Hey Miss ligt het aan de overgang van HCG naar progosteron maar ben mega onzeker. Heb met 12+1 een mooie combitest gehad, alles was goed, totaal geen reden om onzeker te zijn, heb zelfs een gezonde dochter op de wereld gezet, maar toch... Met mijn miskramen is bij 7 weken het hartje gestopt en sindsdien ben ik gewoon zo bang dat het ineens stopt Vanaf 13 weken was ik niet meer misselijk, ja met vlagen heel af en toe maar steeds minder, ook minder moe....me buik is overdag best slap vooral op opstaan heb ik niets aan dikke buik, ja wel dikker in omtrek maar slap, mensen reageren als ik vertel dat ik zwanger ben..." oh ok, ja kon ook dat je aangekomen was toch".....alleen in de avond soms dan heb ik mega dikke buik. ook voel je met 14 wk nog niet duidelijk je kindje, dus ga je denken, zit dat kindje er nog wel? en hoe weet ik nou dat het nog leeft die gedachte is zo vervelend. exstra echos vragen heb ik al gehad maar na 12 weken moet ik toch keer vertrouwen hebben. Gelukkig mag ik 28 maart weer luisteren. Meer mensen die zo onzeker zijn in 2e trimester en dit gevoel herkennen? ik voel wel dingen in me buik die ik herken van me dochter maar is nog niet goed genoeg om zeker te weten, dus durf niet vanuit te gaan dat het me kindje is. soms denk ik, ben ik zwanger?? zeker nu ik me beter voel weer. Liefs
Geen ervaring mee meid maar wil je ff veel sterkte in deze moeilijke tijd wensen... Ik blijf je volgen en hoop dat alles goed mag gaan! Dikke digiknuffel
Moet wel nog ff zeggen dat ik de eerste paar maandjes ook veel bang had dat het hartje zou stoppen en was ook heel onrustig, ook al had ik nooit een miskraam gehad,toch bleef die angst dat de volgende echo slechts nieuws zou komen... Denk dat iedere aanstaanda mama dit gevoel kent. Het is een zaligheid wanneer je je kindje begint te voelen, dan ben je toch heel wat zekerder over je zwschap. Succes meid!
Ja bingo! Ik heb een MA gehad en ben na twee perfecte echos nog steeds bang dat het hartje ineens ermee ophoudt. Ik heb een dopler gekocht en dan kan ik zelf even luisteren.... Maar wel na overleg met mijn VK, en met uitleg dat niets horen geen slecht nieuws is! Hij/zij heeft zich 3 dagenverstopt en kon ik geen hartslag horen en vanochtend ging t wel weer makkelijk. Maar heel herkenbaar, ik ben blij als ik straks beweging voel
hey heb meteen ff gestemd meid. En idd er is feitelijk niets aan de hand, maar 2 miskramen tekenen gewoon je leven. andere kant moet ik niet zeuren, heb een gezond dochter ter wereld gebracht en toen was ik met 14 weken ook onzeker, maar tis gewoon vervelend dat je maar 1 keer per maand iets bevestiging krijgt.
Dotje meis balen dat je ook een MA gehad heb fijn dat nu wel goed gaat. het tekent je gewoon he, fijn te horen, als is het niet de bedoeling, maar dat er meer meiden zijn die zich zo voelen.
Hier voorlopig nog niet in het 2e trimester, maar wel hetzelfde gevoel..pff ik wou dat ik die negatieve gedachtes uit kon schakelen, maar ja dat is zo moeilijk!
No offence taken Maar ik begrijp wat je bedoelt, ik ben nu ook niet meer echt bang voor een slechte afloop, maar zo af en toe bijt het je toch ff in je kont... En dan is zo'n forum heerlijk
Ik heb het ook heel erg, morgen heb ik mijn pretecho (verplaatst omdat ik me zo'n zorgen maak)om 19u en zie steeds verschrikkelijke senario's voor me. Ik snap je dus heel erg goed!
Herkenbaar! tot 16 weken ook schrikkelijk onzeker geweest! Toen manlief aangekeken en die heeft een Angelsound voor me gekocht! Super! Sinds dien is het een stuk minder! Dus misschien een oplossing?
Dank je wel om te stemmen!! Ja ik begrijp je ook helemaal dat je zenuwachtig bent. Het is ook niet te vergelijken met mijn verhaal omdat jij 2 miskramen gehad hebt... Wou je even aantonen dat zelfs vrouwen die nooit iets hebben voorgehad zelfs heel veel zenuwen hierrond kunnen hebben, dus wat jij nu moet voelen moet echt wel erg zijn. Gelukkig zijn wij er allemaal om je te steunen! X
Hier vorige week uk voor het eerst gevoelt paar dagen toen weer even niet dat maakt je zeker onzeker ,maar dan wordt je weer misselijk en ga ik weer de wc knuffelen dan denk ik oh ja dat is waar ook dit is een bevestiging. Maar we moeten nog even geduld hebben ,8 april mag ik gelukkig het hartje weer horen kan niet wachten eigelijk.
Héél herkenbaar! Ik ben het dagelijks nog. Ook door achtergrond en recente operatie. Voel de baby ook nog niet dus daar bevestiging vandaan halen is ook niet mogelijk. Zit zwaar te twijfelen of ik toch niet even de vk moet bellen om bij haar even naar het hartje te mogen luisteren... SUcces meis!
Ik herken het ook. Heb een miskraam gehad met 8 weken en mijn zoontje is geboren na 23 weken zwangerschap en overleden. Dus denk dat ik na de 24 weken pas echt wat meer kan genieten. Ik heb een angelsound en gelukkig heb ik deze zwangerschap het hartje heel snel gevonden, maar eer gister kon ik het hartje maar niet vinden en dan raak ik meteen helemaal in paniek en denk ik dat er iets mis is. Gister gelukkig weer gevonden en dan is het toch fijn om te weten dat er toch nog een kloppend hartje in mijn buik zit.
Heey, heel erg bedankt voor de reacties. Maira11: jeetje meid wat erg met 23 weken. Moet voor jou helemaal vreselijk zijn die weken doorkomen, is er wel een oorzaak die nu miss opgelost is? of met als bij mijn MA's gewoon " pech"? brabantsmeisje: succes en veel PLEZIER bij je pretecho meid, moet gewoon helemaal goedkomen, Dotje: ja vind ik lief!! het is idd lief en heel fijn te merken dat dit gevoel normaal is, en gelukkig hebben we idd een forum om elkaar te steunen. Ik dacht altijd, ach bij een 2e is makkelijker, je weet al hoe je moet voelen en weet dat het goed is, maar toch zoek je steeds weer bevestiging. Angelsound/doppler. ik had een VVV en kon dus bij de kijkshop voor 3 eur een alecto baby hartje ding halen, maar durf het gewoon niet, want als ik een keer niets hoor word ik helemaal gek, dan maar liever wachten tot ik 28 maart controle heb of de baby straks voel, met zekerheid. over 10 weken kunnen we tegen elkaar zeggen, wist je nog?
Ook ik herken het heel goed. Ik heb twee MA's gehad, na goede echo's en nooit met bloedverlies of krampen oid, dus dat dat nu allemaal niet gebeurd, betekende voor mijn gevoel niets. Ik ben nu bijna 28 weken zwanger en ik vind het altijd nog spannend om naar de vk of een echo te gaan, dat blijft. Ik voel haar gelukkig nu wel regelmatig, maar ook niet superveel of heel hard, want ik heb een voorliggende placenta en volgens mij is het gewoon niet zo'n druktemaker. Ik heb er overigens bewust voor gekozen geen doppler te kopen, als ik het hartje eens niet zou kunnen vinden zou ik nog gestresster raken. Bovendien kan een leek niet goed inschatten of het hartritme goed is of niet, dat kan de vk wel. Ik ben nu 2 of 3 keer bij de vk langsgeweest toen ik me zorgen maakte, dat doe ik liever. Ik mag bij nacht en ontij bellen dus dat doe ik dan ook gewoon.
Roan, fijn dat je zo bij je VK terecht kan en zij kan idd altijd even luisteren das wel fijn ja., balen dat jij ook MA's gehad heb, en idd bij mij ook met 6 weken mooie echo en geen krampen, ja druppeltje bloed meer niet. Fijn dat je nu al 28 weken bent en dus al aardig op weg en je kleine meid voelt