Wel/geen fluor in tandpasta

Discussie in 'De lounge' gestart door Sandana, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Pfff.... ik kom er niet uit!

Is het wel goed, of niet goed? Ik mis gewoon de bewijzen, de onderzoeken...

In Duitsland hebben ze ook zout met fluor erin (eigen keus), zou de schadelijke werking van de bacteriën tegen gaan, omdat de fluor dan in je speeksel zit. Maar daar zijn ze toch niet zieker dan hier?
    Ken je überhaupt mensen die er ziek van waren? Ik niet...

Mocht ik voor mijn kinderen overgaan op geen fluor, dan ben ik bang dat ze over een tijd toch wat missen en een slecht ontwikkeld gebit krijgen. Ikzelf ben opgegroeid met fluor en heb een goed gebit, zelfs al mijn verstandskiezen zijn van goede kwaliteit. Mijn man heeft dan weer een minder goed gebit.

Wie kan verlichting brengen in de wirwar aan info? Wie heeft echte info, zonder 'zomaar wat te roepen' om het zo maar te zeggen? Wie heeft info van toegevoegde waarde?

Het leven wordt er niet makkelijker op...

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Waarom zou je geen fluor willen?

3. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Tandpasta en slecht of goed gebit is een lastige kwestie want het heeft vooral met aanleg te maken!
    Waarom zou je geen fluor willen? Heb je vroeger fluor gehad of niet?
    Als je een goed gebit hebt en je hebt ook fluor gehad, is het dus niet slecht geweest.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.541
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Waarom zou je geen fluor gebruiken?
    Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan vraag ik me dan af.

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik ben opgegroeid met fluor en heb het nog steeds in mijn tandpasta zitten, ben 32 jaar en heb nog nooit een gaatje gehad!
    Mijn man daarentegen is ook opgegroeid met fluor en poetst er nog steeds zijn tanden mee en heeft een super slecht gebit.

Denk echt dat het met aanleg te maken heeft en hoe je met je gebit omgaat en niet zozeer om fluor.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb daar nog nooit zo over nagedacht eigenlijk wat zijn je overwegingen om het liever niet in de tandpasta te willen??

7. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik gebruik voor manlief, mijzelf en zoonlief tandpasta zonder fluor. Ik heb zo even niet scherp op mijn netvlies wat precies de reden was dat ik ermee gestopt ben, heb het wel helemaal uitgezocht en heb er heel bewust voor gekozen om ermee te stoppen. Sowieso gebruiken wij geen tandpasta die gewoon bij de supermarkt en drogist te koop is vanwege alle troep die erin zit. Wij gebruiken weleda en dr organic tandpasta. Ik wil me er wel weer even in gaan verdiepen als je dat wil?!

8. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Ik heb daar ook nog nooit over nagedacht. Wat ik wel weet is dat mijn kinderen bij de tandarts elk halfjaar vanaf hun 6e jaar een fluorbehandeling krijgen (zoals wij vroeger bij de schooltandarts kregen). Het zal dus wel goed voor het gebit zijn denk ik dan.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Vind ik online. Maar dat is puur tekst zonder bronnen.
    Wel heel duidelijk uitgelegd voor de mensen die je dilemma niet begrijpen...
    Het hele verhaal vind je hier

Typisch is wel dat in de vs op elke tube de gevaren van fluoride vermeld moeten worden... Maar dat ze het WEL toevoegen aan het drinkwater.

10. Dina12

Dina12 Niet meer actief

Ik begrijp je zorg. Na de geboorte van mijn dochter ging ik op onderzoek uit wat slecht en ongezond is. Ook fluoride ben ik tegen gekomen. Ik kocht tandpasta bij de bio winkel voor mezelf en mijn dochter. Ik heb gelezen dat fluoride ook in drinkwater word toegevoegd.

Ik liet me dochter niet vaccineren, ik wilde alles bio, tandpasta, shampoo, douchegel, fruit en groente ect ect. het liefst alles.

Ik ben er nu helemaal gestopt en koop bijna niets meer bio. Ik werd helemaal gek om alle etiketten te lezen..

Mijn dochter heeft bijna alle vaccinaties ingehaald (jan laatste) en ik let en google niet meer op wat allemaal schadelijk zou kunnen zijn.

De tandarts was er in ieder geval niet mee eens dat ik destijds geen tandpasta gebruikte zonder fluor.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ow joh nog nooit van gehoord

12. Saskia78

Wij doen tegenwoordig zo veel mogelijk met mate...
    Het moet wel leefbaar blijven.
    Dus wel zo veel mogelijk vers koken... Maar ik pluis niet de etiketten uit van de koekjes die ik af en toe ook heus koop.
    Na al dat verse eten mag een ongezond koekje of wat chips best.

En we poetsen dus ook gewoon met normale tandpasta.
    Uiteindleijk spuug je het grootste deel gewoon uit tenslotte.
    Maar snap het dilemma van TS wel.. (En jij ook denk ik :) )

Oh en het rijksvaccibatieprogramma doen wij ook aan mee.
    Tegen de mexiacaanse griep.. Hebben wij dan onze dochter weer niet laten inenten. Rijksvaccinatieprogramma bewijst zich al jaren...
    Van de texmex-vaccin hadden we daar fikse twijfels over.
    Wel een zucht van verlichting toen al die stress de wereld weer uit was...
    Je kind zal het maar krijgen..

13. Saskia78

In nl zit het ook niet in het water...
    En van fluor in je zout had ik eigenlijk ook nooit gehoord :)

Verder spuug ik mijn tandpasta bij voorkeur gewoon uit en zal het wel goedkomen lijkt me.

Ademen is ook ongezond waar ik woon ;)
    Gister allemaal witte "neerslag" op mn fiets... Geloof niet dat ik wil weten wat het is geweest....

14. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik gebruik ook inderdaad zelf bio tandpasta vanwege de andere chemische stoffen die in tandpasta zitten, niet alleen vanwege de fluor omdat wij het netjes kunnen uitspugen, maar mijn zoon snapt dat nog niet en slikt het door, voor hem vind ik het extra belangrijk dat er alleen natuurlijke stoffen in de tandpasta zitten.

Deel Deze Pagina