Visum nodig voor Singapore bij overstap?

Discussie in 'De lounge' gestart door monkeylove, 1 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Hey, ben ik weer met mijn reisvragen, maar hier is er altijd wel iemand die het juiste antwoord kan geven.

Ik vlieg 26 maart naar Bali, maak ook een tussenstop op Singapore va 6,5 uur. Nu dacht ik wel even leuk Singapore in te gaan maar mijn vader zegt dat je dan een visum nodig hebt om van het vliegveld af te komen, klopt dat?
    Want het leek me eigenlijk wel leuk om dat te doen, maar mijn vader zegt als je een visum aan wilt vragen ben je 1,5 uur bezig blablabla. Hebben jullie hier ervaring mee?

2. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Nee. Ik ben 1,5 jaar geleden meerdere keren Singapore ingeweest(vanuit Maleisië) en had geen visum nodig.

3. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Maar.. Moet zeggen dat ik zelf met maar 6,5 uur niet zo snel de stad in zou gaan. Je bent toch even onderweg en moet sowieso door de douane(lange rijen).

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Geen verstand van een visum maar denk idd dat je je beter op het vliegveld kunt vermaken. Dalijk sta je vast en mis je je vlucht..

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Vaak kun je visum op het vliegveld regelen.
    Moet zeggen dat 6,5uur wel krap is hoor. Je moet nog uit het vliegtuig enz en ook weer op tijd er zijn voor inchecken.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    #6 Nikki88, 2 feb 2014
    Laatst bewerkt: 2 feb 2014
    Geen visum nodig voor Singapore en de rijen bij de douane zijn verwaarloosbaar daar. ;)

Je kan je trouwens makkelijk 6,5 uur vermaken op Changi, het is het mooiste en meeste uitgebreide vliegveld ter wereld, een belevenis op zich!

Je kan echter bij een overstaptijd van minimaal 5 uur een gratis twee uur durende tour door de stad doen. Moet je even kijken op de website van Changi onder het kopje van 'in transit free tour'.

Heel veel plezier, het is een super stad! :)

7. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Dank je Nikki, ik had inderdaad al gelezen dat Singapore zeer efficiënt met zijn tijd omgaat en dat alles snel gaat daar. Daarom had ik ook wel goede hoop, want ja, als ik er ben wil ik eigenlijk wel even in Singapore geweest zijn haha.
    Ik ga eens even kijken op die link.

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Yep, zéér efficient! Roep maar als je nog hulp nodig hebt hoor! :)

9. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    ik zou ook op het vliegveld blijven, wij kregen toen in het vliegtuig kaarten voor de nieuwe vlucht.

waar vlieg je mee?

Deel Deze Pagina