Iemand een lekker recept voor ijstaart??? Vanwege een noten/pindallergie mag er geen amandel, chocolade o.i.d. inzitten.
Toevallig kreeg ik dit recept onder ogen vanavond Ingrediënten 3 zakken moccaschuimpjes 2 grote potjes slagroom 1 zakje nougatine 2 zakjes klop klop (ligt bij de houdbare melk) 160 ml melk Materialen diepvries springvorm (hoe groter de vorm des te platter de ijstaart wordt) mixer 3 kommen Bereiden Haal de schuimpjes uit de verpakking en knijp ze boven een kom fijn, komt niet zo precies ,maar niet te fijn. Meng de melk met de klop klop en klop deze stijf. Klop in een andere kom de slagroom (geen suiker toevoegen) stijf. Meng de klop klop, en de stijfgeslagen slagroom door de fijngeknepen moccaschuimpjes. Doe het geheel over in een springvorm, evt bakpapier op de bodem leggen. Bestrooi de bovenkant met nougatine Zet het geheel een dag in de diepvries
Nou wat ik weet van ijstaart dat je er verschillende dingen mee kan. Maar je zou bijv. een ronde vorm kunnen bekleden met plasticfolie. Dan bijv. beginnen met de vorm rond te vullen met vanilleijs, dan een laagje fris sorbetijs, dan weer een lekker roomijs en afsluiten met sorbet, je werkt dus zeg maar rond. Dan verpak je de taart aan de bovenkant met plasticfolie en dan in de vriezer tot gebruik. Denk 10 minuten voor gebruik uit de vriezer halen en dan omkeren op een bord en versieren met dotjes slagroom of mascarpone met suiker. Sterretjes erin en klaar. Je zou ook een vierkante biscuit kunnen bakken en vullen met een iets van roomijs. De volgende biscuitbodem erop en besmeren royaal met ijs, de hele taart van de buitenkant. Je kan voor gebruik dan weer gezoete mascarpone of slagroom erop spuiten en dan ook versieren met fruit ofzo en chocola. Ik weet niet of het kooktechnisch allemaal correct is, maar dit springt me zo te binnen. Succes verder
Ik heb deze nog voor je gevonden: Advocaat ijstaart recept IJstaart recept Chocolade-ijstaart recept Veel ervan zijn wel met chocolade trouwens, maar wel geschikt voor notenallergie.
bedankt dames, het recept van eefje had ik dus ook al gevonden. Die heb ik gebruikt, alleen zonder de nougatine. Er stond als variatie in het recept ook om moccaschuimpjes te gebruiken, maar dat heb ik ook maar niet gedaan. Ik heb alleen de witte en roze gekocht.