Welke tandpasta 5 tot 12 is niet heet?

Discussie in 'De lounge' gestart door lovewinnie, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Ah, goed om te lezen dit. Ik ga ook elmex kopen!
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook Elmex van 5-12 jaar. Volgens mij is de samenstelling van de tandpasta's voor kinderen vanaf 5 jaar ongeveer hetzelfde als die voor volwassenen. Eva poetst ook wel eens met de Elmex sensitive van ons (wel menthol maar niet sterk) en ik poets 's ochtends meestal met de mentholvrije variant, vooral fijn als je een half uur later wil eten, heb je niet zo'n tandpasta smaak in je mond.
     
  3. Damali

    Damali Fanatiek lid

    18 aug 2008
    1.236
    170
    63
    Jumbo huismerk
     
  4. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Paarse prodent.
     
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Wij hebben Elmex...voor peuter en voor kinderen 5-12

    Mijn dochter is snel van slag door geuren en smaken maar deze is helemaal goed. Geen klachten
     
  6. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Procent hier...niet heet
     
  7. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hete tandpasta? Grappig. Misschien is Weleda wat, is op natuurlijke basis. Mijn dochter vindt het prima, maar goed zij is twee jaar.
    Waarom smaakt die kindertandpasta naar kauwgomballen? Tandpasta is om te poetsen, niet om te eten. Er zit ook sacharine in, dat begrijp ik echt niet.
     
  8. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Nou een fruitsmaakje prikt niet op de tong denk ik en niemand heeft het hier over tandpasta eten wAnt we weten vast allemaal dat dat niet goed is. de rede dat ze geen "heet" wil is dat het scherp is en pijn doet op haar tong en dat ze menthol niet zo lekker vind. Ze krijgt echt mini beetje op de borstel en spoelt der eigen suf. Kauwgum of pepermunt lust ze ook niet. Heb nu elmex gekocht menthol vrij maar ze vond hem verschrikkelijk. Als het zo moet dan liever zere tong zegt ze :). Hij smaakt naar antibiotica drankje . Echt niet zo lekker maar niet heet.
    Mijn zus zij gisteren dat action een roze tube heeft die ook niet heet is maar weet niet of deze voor 5+ is
    Deze elmex was bijna 3,50 dus heb der gezegd of je neemt elmex of een van die andere 3 junior tandpasta. Als ze op zijn kijken we verder :).
     
  9. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Die wilde ik ook noemen, naast idd de Elmex 5-12. Ik hou zelf ook niet van hele sterke tandpasta, meestal heb ik de gewone aquafresh voor mezelf. Nu een keer Jumbo huismerk gekocht, de freshmint. Die is, vind ik zelf, weer niet fris genoeg... Maar Jelle vind hem prima en hij is ook nog eens een stuk goedkoper dan Elmex.

    @Snoopy1979: Ik moest van de tandarts bij Jelle al heel snel gaan poetsen met volwassen tandpasta, omdat hij in kort tijd een paar gaatjes had. Het fluoride gehalte zou hoger zijn, aldus de tandarts. Jelle poetste toen al met Elmex 5-12. Ik ben het gaan vergelijken en in volwassen tandpasta zit 50ppm meer fluoride dan in de Elmex. Op 1450ppm maakt dat ook niets meer uit... ;) Maar ja, ik krijg dan van mijn tandarts ook proefverpakkingen "zoete toei" mee... Ik heb hem dan ook vriendelijk verzocht om die weer terug te nemen en de volgende keer te zorgen dat hij Elmex heeft, die wil ik wel... ;)
     

Deel Deze Pagina