Welke tegels absoluut niet nemen in badkamer?

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 21 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Hoogglans vond ik een drama. Je ziet er werkelijk alles op.

Strandbal vindt dit leuk.
  2. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Same here. Onlangs verhuisd naar een huis met badkamer zonder hoogglans tegels en wat een verademing haha!

CoffeeJunkie vindt dit leuk.
  3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had het hier trouwens over de wandtegels. Op de vloer hebben wij mat donkergrijs.

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.178
    4.489
    113
    Hier een mat witte tegel zowel wanden als vloer, ideaal! Vorige huis grote glanzende witte tegels en dat was niks.
    Ik zou kijken voor alle natte delen mat en eventueel wit of lichte kleur. Wanden die niet nat worden, zoals bij je toilet of boven de wastafel kun je prima in een leuke kleur of hoogglans tegel doen. Maar de andere delen zou ik weer zo praktisch mogelijk doen.

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb vandaag deze badkamer in het echt gezien. Ik vind de tegels echt super mooi voor zowel de vloer als doorgetrokken over de muur tot het plafond. (Ze zijn in het echt wel lichter dan hier op de foto). Bij het douche gedeelte wil ik dan een nisje met een siertegel erin, mozaïek was in dit topic al afgeraden dus dat word het niet. Denken jullie dat deze matte tegels een goede keus zijn? Helaas kan ik bij het bad gedeelte geen inbouw nisje kwijt ivm ruimte tekort. Heeft iemand hier ook een uitbouw nisje in hun badkamer? En bevalt dat?

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik wil alles in 1 kleur en dezelfde tegel.. Anders had ik inderdaad de wanden in hoogglans kunnen doen en de vloer mat. Maar aangezien ik de vloer tegels doorgetrokken over de muur tot het plafond wil, ga ik denk ik toch maar voor alles mat! En dan in de nisjes wel een siertegel net als op de foto

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.032
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Denk dat een glimmend nisje prima kan hoor!
    Qua matte tegels lijkt het erg op wat wij hebben.
    Ik vind het ideaal!

8. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Wij hadden een nisje in de vorige badkamer gemaakt, mis het echt in ons nieuwe huis!

Enige tip, zorg dat het water er wel uit kan lopen, bij ons bleef het nét achter t metalen randje hangen

9. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Geen idee maar vind dit wel prachtig! Wij hadden mozaiek matjes, ook donkerder, en daarmee geen problemen gehad met schoonmaken.

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wij hebben antraciet op de vloer en witte tegels (met een beetje glans) op de muur. Het is nog steeds mooi en makkelijk te poetsen.

Deel Deze Pagina