Wat is dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door natjes, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjes

natjes Niet meer actief

Tijdje terug zag ik bij de jongste een klein pigmentvlekje (donker), paar weken terug zag ik ook eentje op de achterkant van zijn been. (Net als papa)

Nu zat ik net buiten te kijken en zie dat het bovenop zijn hoofd helemaal uitgebreid is. Bruine pigmentvlekjes, afgewisseld met wittere plekjes en de normale kleur.

Hij heeft er geen last van, zitten geen korstjes op, puur en alleen die vlekjes. Kind is verder onwijs vrolijk, actief, rent erop los en zegt al wat woordjes.

Heb sowieso een afspraak voor morgen maakt bij de huisarts. Ben erg benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben en weten wat het is?

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Een foto erbij zou wel wat duidelijker zijn....

Goed dat je in elk geval naar de huisarts gaat ermee.

3. natjes

natjes Niet meer actief

Is niet goed te zien op een foto, het zit tussen zijn haar in. Vind het wel raar hoe dit kan. Ook heeft hij altijd een pet op gehad in de zon, daardoor kan het pigment ook niet verstoord zijn.

4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Lijkt het hierop? Urticaria pigmentosa. Moet je even op afbeeldingen googlen.

5. natjes

natjes Niet meer actief

Even gekeken, maar nee hier lijkt het echt niet op...

Meer een 'oude' mensen huid zeg maar.

6. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Cafe au lait plekjes?

7. natjes

natjes Niet meer actief

Heeft er wel wat van weg. Zit tussen café au lait en ouderdomsvlekken in...

Ben benieuwd wat de huisarts morgen gaat zeggen. Gelukkig voor zoontje is het nu op been en onder zijn haar en niet op zichtbare plekken..!

8. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    De meeste foto's zijn wel het hefstigst hoor. Als de plekjes rustig zijn zien ze er uit als pigmentvlekjes. Maar het is zeldzaam dus de kans is klein.

Deel Deze Pagina