Van stappen naar los lopen...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lovelylonnes, Jul 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Justin is bijna 14 maanden en loopt al tijden rond de bank en aan je hand.
    Sinds zn verjaardag doet hij voorzichtig wat losse stapjes en dat is hij nu steeds meer aan het uitbreiden naar wat meer stapjes of uit zichzelf wat stapjes te doen.
    Maar altijd alleen maar naar papa, mama of oma toe zodat hij zich in je armen kan laten vallen.
    Hoe stimuleer ik hem om zelf los te lopen of hoeveel tijd gaat daar overheen?

thanx

2. Christina83

Christina83 Actief lid

Dec 28, 2007
    268
    0
    0
    Hier geen advies, maar ik ben ook benieuwd naar de antwoorden. Mijn zoontje is ook 14 maanden en is ook aan het stappen. Toch is kruipen nog steeds favoriet. Hij loopt wel steeds vaker van de bank naar de kast bijvoorbeeld. Ik vraag me ook af hoe lang deze overgangsfase van half lopen/ half kruipen duurt. Wel heel mooi om te zien trouwens die dribbelende pootjes!

3. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hier ging dat heel snel.
    Het begon met 3 losse stapjes (begin juli) en 2 dagen later waren dat er 10 en een week later liep ze los. (wel met regelmatig vallen) Nu rent ze bijna...
    Wij hebben haar niet extra gestimuleerd, daar is ze veel te eigenwijs voor... ;)

4. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

O,ja wat wel grappig was, is toen ze telkens een paar stappen los zette, ze verder ging kruipen op handen en voeten (als een aap zeg maar) Geen gezicht!! wel grappig...
    Nu kruipt ze bijna niet meer gelukkig, ik was die zwarte knieen zo zat (dat verklapte dat ik weer nodig moest gaan dweilen ha,ha!)

5. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    gewoon laten gaan, ze gaan van zelf los lopen.

Esmee begon met een paar losse stapjes toen ze 16 maanden was (toen had ze net dr bril) en het bleef vaak bij 3 a 4 stapjes.
    zo een 4 weken geleden liet ze opeens los (was 19 maanden oud) en is ze ook niet meer gaan kruipen en nu 4 weken later rent ze op haar manier ook al.

6. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    hmm, heel verschillend dus, heb het idee dat hij bang is te vallen, dat hi daarom nog niet los loopt.
    Want het weekend liep hij bijna 10 meter los om de rest van de dag veilig aan de hand te blijven lopen.
    Terwijl vanmorgen vond hij aan 1 hand al niet meer geschikt...
    Hij liep al aan 2 handen toen hij 9 maanden oud was....

7. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Onze zoon (jelle) stond al heel vroeg, ging ook redelijk snel rondjes lopen bij tafel bank etc. los lopen deed e niet bij 15 maanden liep jelle los en stond erg stevig op zijn voetjes valt ook erg weinig

8. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Komt vanzelf goed. Wij deden wel steeds als hij stapte gingen we in onze handen klappen. En toen op een gegeven moment ging hij zelf stapppen en ging hij voor zichzelf klappen! Dat was zoooo schattig.

9. aukie

aukie Actief lid

Apr 6, 2008
    343
    0
    0
    Volgens mij hoef je dat niet echt te stimuleren. Nathan die stond en liep rond de bank en tafel vanaf 10 maanden, maar uiteindelijk liep ie 'pas' met 14 maanden.
    Het begon met wat stapjes tussen de salon tafel en de bank. En we zijn toen begonnen met een spelletje van papa en mama die op een afstandje tegenover mekaar zitten. Hij liep dan los tussen ons in. Wellicht dat dit hem het zelfvertrouwen heeft gegeven om eindelijk zelf lopend op avontuur te gaan.
    Nu na een maand van los lopen rent hij het hele huis door en valt hij amper.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn zoontje liep met 12 maanden ook netjes rond de tafel. Maar los lopen deed hij pas laat. Alsof hij niet durfde. Hij liep wel goed aan 1 hand, maar zodra je losliet ging hij brullen en door zijn knieen. Hij liep wel veel achter de blokkenkar, en tilde deze ook op in stand. Dus zijn beentjes waren wel sterk genoeg.
    Wel wat proberen te stimuleren, door hem te lokken 2 losse stappen te zetten. Of tegenover elkaar gaan zitten en laten overlopen. Maar hij wilde gewoon echt niet. Dan was het brullen. En direct door de knieen en kruipen. En had geen behoefte om het lopen enger te maken dan dat het blijkbaar al was.

Uiteindelijk ging hij met 19 maanden opeens los. En dan ook echt los. Hij liep op dag 1 zo de straat uit. Inmiddels rent hij, en heeft gisteren een dikke kilometer met me gelopen. Kwestie van tijd&durf dus..

11. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Lisa liep met 8 maanden al rond de tafel bank.
    Met 12 maanden oversteken bank-tafel
    Met 13,5 maand steeds tot 5 stappen los.
    En met 14,5 maand liep ze ineens heel het huis door en is nooit meer gaan kruipen.

Naar mijn mening kan je het ook niet stimuleren en hoeft dat ook niet, ze doen het vandzelf als ze eraan toe zijn!

Share This Page