Ik ben op zoek naar een leuke tekst op het geboorte kaartje mbt tot kraambezoek. Wij willen graag een kraamfeest geven, en hebben niet echt behoefte aan bezoek buitenom het kraamfeest. (Behalve goede vrienden en naaste fam., maar die weten dit) Wie heeft er leuke ideeën voor een tekst wat dit duidelijk maakt?
Wij hadden staan; Omdat ik nul geworden ben, en nog niet zo wel mensen ken mag ik een feestje van papa en mama geven, kom je ook even? En wij hebben een kraamfeestje gegeven op een zondag zes weken na de geboorte, van 14-17 en dat is heel goed bevallen!
Dat is idd ook een leuke tekst. Op internet is gewoon niet zoveel te vinden. En moet subtiel duidelijk zien te maken dat ik echt alleen bezoek op het kraamfeest wil.
Wat voorbeeld teksten die ik tegen kom: Het kraamfeest is op 23 juli 2010 van 14.00 tot 16.30 uur in de 'De Schaapskooi' te Delft. Wij geven een kraamreceptie op 3 januari aanstaande, van 14.00 - 17.00 uur in naam locatie Bezoek vinden we fijn, maar dan wel op ons kraamfestijn.
Wij hadden: Willen jullie ook zo graag kennismaken met Sven? Dat kan! Daarvoor nodigen we jullie uit op onze babyborrel. En dan daar onder de data en tijdstippen van de babyborrels en het verzoek om even te laten weten of ze kwamen. We deden er 2 omdat het anders wel erg druk werd en de meesten wel op één van de twee dagen konden. Uiteindelijk zijn alleen de mensen zo langs geweest waarvan we dat ook wilden. Die mensen wisten dat zelf wel dat ze niet op de babyborrel hoefden te wachten.
Kijk hier eens tussen: kraamfeest | teksten, gedichtjes, babyversjes voor op een geboortekaartje | Tekstgeboortekaart
Wij hebben bij de drukker een los kaartje laten drukken in de stijl van het geboortekaartje waardoor die kaartjes niet zo duur waren. Mijn man had het zelf gemaakt op de pc, 4 kaartjes op een A4, laten drukken en uitsnijden. Ik ben erg kieskeurig maar ik zag geen verschil ( gewoon wat dikker papier uit de drukkerij zelf). Ik vond de tekst namelijk veel te lang voor op het Geboortekaartje zelf. En wij hebben ook niet iedereen die een kaartje heeft ontvangen uitgenodigd op ons kraamfeest. Wij hadden dit: Wij vieren de geboorte van Philippa met een kraamfeest! Jullie zijn van harte welkom om Philippa te bewonderen en met ons te proosten op 6 januari 2012. Locatie: Brasserie De Tijd Anderlosestraat 18 4265 HJ Gelderen Verhinderd? Laat het ons even weten. Philippa@gmail.com / 06-12345678 Alles in hetzelfde lettertype en kleur als het geboortekaartje zelf. Mooi uitgelijnd in het midden.
Bij ons komt dit erop te staan: Om iedereen te kunnen plezieren, Gaan we mijn geboorte later vieren. Zo kunnen jullie mij allemaal bewonderen, Zonder ons te overdonderen. Op (datum) tussen (tijd) nodigen wij jullie uit voor een hapje en een drankje. (adres) Laat je weten of je komt voor (datum)? (telefoonnummer) Zo breng je het toch subtiel... Mijn vriend heeft namelijk van die fijne ooms en tantes die rustig zonder aankondiging rond 19.00uur langskomen ofzo... Nou, daar zit ik niet op te wachten... Succes!
Bedankt voor de goede ideeën. Een los kaartje of blad bij het geboortekaartje vind ik ook een goed idee. Wij hebben een super mooi kaartje uitgezocht, maar de tekst kan alleen op de rechterkant. Wordt erg krap dus.
Wij hadden: Omdat ik net geboren ben en nog niemand ken, mag ik een feestje geven. Kom je ook heel even? En dan wanneer het was enzo. Dit was bij Finn. Vond het heerlijk, maar niet gaat het niet. Wij hebben niet zo'n groot huis, en met dit weer in de tuin....
ik heb voor nu ook besloten een kraamfeest te doen en ik heb voor op het kaartje kort maar krachtig. wil jij ook onze kanjer zien, kom dan op zijn geboortefeestje op ..-..-2013 we hebben ook niet meer ruimte op het kaartje om er een lange tekst van te maken want heb hier al wel leuke gezien. succes met kiezen