Ik heb gisteren positief getest. Dus allemaal nog erg pril.. Nou doe ik 1x in de week aan bootcamp maar twijfel of ik dit nu nog moet doen ? Het is een uur sporten, met weinig stops en veel buikspier oefeningen.
Je kunt best blijven sporten tijdens je zwangerschap, zeker als je gewoon regelmatig sport. Zolang het gaat gaat het denk ik dan.Buikspieren is een minder goed idee al geloof ik dat je wel je schuine buikspieren mag blijven doen..
Gewoon lekker doorgaan. Je voelt aan je lichaam snel genoeg wanneer het te veel is. Buikspieren, de rechte, kan je doen tot je baarmoeder boven je schaambot uitkomt. Ik had zelf voor die tijd al het niet meer zo lekker voelde dus die sloeg ik dan over. Schuine buikspieren mogen altijd alleen die lukken uiteindelijk ook niet meer zo goed haha! Hoe langer je door blijft sporten, hoe fitter je je voelt.
Er is ook bootcamp voor zwangeren, zelfde idee maar dan aangepast aan zwangeren. Meestal is dat fijn vanaf een week of 12.
Kan gewoon hoor! Ik ben zelf doorgegaan met sporten tot week 36 (bootcamp en spinning) Natuurlijk wel in aangepast tempo en je moet goed naar je lichaam luisteren.. (en ik zou de buikspieren even overslaan) Ik denk ook echt dat het bevorderlijk is voor je bevalling en herstel achteraf
Dat kan gewoon! Bij mijn vorige zwangerschap heb ik tot ongeveer 18 weken gewoon meegedaan met de bootcamp (wel op mijn eigen temp en bepaalde oefeningen niet). Ook nu ben ik van plan om het zo lang mogelijk vol te houden en het gaat tot nu toe goed!
Sporten kan zeker. En vooral als je dat gewend bent. En natuurlijk naar je lichaam luisteren. Buikspieren zou ik niet doen! Schuine buikspieren mag idd wel. De buikspieren worden namelijk uitgerekt als je buik gaat groeien. Die spieren dan trainen is niet goed. Je kunt bv tijdens de buikspieren dan een andere oefening doen.