Welke tekst hadden/zetten jullie op het geboortekaartje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Saraa88, 21 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Wij hadden bij beide dochters: wij zijn heel blij met onze dochter [naam, geboortedatum] bij de tweede dat ze zus is van dr ander en dan onze namen en adresgegevens. Geen lengtes, tijdstipen of gewichten. Geen rijmelarij, het draaide voor ons echt om onze blijdschap vanwege het kind, haar naam en geboortedag. En vanuit praktische overwegingen dus adresgegevens en telefoon.

Heel clean dus, net als ons kaartje. Maar we wilden later geen spijt krijgen van overbodigheden en gedateerde zaken. Zo zag ik pas mensen die het hadden over hun pruts. Hun meissie. Vreselijke gedichten en misplaatste humor waarin kinderen vergeleken worden met bouwpakketten van ikea of waarin grapjes genaakt worden over het seksleven van pa en ma. Niet zo best. De enige tekst die ik te doen vond was: ik ben vandaag zo vrolijk. Alleen heb ik de schurft aan Van Veen, dus dat zou ik dan zelf niet zo snel doen.

2. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ik lees hier mee ter inspiratie!

Haha ja dat heb ik ook wel af en toe! Maar ik heb ook bij sommige zinnetjes dat de tranen in mn ogen springen! Maar dat zullen wel de hormonen zijn:D

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heb mijn post gekopieerd van een topic uit augustus 2012. Klopt nog steeds helemaal, ook hoe blij ze met elkaar zijn :):

Wij hadden links een gedichtje en rechts een heel klein inleidend gedichtje. Heb de linker gedichtjes zelf verzonnen en ben er nog steeds blij mee :)

Eva (links):
    In mama's buik
    al een wonder
    In papa's armen
    zo bijzonder

rechts:
    Zo klein
    Zo mooi
    Zo lief
    Zo van ons...

Lisa (links):
    Zo welkom
    ons tweede wonder
    Zusje van Eva
    zo bijzonder

rechts:
    Zo lief
    Zo nieuw
    Zo wonderlijk
    En toch al zo vertrouwd

Wij hebben voor Eva eventjes in de medische molen gezeten en ik vond het zo'n wonder, zo'n kindje in mijn buik, 9 maanden lang en dan eindelijk in de armen van papa.
    Van Lisa ben ik heel snel en spontaan zwanger geworden en we hadden nooit durven dromen 2 kindjes te krijgen, dus vandaar dat het zusje van Eva zo bijzonder is :). En het was allemaal weer zo mooi en nieuw maar voelde bij Lisa zo vertrouwd allemaal, we hadden het met Eva natuurlijk al een keer meegemaakt, maar Lisa maakte ons gezin echt compleet. Dat voelde toen zo, en nu nog steeds, de zusjes zijn ook echt dol op elkaar.

4. Komkommer

Komkommer Actief lid

26 okt 2015
    252
    1
    16
    NULL
    NULL
    Als liefde leven wordt,
    Krijgt geluk een naam.

5. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.549
    2.018
    113
    Dit was van ons kaartje, de tekst was voor ons toepasselijk na een zwangerschap in de mmm.
    Niet te zwaar maar wel mooi.
    en daarbij is de naam Tycho ook afgeleid van geluk

6. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Bij de oudste had ik "ooievaar? Niks ooievaar! Gewoon.. je weet wel" en dan zijn naam!

Voor deze weet ik het nog niet. Zou iets vanuit de oudste willen. Hier staan alvast mooie dingen!

Deel Deze Pagina