Wie heeft de tip?!? Ik ben op zoek naar het allerleukste prentenboek (liefst op rijm) over kerst. Op een leuke manier geschreven, niet te zwaar op de hand, maar wel een waar het christelijke gedachte van het feest in naar voren komt. Dus niet een boek over een muis die in de sneeuw een kerstboom optuigt. Gewoon een leuk, warm verhaal. Ik kwam zelf: een doosje kerst tegen en die lijkt me wel leuk, maar is denk ik niet helemaal wat ik zoek. Wie heeft een aanrader?
De lieve boze wolf is gewoon leuke boek over winter etc. Niet echt kerst. Mannetje tak zit kerst element in en is gewoon top boek. Verder weet ik niet ...
Die van Dick Bruna ziet er idd erg leuk uit. Daar zit echt het kerstverhaal in. Thanx. Maar meer titels zijn welkom hoor, hoeft niet per se over Jezus en Bethlehem te gaan. Maar gewoon een leuk, warm verhaal om te vertellen.
Hmm Marianne Busscher en Ron Schröder (van "jan en Noortje" en "koen en lot" hebben ook een boek geschreven over kerst. Wel echt over het kerstverhaal. Maar ze schrijven altijd erg leuk en met veel mooie platen. Moeite van het bekijken waard