klopt dat? snowboardboots maat 42 (heb schoenmaat 38,5)

Discussie in 'De lounge' gestart door muis26, 18 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

Hoi allemaal

voor de snowboarders onder ons..

ik heb vandaag een nieuw snowboard en boots gekocht. ONTZETTEND blij mee....

Alleen... de snowboard boots die ik heb gekocht zijn maat 42!!! en ik heb normaal maat 38,5. Kan dit? zijn er meer mensen die dat hebben?
    Ze zitten nu goed.... als ik rechtop sta raak ik met mijn grote net de voorkant, als ik in buig stand sta niet... dat is de bedoeling weet ik.. ze zitten heerlijk. mijn tenen kan ik heen en weer bewegen (naar boven). en als ik loop slip ik niet uit de hak..

Maar toch blijft het knagen.. ik denk; wat voor maat moet iemand met schoenmaat 40 dan wel niet hebben?

Ben benieuwd naar ervaringen... ik wil niet dat de schoenen straks na 1 week boarden zo zijn uitgelubberd dat ze te los zitten.

het zijn de Salomon pearl boa schoenen........

ze waren 150 euro dus wil er gewoon een tijd mee kunnen doen

2. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Je hebt meestal dikke skisokken aan heh ;). Dat scheelt al snel een maat tov je schoenmaat

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Geen idee of dat bij alleen snowboots is maar met fietsschoenen heb ik dat wel... ik heb maat 36 en mijn fietsschoenen zijn 2 maten groter. En dat is ook echt wel nodig.

Bij mij zitten de fietsschoenen nooit te los...

4. muis26

muis26 Fanatiek lid

ja twee maten kan ik nog indenken,

misschien heb ik wel hele rare voeten haha

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Hele rare...ha ha

6. muis26

muis26 Fanatiek lid

nouuuhouuu boeehoeeeee ;)

7. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.751
    646
    113
    Gelderland
    Zeiden ze daar in de winkels niks over dan?

8. muis26

muis26 Fanatiek lid

jawel hij zei dat ze goed zaten.... maar ik vind het zon groot verschil .ze hadden geen kleinere maten meer dus ik kon die ook net passen om te vergelijken.

9. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Daar wringt de schoen 😉

10. Yale

Yale Actief lid

26 okt 2011
    292
    2
    18
    Heb ik ook!! Had eerst kleinere en dat heb ik geweten.. Wat een pijn gehad. K heb maat 38 en snowboard schoenen 40/41

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Sowieso heb je een dikke sok aan, daarnaast moet je altijd wat extra ruimte rekenen en wie weet valt dit merk wel klein? Ik heb twee paar wandelschoenen, zitten allebei als gegoten met een goede wandelsok... ene is maat 38, ander 41 :D

12. muis26

muis26 Fanatiek lid

Oké gelukkig dat stelt mij iets gerust haha
    mijn vorige schoenen waren idd te klein.... die waren maat 39... maar mijn hele tenen knelde daar in af... krijg altijd ijskoude tenen in dei schoenen en kramp.
    Ik wil dus echt geen te kleine schoenen meer, maar ook niet te grote

13. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Ik heb het ook met mijn snowboardschoenen. Ze snowboarden heerlijk!

14. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Heb ook solomon snowboardschoenen. 2 paar.
    Het oudere paar zit lekkerder, maat 41, zit oude sluiting op die niet meer goed werkt (ouderwets touw aan trekken en vastzetten tussen ribbeltjes).
    Het nieuwe paar is maat 42 en heb het gevoel dat ze een beetje knellen. Misschien wel omdat het een ander model is (enkelvoudig draaimeganisme aan de voorkant).
    Schoenmaat is 40...nieuwere schoenen had ik ook wel een maatje groter mogen hebben. Dus 3 maten verschil vind ik zelf niet zo raar.
    Geniet van de nieuwe spulletjes :)

15. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Serieus. Waarom let je op een getal als je voelt dat ze goed zitten? Heb met gewone schoene alles tussen 41 en 42 2/3. Gewone maten en breedtematen. Het lijkt mij dus niet zo vreemd.

16. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.196
    177
    63
    NULL
    NULL
    Ik weet uit mn hoofd even niet welk merk snowboardschoenen ik heb. Maar ik heb van normale schoenmaat 40 en mn snowboardschoenen zijn maat 41. 42 had misschien ook nog wel gekund, maar groter toch echt niet. Maar als ze verder goed zitten dan ligt het misschien gewoon aan het merk of model. Van normale schoenen heb ik ook weleens 39 of 41, is merkafhankelijk.

Deel Deze Pagina