Welke tablet?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Jazziepooh, Jan 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Hoi dames,

Mijn dochter wordt in maart 3 en wij willen haar graag een tablet cadeau doen.
    Nu dacht ik zelf aan de Vtech Storio 3S. Heeft er iemand hier ervaringen mee? Of moet ik voor een andere tablet gaan?

Wij hebben trouwens zelf geen tablet, dus ze kan niet met die van ons spelen ;)

2. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Ik zou ons zoontje nooit zo jong al zelf en tablet geven. Ik zou dan eerder zelf voor een tablet gaan zodat hij er af en toe even op kan maar nog geen voor zichzelf. Ik persoonlijk vind 3 jaar echt nog te jong. Ons zoontje mag heeeeeeel af en toe even op die van ons maar omdat hij zelf nooit om vraagt gebeurd dan misschien 2 keer per maand of zoiets.

3. Jazziepooh

Bedankt voor je reactie, maar dat was niet mijn vraag.

4. sjak

sjak Niet meer actief

Haha... Mijn dochter heeft mijn 'oude' Samsung (ze is 2,5). Maar zou ik deze niet gehad hebben zou ik niet boven de €100 uitgeven en een goede hoes erbij kopen. Mijn neefje heeft een Panasonic, mini. Is echt een mooi ding en hij kan er alles mee.
    Het is voor spelletjes en YouTube? Dan denk ik dat vtech ook voldoet.

5. sjak

sjak Niet meer actief

Bij nader inzien zou ik niet voor een vtech gaan (hoewel die er wel erg leuk uitziet!) maar voor een 'gewone' tablet. Waar je alle spelletjes uit de store kunt halen en waar ze mee op hou tube kan. De vtech heeft alleen vtech spelletjes als ik het goed begrijp en niet Android ondersteund.
    Op hou tube kunnen ze ook filmpjes kijken en muziek kijken/luisteren. Dat is wat ze hier het liefst doet.

6. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Dat heb ik dus ook gehoord!
    Wilde eigenlijk met mijn zoon voor zijn spaarcentjes een Storio kopen, maar de mogelijkheden lijken gelimiteerd te zijn.
    Dus denk dat we gewoon een 'standaard' tablet kopen met een goede hoes waar hij lekker op kan YouTuben en we spelletjes uit de Google-Store kunnen halen.

7. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik zou inderdaad ook een gewone tablet kopen er zijn zulke leuke apps (kindertube bv).

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#8 MMarianne, Jan 26, 2015
    Last edited by a moderator: Jan 26, 2015

Om bovenstaande redenen hebben we zoontje z'n Storio verkocht en een tablet bij de Kruidvat besteld voor 40 euro, wordt morgen geleverd dus of ie bevalt weet ik nog niet maar zou dus ook een gewone tablet doen.

9. Jazziepooh

Bedankt voor de reacties, dames!
    Dochter is dol op youtube filmpjes, dus dan valt de Vtecht af.. Ik ga denk ik voor mijzelf een tablet kopen waar zij dan ook mee mag spelen.

Zucht, nu moet ik een ander verjaardagscadeau bedenken, haha.

10. sjak

sjak Niet meer actief

Ik weet niet of je het kwijt kan, maar hier krijgt ze een trampoline voor haar derde verjaardag. :)

11. Jazziepooh

Oh jaa dat is leuk!!

12. susy26

susy26 Niet meer actief

Dat moet iedereen toch zelf weten, sjongeee jonge

13. susy26

susy26 Niet meer actief

Hier mogen ze op op onze tablet spelen. Samsung 8 inch geloof ik.. soms dan wil ik ze allebei een tablet geven, want dan is het weer ruzie.. Neem ik mag, nee ik...ah hun

krijgen vaak via de email een actie vd telegraaf, staan ook regelmatig kindertablets in, maar weet niet of dat wel iets is...??

14. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter van 4 heeft een storio 3s, ik beschouw het als een miskoop maar ze vind t zelf helemaal geweldig..

supertraag, krijg er geen filmpjes op, dure spellen, waardeloze kwaliteit scherm

15. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0

Sjonge sjonge, ik zeg toch niet wat ze moet doen? Ik zeg dat ik persoonlijk er 1 voor mezelf zou kopen en dat je kind er dan af en toe op kan.

Oké on topic ik zou een IPad kopen 👍

16. susy26

susy26 Niet meer actief

Nee, maar daar vroeg ze niet om!

17. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0

Dus moet jij mij dat dan maar even vertellen? Volgens mij heeft ts dit al aangegeven en was dit niet voor jou bedoeld.

18. susy26

susy26 Niet meer actief

#18 susy26, Jan 29, 2015
    Last edited by a moderator: Jan 29, 2015

nee natuurlijk niet, maar was het zo aan het lezen en ze vraagt om advies en dan gelijk weer van: ze zijn nog te jong enz... denk ik van owww...

maar goed, zullen we het maar vergeven en vergeten? ;)

er zijn ergere dingen toch
    :)

19. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

Mar 5, 2014
    1,187
    3
    38
    Wij hebben ooit bij een abbonement een ipad mini erbij gekregen, en daar mag onze dochter (bijna 4) zo nu en dan spelletjes spelen of filmpjes kijken. Ze weet dondersgoed dat ze niet mag lopen met de ipad.

Het is verstandiger (en goedkoper) om voor je kindje een goedkope tablet te halen (bijv een Samsung), desnoods tweedehands.

Overigens: hebben wij een keer een "kinder tablet" geprobeerd, en wij (maar vooral ons dochtertje) werd er niet vrolijk van. De spelletjes vond ze niet leuk, filmpjes ect laden duurde veel te lang (ook met de snelste internet verbinding), en de accu was dramatisch (als je hem niet gebruikt is de tablet in 4 uur leeg).
    Het voordeel van een kindertablet is wel dat het meer beschermd is (kan wat meer tegen een stootje) en je hoeft niet bang te zijn dat je kindje app's opent die niet voor hem/haar bedoelt zijn. Je kunt switchen tussen het profiel van jezelf (wat je nodig hebt om apps te instaleren) en het profiel van je kindje.

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

In de mediamarkt is nu 21% korting op alle tablets (apple niet)
    Ik zou dan gaan voor de samsung galaxy tab 4, 7inch. Die zag ik net liggen voor 155 euro. Daar heb je ook een kidsmode op, is veel simpeler voor kinderen en ook veel veiliger, je kan de kidsmode ook uitzetten, dan heb je een gewone tablet.
    Je hebt ook de samsung galaxy tab 3, 7inch, vind je op marktplaats voor 90 euro compleet nieuw maar die zou ik helemaal nieuw kopen want dan kost die 97 euro :p met wat geluk krijg je die voor 70 want ze kunnen die niet aan de hoofdprijs blijven verkopen he, 2e hands is 2e hands ook al is die nog geseald in doos. nadeel is dat je geen kidsmode hebt en dat die toch wat langzamer is.

Ik zou de 4 willen hebben maar denk dat ik nog netjes een jaar wacht, tot die beneden de 100 komt

Share This Page