Doe maar gewoon ;-)

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik ben een moeder, net zoals vele anderen en ik vind mezelf best een ''makkelijke'' moeder.

Ik word niet panisch van vieze handjes, vieze mondjes of een kruimel die van het laminaat word opgelikt.
    Laten we de fles vallen? Even kijken of er niks aan zit geplakt, doekje erover en hop! Weer het mondje in!
    Desinfecterende gel? Gebruik ik alleen in de keuken!

Mijn ramen zitten dagelijks onder de vieze handjes, maar het doet me niks, ik kan soms best genieten van die kleine vingertjes die over mijn ruit verspreid zitten. Mijn tapijt zit onder de kruimels, maar daar heb ik katten en een stofzuiger voor en speelgoed door de woonkamer gesmeten? Ag, zo word ik er op attent gemaakt dat ik soms een beetje op moet letten waar ik over kan struikelen.
    Geloof me.. Ik heb meerdere malen al bijna mijn nek gebroken.

Ik geloof niet in complottheorieën van babyvoedings-fabrikanten, e-nummers, labeltjes uitpluizen, suiker uitbannen enzovoorts.
    Siroop is nou eenmaal lekkerder als water en een lange vinger smaakt beter als een droge cracker.
    Geniet, maar met mate denk ik, maar als ik zo kan genieten van mijn goddelijke bak met Ben&Jerry's ijs in de avond, waarom zou ik mijn kind al het lekkers dan gaan ontzeggen?
    Borstvoeding? Ook prima! Als je het zelf wilt proberen natuurlijk.

Mijn kind heeft houten speelgoed, plastic speelgoed, groot speelgoed, klein speelgoed, irritant speelgoed en ik maak me ook wel eens schuldig aan het feit dat plotseling ergens de batterijen van zijn verdwenen. En hij heeft ook best veel speelgoed. Hij krijgt ook wel eens een cadeautje, gewoon omdat het kan!

Ik heb nooit gedaan aan Attachement Parenting, Unconditional Parenting, Sonja Babyen of meer van dat soort ''ongein''. Geen enkele methode is aan mij besteed.
    Ik laat mijn kind best wel eens even huilen of zet hem voor de tv zodat ik mijn handen even vrij heb. Niet echt pedagogisch verantwoord, maar zeker wel effectief!
    Aan zoethoudertjes maak ik mezelf ook vaak zat schuldig en ja, soms heb ik dagen, dat ik wou dat ik behang had om hem achter te plakken, maar dat vergeet ik eigenlijk binnen 10 minuten weer.

Ik neem mijn kind wel eens gezellig bij me in bed om nog wat uit te slapen en soms krijgt hij s'nachts een extra flesje warme melk om weer in te dommelen.
    En als ik mijn kleine teentje stoot kan ik het soms niet laten op er per ongeluk een scheldwoord uit te gooien.

Sommige zullen nu denken:Wauw! Lekker onverantwoord bezig!?
    En dat kan misschien zijn, want ik doe niet alles perfect of zoals het ''hoort''.
    Maar bij het eerstvolgende kwijlkusje van mijn kind, denk ik:
    Wie maakt er eigenlijk uit wat ''hoort''?
    Wij zijn gelukkig!

2. Delta

Delta Niet meer actief

En zo is dat!

3. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Waar is de 'vind ik leuk' knop?!

4. Delta

Delta Niet meer actief

wilde ik ook zeggen.... :cool:

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

6. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Geweldig!!! MEEE EEENSSSS!!!!! ben benieuwd hoe de rest van de perfecte mama's erover denken die hun kinderen biologisch veranwoord zonder E nummer snoepjes en met detol doekjes door het leven gaan ;) :)

7. A2CA

A2CA Niet meer actief

Zolang jij gelukkig bent is het toch goed...

Ik ben ook totaal geen moeder die het volgens het boekje doet, op het cb lieg ik me ongeluk en ik doe lekker wat ik zelf wil.

Mijn kindje krijgt dus savonds pap uit de fles vind ze heerlijk, van de grond eten prima ik dweil toch iedere dag, zo mag ze ook gerust eens chocolade eten mij een zorg dat alles onder zit. Water krijgt ze eigenlijk nooit, wel aanmaak, froetsie en andere zoete dingen. Ze krijgt altijd als ik naar de winkel ga ( 2x pw ) een kadootje, gewoon omdat ik vind dat het kan, ik vloek regelmatig ( niet met opzet) maar het zou mij een zorg zijn zolang het geen super erge dingen zijn. Ze kust graag met de hond moet niet te ver gaan maar ach laat ze lekker spelen. Ze ligt nooit om 8 uur op bed maar wanneer ze zelf moe is kan om 7 uur zijn kan ook pas om half 11 zijn. En zo zullen er bij veel gezinnen ook wel dingen zijn die niet volgens het boekje gaan!

Gewoon lekker doen meid, jij bent haar moeder en niet de mensen wat het theoretisch in een boekje hebben neergezet, niet alle dingen volgens het boekje werkt op ieder kind.

8. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Mee eens, ook met Cynnie1984 :D

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

partyrocker je hebt helemaal gelijk!!!

als ik hier aan het lezen ben denk ik soms "mogen kinderen tegenwoordig niks meer?" een kind hoort kind te zijn met veel rommel (speelgoed), met vieze handjes en ook lekkere snoepjes

10. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Denk zelfs dat door die dettol doekjes en dat extreme schone kinderen minder weerstand opbouwen die ze later hard nodig gaan hebben.

Nee hoor ik ben daar ook niet zo van, en die babypotjes zullen best goed zijn, wij zijn er toch ook mee groot geworden?

Mooi geschreven!

11. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Halleluja :D:D:D

En ik al heel vaak denken dat ik de enigste moeder ben die het niet volgens schema´s, boekjes, methodes of whatever doet :)

Ik zou nu ook heel graag de "vind ik leuk" knop willen drukken maar helaas, deze functie is hier niet mogelijk ;)

12. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    816
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Tja jouw kind, jouw manier, jouw regels.
    Ik zou blij zijn als ik jou kind was haha.

13. Milujem

Milujem Niet meer actief

Alsof ik over mezelf aan het lezen ben :)
    Leuk geschreven!

14. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Amen! Heel leuk geschreven en ben het helemaal met je eens :D

15. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    *klinkt op de vind ik leuk knop en de doe ik ook knop*

16. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Amen! :D

17. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ben het helemaal met ts eens!

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik ben het niet overal mee eens... maar zoveel mensen zoveel meningen

Maar fijn toch dat je gelukkig bent...dat is het belangrijkste

19. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Waarom zouden (bio;))moeders die het anders doen, of überhaupt moeders die het anders doen er wat van moeten vinden? Als jullie als familie maar gelukkig zijn toch?

20. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    omdat bio mama's vaak alles op alles zetten om te proberen om 'gewone' moeders bij de sekte van bio inteelt te krijgen....;) :p

Deel Deze Pagina