet veel gevraagd! En voor jezelf zijn al die vitamines ook niet verkeerd.