Worden ze 's nachts wakker om te plassen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Barocky, 23 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barocky

Barocky Actief lid

27 apr 2009
    160
    0
    0
    Ik ben voornemens het eens zonder te luier te proberen 's nachts (voor mijn dochter dan hè :)). Maar ik ben benieuwd of zij wakker zal worden als zij moet plassen. Worden kindjes altijd wakker of plassen ze ook gewoon in bed en slapen ze door? Zou het sneu vinden als ze in haar eigen plasje ligt te slapen. Ik heb wel een waterdicht zeiltje over haar matras.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Euh...ze worden wakker als ze er aan toe zijn nachtzindelijk te worden ;) . Dus ja, als ze wakker wordt, is dat een teken dat ze zindelijk wordt/is 's nachts, als ze er doorheen slaapt niet. Hoe is haar luier 's ochtends, erg vol of bijna droog? En gaat ze meteen plassen 's ochtends als ze uit bed komt? Dan zou ik het wel durven proberen. Bij mijn oudste heb ik het gewoon geprobeerd 3 weken nadat ze dagzindelijk was geworden. Het ging vrijwel meteen goed, maar we hebben nog wel af en toe ongelukjes, die gebeuren meestal aan het begin van de avond en daar slaapt ze dan doorheen (ik ga voordat ik zelf ga slapen altijd kijken en heb een paar keer gehad dat het bed dan nat was terwijl zij lag te slapen (aan de zijkant van het bed ofzo). Maar de laatste week wordt ze steeds vaker 's nachts wakker om te plassen en ze is nog steeds vaker droog dan nat dus volgens mij gaat het wel de goede kant op.

3. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    hier was ze gelijk dag en nacht zindelijk.
    In het begin maakten we haar wakker voordat we zelf gingen slapen maar ze werd zo moeilijk wakker dat we dachten van we laten haar maar liggen. en ze riep toen snachts dat ze moest plassen.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier 's ochtends volle luier elke dag...
    Tot ze op een dag zei: nou mam, geen luier vannacht.

En ze wordt inderdaad gewoon zelf wakker.
    In het begin zelfs heel vaak omdat ze bij elk mini-aandrangsignaaltje al uit bed vloog.
    Maar ze heeft in al die tijd 1x in bed geplast, toen was ze ziek en werd pas wakker toen ze geen tijd meer had om naar de wc te gaan.

En toevallig vandeweek sliep ze blijkbaar heel diep.... Ze heeft op weg naar de wc op de grond geplast :D
    Maar goed... Ze is alweer een eeuwigheid zindelijk dus was echt een ongelukje.

Dus droge luiers zegt ook niet alles.... Dan had ze nu nog steeds met luier geslapen :)
    Was het eerste wat ze deed als ze wakker werd... Plassen.
    Daarna pas mij wakker maken dus voor mijn gevoel had ze elke ochtend gewoon een natte luier.

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja hoor!maar ook om te gaan plassen. dus n po in de kamer kan handig zijn. of de weg naar wc helemaal vrij maken!

6. adi

adi Niet meer actief

Hier lopen ze tot ong 22 uur nog weleens naar de wc, maar niet s nachts. Ik hoor ze s ochtends rond 6 uur vaak even gaan en dan gaan ze weer slapen.

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Dat is zo verschillend per kind. Mijn dochter was met haar 2e verjaardag dag en nachtzindelijk. Potjes, wc verkleiners en vragen 'moet je plassen?' werkte hier absoluut niet. Ze wilde het zelf doen en meteen op de grote wc. Ik heb geprobeerd om mijn dochter te laten plassen als ik zelf naar bed ging. Woest was ze omdat ik haar wakker maakte. Levensgevaarlijk ook want ze liet zich in de wc expres omvallen! Probeer het gewoon even uit en ga ervoor. Er zijn ook veel kinderen die zelf wakker worden of wel braaf met je gaan plassen 's avonds.

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Mijn ervaring: het komt vanzelf..het seintje dat de plas moet worden opgehouden s'nachts komt pas later dan overdag. En dat ze wakker worden en een plasje gaan doen.
    Mijn dochter is overdag wel soort van zindelijk (is3,5) maar ze heeft s'ochtends nog enorme plasluiers. En opeens is het dan over
    :)

9. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    de eerste tijd deed ik ze van die pamperbroekjes aan.
    En ik zette ook een potje naast het bed en een lampje voor als ze moesten.
    Nooit last van gehad, ze waren op 3 weken dag-en nachtzindelijk (op occasionele ongelukjes na)

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij hebben hem een week of twee nog wakker gemaakt als we zelf gingen slapen. Op een gegeven moment was mijn man het zat om een doodchagrijnige kleuter uit bed te halen (ga weg, ik wil niet plassen, dit is stom, blijf van me af enz) dat hij weigerde. Vanaf toen ook geen probleem meer. Soms kom ik hem weleens tegen als ik de kleine uit bed haal of in bed stop midden in de nacht. Meestal slaapt hij gewoon door. Toevallig van de week weer een ongelukje, maar dat is voor het eerst sinds ruim 2 maanden.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn kids worden / warden niet wakker als ze in bed geplast hadden... dat vond ik niet zo'n stralend idee.. maar een luier of broekje wilden ze niet meer aan en dus hebben we ze een tijd lang rond 23:00 laten plassen. Gelukkig ging dit zonder gemor en gepiep en was het natuurlijk een feestje om 's ochtends droog te zijn. Bij zoon hebben we dat een maand of 7 gedaan en dochter nu een maand of 2-3. Het scheelde ook bij het wakker worden 's ochtends (tijdstip). Het eerste wat zoon doet is.. gaan plassen! :)

Op een gegeven moment is het een kwestie van proberen.

12. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hier gelijk dag en nacht zindelijk, voor het slapen gaan doet ze een plas en dan smorgens weer als ze wakker word!

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Hier is ze al een paar maanden dagzindelijk maar s nachts word ze niet wakker om te plassen. Ze is 2 jaar.
    Paar x geprobeerd zonder luier maar dan word ze s ochtends wakker in een drijfnat bed. Ook ligt ze dan gedraaid in bed, net buiten het zeiltje en is matras alsnog nat;)
    Dus voorlopig luier om. Er staat wel een potje op dr kamertje. S avonds of s ochtends doet ze de luier uit en een plas op potje.

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid heeft één keer in bed geplast. Daarna ging ze meteen zelf naar de wc 's nachts, ze werd wel wakker als ze moest. Ze was toen 3,5.

15. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    @damay77
    ik heb een matrasbeschermer gekocht (hier noemen ze dat ook een "pisdoek"; zegt genoeg).
    Hij komt uit de ikea en hij lekt echt niet door: zelf als nr2 kletsnat is, is de matras nog kurkdroog.
    Er moet wel op de verpakking staan dat hij waterdicht is, anders heb je een gewone

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Ik heb een goede maar die bedekt niet het hele matras. Dus als ze net met dr kont op het onbedekte deel gaat liggen dan heeft hij dus weinig nut:p
    Hier was dat dus het hoofdeinde.

17. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    447
    83
    Limburg
    Onze dochter was toen ze overdag zindelijk werd binnen een week ook in de nacht zindelijk. Ze gaat nog voordat ze zelf gaat slapen en dan bijna altijd red ze de volgende ochtend. Volgens mij nog maar 1 keer geweest dat ze in de nacht wakker werd om te plassen.

18. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.678
    1.439
    113
    Hier al een hele tijd overdag zindelijk maar in de nacht nog echt niet. Hij probeert het wel en zegt ook telkens ik ga vannacht wakkerr worden als ik moet plassen maar ben elke ochtend toch nog erg blij met de luierbroekjes. 1x zonder geprobeerd (was toen al een week lang droog) en toen heeft meneer dus uren in een flinke plas gelegen en hij heeft een erg gevoelige huid en zat van zijn knieën tot aan zijn borst onder de rode uitslag, en dat was geen fijn gevoel dus nu doen we rustig aan en laten gewoon een luierbroekje aan en dan zien we het wel ;)

19. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hier wordt ze nooit wakker om te plassen, maar ze plast dan ook nooit s`nachts. Ze moet van ons voordat ze naar bed gaat even proberen te plassen, meestal plast ze dan wel. Dan pas als ze s` ochtends wakker wordt en meestal moeten wij haar er dan ook nog op wijzen. Ze heeft op vakantie 1x in bed geplast, maar toen waren we vergeten haar te laten plassen voor het gaan slapen

20. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Hier (tot oma besloot hem een week lang een wegwerpluier aan te doen, zie ander topic ;) ) voor het slapen gaan, dan tussen 2 en 3 ergens en om 6u gelijk een plasje. Nu lukt het niet meer, we laten het even op zijn beloop, doen hem een wasbare luier aan en komt vanzelf wel weer. Af en toe wordt hij wakker voor een plas en blijft de luier alsnog droog maar ga niet pushen. Hij is nog jong en ik wil niet dat zijn nachtrust eronder lijdt.

Deel Deze Pagina