Hoi, Ik zit er over te denken om wat producten in Amerika te bestellen, omdat de prijs daar veel lager ligt. Nu kun je vaak niet rechtstreeks op een amerikaanse site bestellen, maar zijn er wel sites die voor een vergoeding de spullen bestellen en naar nederland verzenden. (voorbeeld bestel usa. nl) Nu vroeg ik mij af of iemand van jullie hier ervaring mee heeft? Kan het uit? Klopt het dat je tot 150 euro geen invoerrechten hoeft te betalen? Mocht iemand nog een andere manier weten, ik hoor het graag. Ik wil namelijk graag oa minnetonka's bestellen die hier 139 euro kosten en in amerika 64 dollar en dat scheelt dus echt wel behoorlijk veel! Groetjes! Edit: en nog wat meer schoenen (uggs oid), anders kan het natuurlijk niet uit voor maar 1 paar.
mijn vriend heeft een keer schoenen gekocht uit amerika (nike's) wel via de site van nike zelf.. en dat ging prima. hadden ze nog geen week later al binnen
Tot 150 euro geen invoerrechten....was dat maar waar! Dat is misschien zo als je op vakantie in Amerika bent geweest Voor pakket post is dat anders. Volgens mij ligt de grens bij 20 of 25 euro. Ik bestel wel regelmatig wat dingen via ebay, voornamelijk kinderkleding.
Ik bestel regematig uit het buitenland, bij voorkeur vanuit Engeland, omdat je binnen de EU geen omzetbelasting en douanekosten betaald. Maar goed, helaas ligt de Pond nu niet meer zo gunstig als anderhalf jaar geleden. Dus ga ik ook steeds vaker weer over op Amerika en soms China/Japan. Dat je tot 150 euro geen douanekosten betaald klopt, maar je betaald vanaf 22 euro wel omzetbelasting, in de meeste gevallen is dat 19 procent. Daarnaast betaal je vanaf 150 euro wel douanekosten. Die 22 euro is overigens inclusief de verzendkosten. Als je tussen de 22 en 150 euro iets besteld, kun je de gok nemen in de hoop dat je pakketje er niet uitgepikt wordt tijdens steekproef controles. Zo heb ik al wel een aantal keren onder die kosten uit kunnen komen. Of je zou aan de webshop kunnen vragen of ze het pakketje kunnen versturen als 'Gift' of er een lager bedrag op laten zetten. Gifts onderscheppen ze niet. Behalve als ze het heel verdacht vinden natuurlijk.