Welke tablet voor dochter 7 jaar?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door RoAn1981, 16 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Onze oudste dochter heeft voor haar 5e verjaardag een Kurio Telekids Tablet gekregen. Dat was een beetje een miskoop; ontiegelijk traag ding en ontzettend snel vol. We willen haar nu een betere tablet geven zodat ze er ook wat meer educatieve spelletjes op kan gaan doen, naast het gebruikelijke Netflixen en YouTube Kids. Wie heeft er tips voor een enigszins betaalbare en vooral ook door ons controleerbare tablet?
     
  2. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Wij hebben via marktplaats ipads gekocht. Daarop een ouderapp gezet dat ze zelf geen apps kunnen installeren, bepaalde tijden komt er een slot kunnen ze geen enkele app openen (kunnen wel om extra tijd vragen) en niet zomaar in de instellingen kunnen.
     
  3. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Mijn dochter heeft een gewone tablet van Samsung.
    We hebben er geen restricties op gezet.
    Het enige wat ze ermee doet is you tube filmpjes kijken over Lego en ze gebruikt een appje voor haar Lego boost.
     
  4. Vergeten

    Vergeten Bekend lid

    1 dec 2019
    990
    1.714
    93
    Vrouw
    Hier ook een Samsung,weet de prijs niet meer,wel minder dan €200 en die heeft (en volgens mij alle Samsung tablets) ook Kids Home, kinderscherm met vooraf geinstalleerde spelletjes die je kan uitbreiden, schermtijd instellen en die ze enkel kunnne verlaten met een pincode. Weet niet meer zeker of er ook youtube en netflix op kunnen.
     
  5. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier heeft de oudste sinds een aantal jaar een samsung en daar staat net als op zijn telefoon family link op. Hij kan dus niet onbeperkt op de tablet en ook niet zonder toestemming alles downloaden. Op zijn telefoon staat het voornamelijk vanwege de mtb in het bos, mocht er dan iets zijn weten we hem altijd te vinden.
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Samsung tab a meen ik. Prima ding en rond de 100 euro. Gaat hier al een paar jaar mee.
     
  7. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Hier ipads met ouder controle

    papa werkt alleen met apple dus ipads zijn al lang in huis hier .

    nu lekker relaxen met youtube, spelletjes. Als we geen tv hebben de ziggo app zodat ze evengoed tv kunnen kijken

    aanstaande week gaan we weer afbouwen. School komt er aan en dan mogen ze 1 uurtje op de ipad

    zoon is 7 en begint leuk te chatten nu via imessage met zijn neefjes nichtjeS

    en laatst tijdens logeren bij opa en oma met ons. Zo leuk
     
  8. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Ja super handig, je kunt per app een tijdslimiet instellen. Per dag niet meer dan zoveel minuten/uur op een bepaalde app (roblox, youtube). Onze oude ipads hebben die instellingen niet.
     
  9. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.658
    1.188
    113
    Hier hebben ze een Samsung tab a 2016 tweedehands gekocht, werkt prima.
     
  10. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Wij hebben iPads. Fijne tablets en ze kunnen er goed mee overweg!
     
  11. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Voor zoon een gloednieuwe 2ehands ( was uit de verpakking en door iemand geretourneerd) Samsung tab A 2016 via bol.com
    Zelf heb ik een oude iPad air maar die vindt ik veel fijner werken. Maar het is net wat je gewend bent. Voor de rest geen Apple fan...
     
  12. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Ik ben een Apple-fan. Geef les op een iPad school en heb zelf alles van Apple. Mijn dochter heeft nu mijn IPad mini en en zal volgend jaar mijn man zijn IPad krijgen, omdat wij bij moeten blijven.
    Maar als ik voor haar een tablet moet kopen dan zou ze een Samsung krijgen, goedkoper, maar ook vrij makkelijk het geheugen te vergroten door middel van een micro-usb. Al die apps en spelletjes en foto’s en filmpjes die ze maakt gebruiken zo veel geheugen, haha.
    Op beide zit kidscontrol, haar iPad is gelinkt aan mijn IPad, zo zie ik altijd wat ze doet. Ze heeft idd ook tijd, per app. Zo is YouTube en TikTok gelimiteerd, maar mag ze altijd op Squla.
     
  13. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Ik ben echt een Apple fan maar ons zoontje van 6 heeft een acer. Werkt super en ook een ouderapp via Samsung account van mijn man.
     
  14. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Oudste heeft een aantal jaren mijn oude Samsung Galaxy gehad. Ouder controle erop .

    Nu hebben ze een Lenovo. Doen niet onder op de Samsungs en ze zijn een stuk goedkoper. Rond de 100 euro. Ding is supersnel en geheugen is makkelijk uit te breiden.
     

Deel Deze Pagina