fietsstoeltjes Yepp achterop maar wiebelen!!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by HanRen, Jan 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HanRen

HanRen Lid

Apr 2, 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds een paar weken hebben we het achterstoeltje van Yepp op mijn fiets gezet. Keurig zoals het hoort.
    Maar mijn fiets is nu erg wiebelig geworden. Met een paar boodschappen in de fietstassen komt het voorwiel ook omhoog, zo eng! Herkent iemand dit? Is dit normaal, of kan mijn gewone trouwe Batavus dit niet aan?

2. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ja, ik heb ook zo'n wiebelstuur als ik alleen een kind achterop heb. Dat je voorwiel van de grond komt bij ook nog boodschappen in de fietstas komt omdat al het gewicht aan de achterkant zit en er geen tegengewicht aan de voorkant zit.

Ik heb er bij mijn fiets nooit last van, want ik heb een transportrek en mand, dus mijn boodschappen heb ik altijd voor.

3. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Kan je de yepp niet een slag je verder naar voren zetten?
    Het is wel wennen met iemand achterop idd.

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik herken dit totaal niet. Ik heb inderdaad wel een fietsmand voorop mijn fiets, maar ook als daar niks in zit en ik wel mijn dochter en buggy achterop heb, heb ik hier geen last van. Als ik dan ook nog zware boodschappen in mijn fietstas achterop heb, en ik met mijn fiets aan de hand loop (bij het opstappen), en ik een bocht maak, heb ik wel eens dat het voorwiel omhoog komt. Maar dan heb je ook wel dat alle omstandigheden "slecht" uitvallen en ik ben er op bedacht, dus dat gaat altijd goed. Zodra ik ben opgestapt heb ik hier echter geen last meer van.

5. HanRen

HanRen Lid

Apr 2, 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties.
    Misschien moet ik eens kijken naar een grotere mand voorop....

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Goed dat ik het weet! M'n dochter weegt nu 12 kilo en ze zit nog in de Yepp mini; ik wilde vanavond gaan kijken voor een Maxi.

7. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit het midden van de stoel voor of op de achteras? Niet te ver naar achteren? Misschien nog ruimte om 'm 1 tikje verder richting zadel te doen?

Share This Page