Tijd doorbrengen met je partner

Discussie in 'De lounge' gestart door mokka88, 28 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mokka88

mokka88 Fanatiek lid

2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    Hallo
    Gewoon even uit nieuwsgierigheid..
    Wat doen jullie zo al Op een doordeweekse avond als de kids op bed liggen..
    Ik heb nu een relatie van bijna 9 jaar
    En soms denk ik .. Terwijl we nog steeds veel van elkaar houden en het ook echt fijn hebben! Mis ik iets binnen onze relatie ?
    Of lijkt het gras altijd groener bij een ander?
    Wij werken beide overdags..
    En zijn dus beide meestal in de avonturen thuis..
    Ik zorg voor het avond eten omdat ik altijd eerder thuis ben van het werk..
    We gaan dan gezamenlijk eten en bespreken hoe de dag verlopen is.
    Waarna we erna met ons kindje een spelletje gaan doen of wat dan ook iig we maken tijd en gezelligheid, zodra het bedtijd is.. en slaapt.
    Zitten wij op de bank, de een kijkt een serie de ander doet een spelletje op de telefoon.. we hebben weinig tv programma's die we beide leuk vinden .. we hebben elkaar niet altijd Zoveel te vertellen..
    Ik lig er meestal redelijk vroeg in.. en hij altijd vrij laat.omdat hij weinig slaap nodig heeft .. en ik juist veel!
    En zo gaat het zowat iedere avond ..
    En ik irriteer me daar best wel aan..
    En vraag me af: hoe gaat dit bij andere stelletjes ? Wat doen jullie zo al?

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben het 's avonds meestal best druk eigenlijk. We proberen altijd met z'n allen te eten, dat lukt niet eens altijd.
    Op maandagavond zijn we allebei weg. Op dinsdagavond moet meestal minimaal 1 van ons (thuis) werken, ik heb ook vaak cursussen voor mijn werk op dinsdagavond. Woensdagavond sport mijn man. Donderdagavond hebben we om de beurt een bezigheid buitenshuis. Vrijdagavond speelt mijn man vaak wedstrijden voor zijn sport. Zaterdagavond is familie-avond, patatjes voor de tv en meestal kijken wij dan 's avonds nog een film. Zondagavond kijken we na de kerkdienst samen een aflevering van Ik vertrek of Droomhuis gezocht.

Wij zijn blij als we eens zomaar doordeweeks een avond samen op de bank kunnen zitten haha. En dan praten we niet eens zoveel hoor, vaak zit mijn man dan tv te kijken en ik een beetje te lezen of spelletjes op mijn telefoon te doen.

Ik ga ook meestal redelijk op tijd naar bed, in elk geval voor 11 uur, terwijl mijn man een nachtbraker is. Ik vind het niet zo erg.

3. mokka88

mokka88 Fanatiek lid

2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    Dan hebben jullie het idd druk doordeweeks in de avond uren!
    Dan vallen de kleine irritaties mischien ook niet zo op als die er zijn..
    Wij zijn echt zowat elke avond thuis.. en dan heb je op een begeven moment weinig tot niets meer te vertellen..
    Mischien verveel ik me onbewust en ga ik juist op dingen letten en me irriteren..

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    De ene keer kijken we samen naar een serie/film de andere keer zitten we beide spelletjes te spelen op onze tel (samen tegen elkaar of apart), of ik zit op zp en hij achter de computer te gamen. Ook komt het voor dat een van ons 's avonds weg is, bv naar een etentje of een borrel. We houden ook massageavonden. De ene keer geef ik hem een massage, de andere keer geeft mijn man me er een en dan met alles er op en er aan. Dus kaarsjes aan, massageolie en spa muziek, heerlijk na een dag werken! Tis eigenlijk maar net hoe het uitkomt en waar we zin in hebben, spreken het niet echt van tevoren af (op de uitjes na dan). Wat we wel standaard elke dag doen is, zodra de kinderen op bed liggen, onze dag met elkaar bespreken. Gaan ook 9 van de 10 keer samen naar bed waar we nog even met elkaar praten, knuffelen en noem maar op.

5. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Het verschilt hier, we zitten Zowiezo nooit elke avond samen op de bank, vind het af en toe heerlijk om een avond alleen thuis te zijn, en andersom ook denk ik haha. De ene avond zitten we samen op de bank en doen we beide wat anders, de andere keer knus tegen elkaar aan, is ook net wat er op tv is en of we dat beide leuk vinden.

6. mokka88

mokka88 Fanatiek lid

2 jun 2017
    1.014
    549
    113

Die massage avond dat vind ik wel een goede tip Haha
    En mischien moet ik eens wat voor me zelf doen een hobby ofzo zoeken

7. mokka88

mokka88 Fanatiek lid

2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    Een avond alleen thuis zijn vind ik idd ook heerlijk!

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Je zult zien, echt de moeite waard! Niet alleen ontspannend maar ook nog eens romantisch:D

9. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Wij zijn inmiddels bijna 14 jaar getrouwd. Wij doen niet heel veel meer dan bankhangen hoor, als de jongens erin liggen.
    We proberen altijd tegelijk naar bed te gaan en als dat niet lukt in elk geval wel samen de dag af te sluiten. Dan bespreken we gelijk evt. problemen en zaken om in de opvoeding de neuzen dezelfde kant op te houden.
    Hij is 1 avond voor zijn werk weg (en daar geniet ik van!). De rest van de week plannen we bewust geen sociale verplichtingen omdat de avonden zich vanzelf vullen met werk- en kerk-gerelateerde zaken. Als je dan ook nog sociale/familie-verplichtingen hebt ben je helemaal nooit meer thuis.

Als je maar weet wat de ander bezig houdt en daarover kunt praten, dat vind ik belangrijk.

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Of we zitten naast elkaar op de bank met allebei ons eigen ding, of mijn man zit boven achter de computer en ik beneden op de tablet. Of we zijn samen (heeeeel burgerlijk) aan het puzzelen. We gaan eigenlijk nooit weg, ook bijna niet apart van elkaar, gewoon omdat het zo uitkomt. Ik mis niks en vind het prima zo. Als we wel iets willen ondernemen, apart of samen dan kan dat gewoon (evt regelen we oppas, dan komt het buurmeisje hier).

11. saro81

saro81 Actief lid

12 aug 2014
    222
    32
    28
    Hier wordt gesport 's avonds. We zijn zelden samen een hele avond thuis. Hier moet ik ook niet aan denken. Zou er ook lamlendig van worden. Van sporten krijg ik altijd weer energie. Ook leuk als je andere mensen spreekt behalve je collega's of partner. Succes!

12. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Wij zijn blij áls we een keer samen zitten op de bank 's avonds :D Dat moeten wij echt plannen.
    Ik werk af en toe avonden, mijn man werkt soms over, maar op de avonden dat we beiden niet hoeven te werken hebben we vergaderingen van vrijwilligerswerk, we werken met mooi weer in de tuin, mijn man is aan het rommelen in de schuur, ik ga zitten naaien, we doen vrijwilligerswerk. Het komt voor dat we wekenlang geen enkele avond samen koffie drinken, op de zondag na dan, die houden we echt vast als gezinsdag.
    We gaan wel bijna altijd tegelijk naar bed. Mijn man soms was eerder omdat ik graag niet al te laat slaap, ik soms wat later omdat hij nog niet moe is. En in bed praten we altijd nog even, soms opeens een uur lang, soms ook maar 5 minuten. Als we dat niet meer zouden doen, zou de kans er best in zitten dat we langs elkaar heen zouden gaan leven, maar eigenlijk gebeurt dat helemaal niet. We zijn bijna 12 jaar samen, waarvan 10 jaar getrouwd en zijn nog veel gekker op elkaar dan 10 jaar geleden :)

13. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Oja ik ga meestal rond 23u naar bed en mijn man een uurtje later. Hij kijkt dan vaak nog een aflevering van een serie ofzo.

14. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    wij doen 's avonds ook niet zoveel meer dan bankhangen hoor.

Af en toe gaan de kinderen uit logeren en gaan wij wat met ons tweeën doen, uiteten, activiteiten van de PV van het werk, nachtje weg etc.

15. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wij zijn bijna 8 jaar samen en ik herken het niet.
    Nu hebben we beide tegelijk vakantie en hebben we bijvoorbeeld heel lang in de auto gezeten op weg naar dagjes weg en die gewoon vol kunnen praten. In de avond kijken we samen een serie (hier gelukkig wel series die we beide leuk vinden), maar tussendoor kletsen we ook wat.

Normaal gesproken werk ik 4 dagen tot 5 en mijn vriend in ploegen. De ene week zien we elkaar dus veel meer dan de andere week. Series die 1 van beide niet leuk vindt, kijken we apart van elkaar. We hebben wel beide ongeveer dezelfde interesses etc, wat het wat makkelijker maakt om het leuk te houden samen denk ik. Op dit moment zijn we beide bezig met afvallen en helpen we elkaar met krachttraining at home :)

En ondanks dat ik altijd eerder slaap, gaan we wel tegelijkertijd naar bed. Tenzij hij een rare dienst heeft... we doen niet echt iets anders dan anderen denk ik. Gespreksonderwerpen zijn er altijd wel en we irriteren ons ook niet aan elkaar.
    Vind het ook wel lastig om te bedenken wat je zou kunnen doen; elk stel is weer anders natuurlijk.

16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.639
    5.664
    113
    Wij kijken samen serie's. We hebben de zelfde smaak dus wij vermaken ons wel :) ik werk 1 avond in de week en dan doet hij wat voor zich zelf. Wij zijn tevreden met onze avond indeling. We gaan meestal op het zelfde moment naar bed.

17. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Wij zijn 10 jaar samen en 's avonds ben ik vaak alleen omdat hij dan werkt, ook in het weekend. Zelf werk ik overdag, dus
    als we eens een avond samen hebben dan kijken we samen tv, praten we of gaan we lekker vroeg op ben. In de zomer maanden zitten we buiten, vaak met de buren of vrienden.

18. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik werk ongeveer 3/4 avonden in de week, dus wij zijn blij als we savonds samen zijn.
    Als ik vrij ben dan gaan we samen eten daarna even met dochter spelen.
    Als ze op bed ligt gaan we een film/serie kijken.
    Niet altijd natuurlijk, soms gaat mijn vriend gamen en ik op mijn telefoon.

We gaan eigenlijk altijd samen naar bed, nog even babbelen en dan slapen, of ik ga nog even wat lezen op mijn telefoon in bed.

19. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Sowieso sport ik een avond per week en heb ik regelmatig etentjes of afspraken of iets van m'n werk ofzo. Mijn man gaat regelmatig bij vrienden koffie doen of voetbal kijken. Overige avonden verschillen van hij boven spelletje doen en ik serie kijken tot samen iets kijken (film of serie) of gewoon kletsen. Weekend ligt eraan hoe het loopt. Meestal gaan we tegelijk naar bed al is het ni met een newborn allemaal even andere..

20. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook vaak avonden bankje hangen maar hebben wel dezelfde smaak in tv/series. De ene avond wat meer te kletsen als de ander.
    Ik vind het heerlijk. Hij is de enige bij wie ik (en andersom) niet altijd gezellig hoef te zijn.
    Sport, werk, kids en sociale leven onderhouden vergen veel energie, dus gelukkig kunnen we bij elkaar ook lekker moe zijn s avonds en als een stel pubers bankhangen.
    Als we echt tijd in elkaar willen steken, regelen we oppas en gaan we lekker eten ofzo.
    Meestal ga ik iets eerder naar bed. We vallen allebei altijd als een blok in slaap als we ons matras raken... *kuch* uitzonderingen daar gelaten ;)

Maar wat andere stelletjes doen maakt natuurlijk niet uit. Als je er zelf niet happy mee bent moet je er iets aan doen.

Deel Deze Pagina