Het is kerstavond. Buiten sneeuwt het en mensen lopen gehaast over straat. Op zoek naar de laatste pakjes en boodschappen. In een koud kantoor in Den Haag zitten er twee mannen eenzaam bij. De ene man is Mark Rutte en de andere man is de onfortuinlijke assistent van Mark. Deze assistent is slachtoffer geworden van deze man. Hij moet keihard werken om zijn gezin te voorzien van eten, drinken en medische zorg, maar wat zou hij graag thuis willen zijn, bij zijn vrouw en kinderen. Op deze mooie kerstavond. Het kan Mark echter niks schelen. Gewerkt moet er worden, gewerkt om alle centjes in de staatskas te proppen. Hij heeft namelijk een Audi A6 gereserveerd als kerstcadeautje. Voor zichzelf. Het is inmiddels al veel te laat en Mark stemt er brommend mee in dat de assistent naar huis kan. Mits hij er natuurlijk mee akkoord zal gaan dat dit ingehouden wordt van zijn schamele salaris. Mark gaat ook maar op huis aan en eenmaal thuis aangekomen gaat hij direct naar bed. Hij duikt in zijn warme voorverwarmde hemelbed. "Dit is pas genieten!,, Denkt hij. Als hij begint de slaap te vatten schrikt hij plotseling wakker. Er staat een gedaante aan zijn voeteneind. Hij klapt in zijn handen om te zorgen dat het licht aan gaat en wie ziet hij daar!? Diederik Samson. "Ik ben de geest van het heden Mark! Ook al ben ik technisch gezien niet dood, ik moet je toch komen waarschuwen!,, De ''geest'' gebaart Mark om mee te komen. Binnen een oogwenk staan ze in de portiek bij de onfortuinlijke assistent. Mark ziet hoe hun hun kerstavond vieren en op een stoel zit een oudere dame. "Zijn schoonmoeder!,, heeft Mark hem ooit horen zeggen, deze mag niet meer terug naar het tehuis, omdat haar familie het niet meer kan betalen. Sindsdien woont ze daar in. Mark voelt zich een beetje mistroostig, maar voordat hij er over na kan denken staan ze alweer in zijn slaapkamer en Samson is verdwenen. Hij draait zich om en ziet daar: De geest van het verleden! De geest van het verleden is een klein jongetje. Hij doet Mark zich herinneren aan hemzelf. Wederom staan ze binnen een oogwenk op een andere locatie. Mark zijn oude huis! "Wat een gezelligheid! Ik heb een goede jeugd gehad.,, Mijmert hij. "Ik kan niet zeggen mij ooit aan iets ontbroken heeft.Papa had werk, mama ook. Wat waren dat toch mooie tijden!,, Weer staat Mark plotseling in zijn eigen slaapkamer. Kleine Mark is verdwenen. Evenals zijn fijne gevoel. Plotseling schrikt hij op van een gestalte in de deuropening. Dit maal is het een oude man. Wederom doet hij hem denken aan zichzelf. De geest zucht diep en loopt weg. "Laat eigenlijk ook maar! Jij leert het nooit...,, Fin
Diederik Samson als Ghost of Christmas Present? Nee, dat gaat me echt te ver... alsof Samson geen aandeel heeft in de rottigheid nu... Oja.... of is dit verhaal gewoon 2011???
Marley was toch ook net zo erg als Scrooge. Alleen Harley lag eerder het loodje. Heb Marley en GoCP even samen moeten voegen. 400 woorden
Maar Marley is niet de geest van het heden... Marley is de eerste die verschijnt... Daarna komt het verleden... daarna het heden en daarna de toekomst Aah.. 400 woorden Maar je hebt volledig gelijk Marley was misschien nog wel erger dan Scrooge
Nou je het zegt De volgorde was anders. Jij Scroogefanatic . Heb hem trouwens al lang niet gezien, misschien een leuke voor kerst dit jaar. Mijn vriend is een Scrooge-maagd, dus dat wordt maar eens de hoogste tijd voor hem.