hulp gevraagd! wat allemaal regelen openen webshop?

Discussie in 'De lounge' gestart door DLight, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Lieve dames (of heren?),

Ik zou graag willen weten wat je allemaal moet regelen om een webshop te openen. Ik wil graag een met dameskleding en misschien ook kinderkleding beginnen.

Graag lees ik wat ik allemaal moet doen van ervaringsdeskundigen op dit gebied ;)

Groetjes J.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Een duidelijke website, kamer van koophandel, belastingdienst, i deal (hoeft niet maar komen meer mensen bij je kopen omdat ze dan kopen op afstand). Goede leveranciers pffff verder weet ik het zo ook niet

3. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Eens kijken wat ik voor mijn webshop heb gedaan *denkt*

- Een naam bedenken die kort en duidelijk is. Als je de naam afkort, wat veel mensen doen (bijv zwangerschapspagina naar ZP), kijk of het geen raar soort afkorting is wat ook andere dingen kan betekenen ;)

- Ondernemingsplan geschreven, je wil voor jezelf echt duidelijk hebben of het financieel uit kan en of er wel vraag naar je product is. Ga dus niet alleen bij vrienden langs van "goh, ik heb dit idee, is dat wat?", want vrienden gaan zeggen "Ja tof, moet je doen!" en daar hoor je vervolgens niks meer van ;) Ondernemingsplan is sowieso een vereiste als je evt een lening voor een startkapitaal aan wil vragen.

- Kijken hoe je de eerste inkopen wil financiëren, lukt dat zo of heb je een lening nodig? Als je een lening nodig hebt, hoeveel heb je nodig?

- Uitgezocht welk systeem ik wil gebruiken voor de website. Iets super-makkelijks, maar waar je minder mee kan of iets waarvoor je toch wel meer in de materie moet zitten om het goed functioneel te krijgen of iets er tussenin?

- Duidelijke/leuke website gemaakt (kan je ook laten maken als je er zelf niet handig mee bent). Hou hierbij echt heel erg je doelgroep in je achterhoofd!

- Hosting voor de website. Het is leuk als je een site hebt, maar als die nergens online staat heb je er niks aan :p

- Goede algemene voorwaarden! Er zijn op de site van de KvK kant en klare voorwaarden te vinden voor webshops

- Ingeschreven bij de KvK

- BTW-nummer geregeld, dit heb je echt nodig als je bij groothandels in wil kopen namelijk

- Uitzoeken of je voor de belastingdienst gezien wordt als bedrijf, maw besteed je minimaal 25 uur per week aan je webshop en zo ja, kun je dit hard maken?

- Uitzoeken wat je moet bijhouden qua administratie en hoe je dat wil doen. Sowieso direct een goede administratie opzetten

- Zakelijke rekening overwegen. Als ZZP-er ben je dit niet verplicht, maar het kan netter staan. Als de kosten opwegen tegen wat je ervoor terug krijgt kan je het doen

- Paypal/iDeal/betaalmogelijkheden uitzoeken. Zelf werk ik met Sisow, die hebben voor al die betaalopties inbouwmogelijkheden voor je website.

PB-tje sturen voor meer info mag altijd! :)

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou ook proberen uit te zoeken of het rendabel is. Ga je dingen verkopen waarin je je zal onderscheiden van andere webwinkels. Verzendkosten? Er zijn diverse webwinkels waar het dezelfde dag nog verzonden wordt en de verzendkosten gratis zijn of maar 2,95. Kun je hier in mee gaan?

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

Uitzoeken waar je gaat inkopen.
    Een site maken.
    Kvk inschrijven, daar krijg je ook je btwnummer.
    Reclame en naambekendheid, dat is erg lastig.
    Kosten, hoe ga je je voorraad betalen?
    Algemene voorwaarden, verzendkosten e.d.
    Ga je concurrenten bekijken, kun je je onderscheiden?

6. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    bedankt ladies voor de snelle antwoorden!

Deel Deze Pagina