Hallo! Ik las net ergens dat je babykleertjes niet moet wassen met wasverzachter ivm overgevoeligheid. Hoe hebben jullie dit gedaan? Ik had namelijk wat 2ehands kleertjes gekregen en dat heb ik dus wel gewassen met wasmiddel em wasverzachter.. En zonder wasverzachter vind ik het vaak niet zo fris ruiken. Dankjullie!
ik was de babykleren nog steeds niet met wasmiddel maar eigenlijk weet ik ook niet waarom het niet mag,ik dacht dat ze er dan snel allergisch voor kunnen worden?
ik ben dol op was verzachter, maar inderdaad mag dat met babykleding in het begin niet. Ben er achter gekomen dat de geconcentreerde wasmiddel kleur paars heerlijk ruikt en die geur ook echt lang in de kleding blijft
In plaats van wasverzachter gebruiken de meeste mensen witte keukenazijn (dus geen schoonmaakazijn). dat maakt de kleding zacht, zorgt dat de laatste zeepresten uit de kleertjes verdwijnen, is goed voor kleurbehoud en ruikt niet. Ik was er al twee jaar mee. En na de geboorte wil je je kindje ruiken en geen wasverzachter als je hem vasthoudt
Ja hier ook zo hoor. Geen wasverzachter maar azijn in de machine. Prima, lekker zacht en het ruikt gewoon fris.
Okee en ruikt dan wel gewoon lekker fris? Hoeveel gebruik je daarvan dan? En doe je dat gewoon in het wasverzachter bakje? Sorry voor al die vragen hoor haha En je hebt wel gelijk, geur van je kindje is ook een lekker geurtje waarschijnlijk!
Ja, wat je ook kan doen is wassen met zwitsal douchefris!! dat als wasmiddel gebruiken! dan ruikt de kleding naar zwitsal ! mmmm... en is niet schadelijk !
Dat is ook een goede ja = ) Ik zal ook eens kijken wat die Neutral kost. Wat ik inderdaad niet zo prettig vind is als de was niet lekker fris ruikt, dan heb ik het gevoel dat het niet schoon is.. Maar van die azijn zou het misschien ook fris moeten ruiken?
Hier ook Neutral en azijn. Alles schoon en fris hoor. En ja Neutral is wat duurder dan andere wasmiddelen maar ten eerste heb je dat denk ik voor je kindje over en ten tweede kun je op aanbiedingen zoeken/wachten. Op bijv voordeelmuis.nl kun je zoeken waar een bepaald product in de aanbieding is.
Uiteraard heb ik een paar euro meer over voor ons kindje haha. Maar als het bijv net zo fris/lekker ruikt met wat azijn erbij is dat ook prima toch? Als dat uiteindelijk goedkoper zou zijn. Ik heb verder eigenlijk geen idee hoeveel Neutral kost. Thnx voor de tip van voordeelmuis!
Ik was ze in de groene biotex. Ruikt lekker. En al is het als inweek/handwas, kan prima in de wasmachine hoor! Gebruik het ook voor wit ondergoed(als voorwas). Volgens mij is groene biotex veilig, heb er zelfs een keer op advies vd dierenarts dagelijks een abces bij mijn konijn mee moeten spoelen. Oja, en nu ik het toch over biotex heb; voor handwasjes, vlekken op tapijt, bank o.i.d. kun je biotex vloeibaar gebruiken. Veilig voor alle textiel en lekker snel klaar omdat er geen poeder opgelost hoeft te worden.
Onze kraamverzorgster gebruikte juist schoonmaakazijn maar vroeg me al af of dit zo goed was voor de machine en niet te geconcentreerd. Hoeveel azijn doe je erbij? In het wasverzachterbakje toch? Ik had speciaal N.eutral wasmiddel en wasverzachter gebruikt omdat hier geen parfum in zit. Dit gebruik ik nu ook, maar azijn is een optie voor de was met o.a. theedoeken omdat wasverzachter er voor zorgt dat ze minder goed drogen en het mag niet bij de was met microvezel doekjes Over het ruiken van je baby: gebruik je babyproducten met geur? Want dan ruik je meer babyproduct dan geur natuurlijk Ik gebruik ook babyproducten zonder parfum om allergie tegen te gaan.
Je was ruikt na het gebruik van schoonmaakazijn wel een beetje naar azijnlucht vind ik. Het neutraliseert andere geuren overigens wel. Ik heb wat babykleertjes van een vriendin en die had wasverzachter gebruikt die ik vond stinken. Na wassen met N.eutral was de geur nog niet weg. Na wassen met azijn als wasverzachter gelukkig wel! N.eutral stinkt niet, er zit gewoon geen geur aan! En je moet natuurlijk wel een wasmiddel gebruiken en niet alleen azijn N.eutral is wel wat duurder maar je kan op de aanbiedingen letten en er is een winkel waar het echt goedkoop is. Maar die hebben partijen dus soms hebben ze het wel en soms niet. Zag nu grote verpakkingen staan (schat 3 kg) voor 8 euro.
Ja ik vraag me dus ook af of je die azijn niet sterk blijft ruiken. Dat vind ik namelijk echt een sterke lucht, keukenazijn dan. Is Neutral regelmatig in de aanbieding? Ik let altijd op wasmiddel die in de aanbieding is, maar nooit op Neutral gelet eigenlijk.
Kan dit echt Wordt het dan wel schoon? Heb jij het geprobeerd? Ik kick nl tegenwoordig op de geur van zwitsal