welke tandpasta?

Discussie in 'Verzorging' gestart door hanna76, 4 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Oeps ja, zendium!!! Niets elmex. Zo zie je maar hoe vaak je op de tube kijkt...

2. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    :) Die (Zendium/Nijntje) hebben wij hier ook, maar ik vind em erg zoet... Als deze tube leeg is.... (zal wel lang duren) ga ik over op een tandpasta met meer een echte tandpasta-smaak. ;)

3. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Ik heb Muis en van die dipsy tandpasta

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier dus ook Elmex, idd vanwege de smaak.
    Vind het zo verschrikkelijk als ik haar tanden heb gepoetst en ze nog naar Hubba Bubba ruikt;)

Eva is dol op tandenpoetsen en als ik t niet in de gaten heb, dan pakt ze soms stiekem onze tandpasta om dr tandjes mee te poetsen!

5. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Wij poetsen met Colgate en die heeft ook een mintsmaak. Het is beter om die kleintjes niet te laten wennen aan een zoete tandpasta smaak, je bent immers de tanden aan het schoonmaken. Tip om te voorkomen dat je kleintje meteen alle tandpasta van de borstel "afsnoept" is om de tandpasta in de borstel te drukken.

6. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    ook elmex

7. Guppy1978

Guppy1978 Actief lid

26 dec 2007
    231
    0
    0
    Hoe gaat dat eigenlijk, moeten ze de pasta niet uitspoelen, gaat een beetje moeilijk met een baby van 6 maanden.. of slikken ze het gewoon door?? Onze dochter heeft gister haar tandje gekregen en ik wil vandaag voor het eerst poetsen.. Ik heb tandpasta van OralB

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kinder/baby/peuter tandpasta hoeft niet perse gespoeld te worden (gewone voor ons overigens ook niet perse).

Ene tandarts zegt dat je beter wel kan spoelen omdat je zo de bacterien die je van je tanden gepoetst hebt en nog wel in je mond hebt liggen (in het schuim zegmaar) weg spoelt en ze dus uit je mond zijn, wat goed zou zijn.

Andere tandarts zegt dat je beter niet kan spoelen omdat je zo de fluoride die in de tandpasta die je op je tanden hebt gedaan beter/langer zijn werk kan doen.

Kortom, wel of niet spoelen, gewoon doen wat jij het fijnst vind. Wij doen het zelf bij de kindjes een beetje afwisselend, zo hebben we een beetje van het goede van alle twee ;)!

Spoelen bij een kindje kan je overigens gewoon doen door ze een beetje water te laten drinken.

9. Alita

Alita Niet meer actief

wij gebruiken de elmex, zo`n kleine die hebben we eens gratis via post ofzoiets gekregen....
    Wij doen altijd, de drie tandjes die ze heeft, even goed poetsen, daarna mag ze zelf poetsen dat vindt ze geweldig en daarna een beetje water drinken..

Deel Deze Pagina