Welke schermtijd app voor tablet?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Theezeefje, 29 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Hoi! Ik ben hier helemaal niet in thuis maar heeft iemand hier tips/ ervaringen met schermtijd apps voor een samsung tablet?
    Ben inmiddels het gezeur wel zat dat hij maar probeert te rekken en ik maar 100x roepen dat dat ding uit moet...:|
    En kun je ook tijden instellen? bijv 2x 1 uur een gamen en 1 uur youtube “streamen” op de tv?
    Echt goed besef van tijd heeft hij nog niet zo goed ( 7 jaar)

2. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Wij gebruiken google family voor de tablets. Wij bepalen hoe laat die ontgrendeld word sochtends, kunnen een tijd instellen hoe lang ze mogen en ook vergrendelen en ontgrendelen buiten die tijd om.

chrystel73, Theezeefje en MamaChantal vinden dit leuk.
  3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.657
    27.304
    113
    Vrouw
    Family link

Ik kan zelfs apps blokkeren en niets wordt gedownload zonder mijn toestemming: of ik voer wachtwoord in op zijn tablet of ik geef akkoord via mijn telefoon

Theezeefje vindt dit leuk.
  4. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Heeft Samsung dat niet gewoon zelf?

Ik ben team Apple maar daar heet het “begeleide toegang” en je kunt echt alles instellen. Tot ze kunnen helemaal niks behalve kijken wat je opzet. Tot aan welke apps/knoppen wel/niet, hoe lang etc.

edit: Google vertelt mij dat dit bij Samsung “Kids mode” heet.

Theezeefje vindt dit leuk.
  5. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    2 uur gamen en 1 uur youtube op 1 dag?
    da's wel erg veel hoor op zijn leeftijd.
    en met 7 jaar heb je toch wel tijdsbesef?
    Hier ook altijd moeite om ze er vanaf te krijgen, maar wordt er niet geluisterd volgen er consequenties. werkt goed. Je kunt ook een wekker zetten en afspreken, loopt ie af dan gaat ie uit.

6. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Hij mag in het weekend 1 uur smorgens en 1 uur in de avond/ eind middag gamen. En inderdaad nog 1 uurtje youtube op de tv kijken.
    Doordeweeks rond 18.00 1 uurtje gamen en 2 a 3 filmpjes van youtube (a 10/15 min) op de tv kijken.
    Waarom ik me loop te verantwoorden snap ik eigenlijk niet want dat is mijn zaak. En nee, mijn kind heeft qua gamen op de tablet geen tijdsbesef en gaat gerust uren door als ik niet ingrijp.

HappyRabbits vindt dit leuk.
  7. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Ja, heb ik me nooit in verdiept maar leek me wel handig om inderdaad zoals @GroeneBomen en @Rapunzel aangeven dat je echt vanalles qua tijd via je eigen telefoon kunt instellen. Ik heb wel een redelijk braaf kind maar als die in het weekend eerder wakker word dan zijn vader en ik ben aan het werk dan gaat hij op de tablet omdat hij toch wel weet dat pa lekker doorsnurkt nadat mijn man toestemming heeft gegeven.

8. Neilia

Neilia Niet meer actief

deze heb ik gelijk geïnstalleerd!
    Vooral N is constant apps aan het downloaden dus goed dat ik dan toestemming moet geven voordat dat kan.

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier gebruiken we voor beide kids gewoon de klok die tegenover hun zit. Ik spreek van tevoren een tijd af, kondig 5min voor eindtijd aan dat het bijna is afgelopen en geef dan aan dat het tijd is en de schermen uit gaan. Vaak zit de 1 op de tablet en de ander op tv of Xbox. Luisteren ze niet dan de volgende dag geen scherm.
    Overigens wil ik wel eens soepel zijn dat ze een filmpje mogen afkijken of spelletje mogen afmaken (max 5 minuten), maar dan wil ik verder ook geen gezeur.
    Oudste gebruikt de tablet al sinds hij 2,5-3 jaar is en uit doen was altijd een drama. Sinds hij 4 is en ik met met de klok aan kan duiden gaat het beter en ik doe het automatisch bij zn zusje ook. Een scherm dat hier zomaar vergrendeld zou worden zou echt drama opleveren. Zoon vind het gewoon fijn als het aangekondigd wordt, maar dat is met alles zo. Hij houd niet van onverwachte gebeurtenissen.

Liekje81 vindt dit leuk.
  10. RLSD

RLSD Niet meer actief

Hier net zo, werkt prima over het algemeen.

De middelste is hier ook 7 jaar. Hij probeert uiteraard soms ook om tijd te rekken maar we vragen hem geen 100x om zijn scherm uit te doen. Afmaken waar je mee bezig bent als je het netjes vraagt, prima. Daarna uit en wegleggen. Zo niet, consequentie. Daarmee gaan ze een paar keer op hun neus maar kiezen daarna wel eieren voor hun geld.

Deel Deze Pagina