Hey, ben ik weer met mijn reisvragen, maar hier is er altijd wel iemand die het juiste antwoord kan geven. Ik vlieg 26 maart naar Bali, maak ook een tussenstop op Singapore va 6,5 uur. Nu dacht ik wel even leuk Singapore in te gaan maar mijn vader zegt dat je dan een visum nodig hebt om van het vliegveld af te komen, klopt dat? Want het leek me eigenlijk wel leuk om dat te doen, maar mijn vader zegt als je een visum aan wilt vragen ben je 1,5 uur bezig blablabla. Hebben jullie hier ervaring mee?
Nee. Ik ben 1,5 jaar geleden meerdere keren Singapore ingeweest(vanuit Maleisië) en had geen visum nodig.
Maar.. Moet zeggen dat ik zelf met maar 6,5 uur niet zo snel de stad in zou gaan. Je bent toch even onderweg en moet sowieso door de douane(lange rijen).
Geen verstand van een visum maar denk idd dat je je beter op het vliegveld kunt vermaken. Dalijk sta je vast en mis je je vlucht..
Vaak kun je visum op het vliegveld regelen. Moet zeggen dat 6,5uur wel krap is hoor. Je moet nog uit het vliegtuig enz en ook weer op tijd er zijn voor inchecken.
Geen visum nodig voor Singapore en de rijen bij de douane zijn verwaarloosbaar daar. Je kan je trouwens makkelijk 6,5 uur vermaken op Changi, het is het mooiste en meeste uitgebreide vliegveld ter wereld, een belevenis op zich! Je kan echter bij een overstaptijd van minimaal 5 uur een gratis twee uur durende tour door de stad doen. Moet je even kijken op de website van Changi onder het kopje van 'in transit free tour'. Heel veel plezier, het is een super stad!
Dank je Nikki, ik had inderdaad al gelezen dat Singapore zeer efficiënt met zijn tijd omgaat en dat alles snel gaat daar. Daarom had ik ook wel goede hoop, want ja, als ik er ben wil ik eigenlijk wel even in Singapore geweest zijn haha. Ik ga eens even kijken op die link.
ik zou ook op het vliegveld blijven, wij kregen toen in het vliegtuig kaarten voor de nieuwe vlucht. waar vlieg je mee?