O jassen nou die kies ik nog uit voor de kinderen. Maar de oudste daar van weet ik zijn smaak. twee jaar terug had ik een jas gekocht en kwam hij thuis van school mama ze vinden het net een jurk oke slik. Hij hoefde hem niet meer aan. Was iets te groot haha. Kan hij hem dit jaar aan. vorig jaar toch een nieuwe jas er bij gekocht maar dan soft leer hij vind hem helemaal te gek. Dochter hoef ik me niet druk om te maken ken haar smaak. Prinses hello kitty poesjes of wat dan ook ze zou het aan trekken haha. Kleding ze doet niet alles meer aan wat ik pak. Ze heeft een duidelijke voorkeur. en als ik terug denk zoon vroeger ook. Cars kwam toen net uit en wilde speciaal alles van Cars. Of Diego. God zij dank vind mijn dochter het niet leuk hhahah. Echt een prinsesje is het poppermoedertje enzo.
Thijmen kiest vaak optie 3... hij proeft, vindt het niet vies misschien zelfs wel lekker, maar meer eten.... echt niet...
Wij zijn vrij gemakkelijk, Thirza heeft hier door allerlei problemen erg lang heel slecht gegeten, dus we waren allang blij DAT ze dan wat at. Dat is veel voor de TV geweest en pas de laatste maanden aan tafel. Ze eet nu beter en nu gaat het dus ook aan tafel, gelukkig Ze mag van tafel als zij klaar is, ze hoeft niet te wachten op de rest. Ze eet gewoon met bestek, maar gebruikt haar handen ook wel regelmatig nog. Als die vies worden, moeten die eerst schoon voor ze van tafel mag. Voor de rest niet echt regels. Ze eet netjes, smakt nauwelijks en eet niet met mond open. Dat in tegenstelling tot grote zus van bijna 12, bij wie we er dus wel bovenop zitten Bij de groten leren we dus wel fatsoenlijke bestek-technieken aan, niet smakken en niet met volle mond praten en mond dicht als je kauwt. Zij moeten wel aan tafel blijven tot iedereen klaar is. Maar zij doen dan ook meestal 3 keer zo lang over het eten als Thirza, dus ja....
mwa, ik zou niet alleen aan hooggevoeligheid toerekenen. Sommige dingen (zoals deze bijv) horen gewoon bij een doodnormale peuter.
Dat staat toch nergens? Mijn 3-jarige proeft tegenwoordig alles. En al dat alles mag hij vies vinden. Vies is het tegenovergestelde van lekker en een normaal woord. Maar wij zijn een keurig gezin en praten ook keurig en zeggen zelf dus ook 'nie zo lekker' oid. Ik ben nog nergens geweest waar kinderen zo rustig aan tafel zitten en netjes iedereen 'eet smakelijk' en 'goede bekomst' wensen. Goed voorbeeld doet goed volgen, heel simpel.
@zogelukkig: zo verzekerde oma mij net dat het gympakje wat ze kocht ECHT niet kriebelt. Gezegd dat ze evengoed beter het bonnetje kan bewaren. Ik heb dat ook weleens.. Weet ik heel zeker dat het echt niet kriebelt en kan ik het alsnog terugbrengen. Ga daar ook geen discussie over voeren ook. Ik wil ook dat m'n kleding lekker zit tenslotte.
Van mij mag ze eten ook best smerig of 'vies' vinden. Ik vind bepaald eten ook ronduit goor! Orgaanvlees ofzo, of een dikke vetrand, harde stukjes/pezen. Daar walg ik echt van, ieuw! Om maar te zwijgen over bepaalde culinaire uitspattingen uit het buitenland Maar, dochter is een alleseter. Sommige dingen lust ze niet, moet ze wel proeven, maar zij zegt uit zichzelf alleen maar 'dat lust ik niet' en 'niet lekker'. Vies oid heb ik nog niet gehoord.. Niet zo'n moeilijk geval als dr moeder dus Kleding die zij geweldig vindt en ik verschrikkelijk, krijgt ze niet. Nou ja, misschien in dr verkleedkist of als pyjama. Zo wilde ze heel graag schoenen met lichtjes. Op zich voor heel af en toe, zou ik dat best willen toestaan. Maar het zijn -1- over t algemeen geen goede, leren schoenen, en -2- als ik ze koop, weet ik zeker dat ze ze dagelijks aan wil en ik heb bij voorbaat al geen zin in dat gezeur. Dus nu heeft ze goede schoenen met glitters. Beetje met de voetjes zwaaien en t lijken net lichtjes . Maar gelukkig heeft ze over t algemeen nog niet zo'n sterke voorkeuren en vindt ze alles wat ik aandraag wel 'mooi' en bijna al het eten 'lekker' (zelfs voordat ze t geproefd heeft )
nieuwe jas kan wel lastig zijn omdat ze niet meteen weten hoe het werkt, waar zijn de zakjes?hoe uit doen etc. oude jas weten ze waar die dingentjes zitten. nieuwe TV was hier ook niet meteen ok, omdat het met een nieuwe afstandsbediening kwam.hahaha. zij moeten dan ook alles helemaal opnieuw leren(aldus zoontje)
Wij zijn niet streng aan tafel maar uiteraard hebben we wel wat regels. * zitten blijven tijdens het eten * iedereen blijft aan tafel tot iedereen klaar is. * Met bestek eten tenzij het iets is dat je met je handen fatsoenlijk zonder gesmeer kan eten (zoonlief meent dat dat ook voor pannekoeken geldt... nee dus! ) * voeten bij je stoel houden * speelgoed blijft in de kamer
Met vork eten ( en mes...) Tenminste groente eten ( hoeft niet alles op) Drinken pas na het eten Vragen of je van tafel mag Dat is het. Meer niet. Ze hoeven hier niet hun bord leeg te eten ( in verband met natuurlijke rem)