2 weken verplicht verlof...wat zou jij doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door missmamsie, 8 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ik ben donderdag voor minimaal twee weken met verplicht verlof gestuurd (tikkeltje overstressed:(). Ik ben nu eigenlijk alleen nog maar aan het nadenken over alles en alles en alles. Wie weet een betere invulling van deze tijd om eens echt tot rust te komen? Ik heb trouwens momenteel weinig budget om in mezelf te steken, dus daar moet ik het niet van hebben, aangezien de wasmachine kapot is gegaan en ik ook aan een nieuwe bril moet geloven...

2. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    proberen zoveel mogelijk uit te rusten misschien goede hulp zoeken want in 2 weken kun je denk ik niet alles oplossen ......

3. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Goed uitrusten. Een lekkere wandeling maken in het bos of op het strand. Lekker een goed boek lezen. Probeer in ieder geval niet niks te doen want dan ga je dus teveel denken. Oja en hou ritme in je dagen, dus op tijd je bed in en op een vaste tijd er uit. Structuur is heel belangrijk wweet ik na anderhalf jaar pnd en nu eindelijk herstellende

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ga lekker freubelen. De accessoires in huis anders neerzetten, een schilderijtje maken, een fotoboek in elkaar zetten, desnoods een kleurplaat kleuren :) Ik vind dat altijd heerlijk om m'n hoofd even leeg te maken. Opruimen werkt hier ook altijd heel goed, maar kan me voorstellen dat niet iedereen daar een hobby van kan maken haha!

5. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wandelen, ik zit zelf al 1,5 jaar thuis door ptss en reuma en ik vind het heerlijk om te wandelen en mijn hoofd leeg te maken. Ook heb ik op marktplaats wat boeken gekocht voor een paar euro (hier de afgelopen mnd van 1 salaris moeten leven) en daarmee kom ik ook altijd wel tot rust. Verder rommel ik veel in huis, schoonmaken maakt mijn hoofd leeg. Foto's inplakken werkt ook goed.
    en verder inderdaad een ritme aan blijven houden maar ik zie dat je een schoolgaand kind hebt dus daarmee blijf je al automatisch in een ritme.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik ben lid van de bieb. Lezen is heerlijk ontspannend! Voor 40 euro een jaar onbeperkt lenen, niet Duur toch?

Verder idd wandelen en probeer eens te mediteren, helpt ook goed. Knutselen is ook een goed idee.

7. tulip

tulip Niet meer actief

ik zat te denken aan lekker een weekje weg, maar zie dat je een schoolgaand kind hebt, dat zal niet gaan dan?

Op de tijd dat hij op school zit zou ik ontspannende dingen doen, proberen je hoofd leeg te maken. Maar ondertussen ook hulp zoeken denk ik voor wat het probleem is, want anders helpen die 2 weken ook niet vrees ik.

8. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Je zegt je zit te denken aan van alles. Misschien dan ook een idee om dat alles eens op te schrijven. Dan hoef je er nog geen oplossing voor te hebben, maar dan kan je het even loslaten. Tenmisnste bij mij helpt dat.

9. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Dankjewel voor de lieve reacties. Ik ga ook hulp zoeken bij een psycholoog, al weet ik niet of ik daar baat bij zal hebben, omdat ik me het ene moment heel veel beter voel als het andere moment en dus niet echt in een diep dal zit ofzo, ik kan dan wel mijn emotie-verhaal vertellen, maar de dag erna denk ik ws. 'waar zat ik nou zo moeilijk over te doen?' Maar ja, dat is ook het probleem: die pieken en dalen.
    En structuur moet ik zeker ook gaan aanbrengen, want die is er alleen in de ochtend omdat mijn oudste in rust naar school moet (van mij), daaromheen is die er te weinig...
    Foto's bestellen wil ik al tijden, inmiddels zijn het er zoveel dat die kosten al aardig op zullen lopen.
    En een abbonnement op de bieb is op zich niet zo duur, maar ik ben steevast te laat en zo tikt het aardig aan...
    Ergens moet ik gewoon een goede schop onder mijn kont krijgen....
    Wandelen ga ik zeker doen en met knutselen ben ik de laatste tijd ook steeds meer bezig, omdat mijn oudste er nu ook echt plezier in krijgt en de tijd gaat dan ook zo ongemerkt voorbij:)
    Verder ga ik zeker mijn huis aan kant maken, de kunst is alleen om het ook echt bij te houden...

Thanxx:)

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Bij mijn bieb kun je online verlengen. Als ik te laat ben verleng ik gewoon via hun site en dan blijven de kosten beperkt. Bij sommige abonnementen mag je ook 6 weken lenen.

Psych lijkt me een goed idee, sterkte!

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Die psychologische hulp zou ik ook zeker pakken! Zo iemand kan je mogelijk ook helpen met het aanbrengen van structuur, het herkennen van je valkuilen en wanneer je er toch intuimelt.... hoe je dan weer uit die kuil kunt klimmen!

Neem je tijd om te ontspannen en te genieten van datgene wat je hebt gedaan/gemaakt. Wanneer je een "lijstjes-mens" bent (ik dus wel) neem je dan eens voor om maar 1 dingetje te doen van die lijst... en neit de gehele lijst!!!!! En als je met dat ene ding klaar bent, zet je voor jezelf een lekkere kop thee! Daarmee ga je dan lekker op de bank zitten of buiten in de zon (wanneer die schijnt) en GENIET van datgene wat je zojuist hebt gedaan.
    En ga niet denken, oh maar dit en dat en zus en zo moeten ook nog! Nee, gewoon genieten van dat wat WEL is gedaan.

Verder idd: ontspannen door te wandelen, fietsen, zwemmen oid. Ik had veel baat bij "kroelen" met mn verzorgpaardje (was van mn vriendin) daarnaast probeer wat afleiding te vinden in een goed boek of idd knutselen oid.

Sterkte ermee!!! (Been there, done that :()

12. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Wandelen, gezellige dingen doen met bv vriendinnen, uitrusten als je er aan toe bent (lekker slapen gaan als je daar behoefte aan hebt)

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Al die foto's bestellen is dan wel duur ja, maar probeer het eens per onderwerp, of per jaar, of per vakantie, ik noem maar wat. Zo kun je het zo duur maken als je zelf wilt. Je kunt ook een digitaal boek maken bij Kruidvat of Hema ofzo, die hoef je niet meteen te bestellen maar dat kun je dan bijvoorbeeld doen als het geld er voor is.

Misschien is sporten nog een optie? Daarmee kun je je hoofd ook echt leeg maken.
    Of lekker uitgebreid koken elke dag. Hoeft niet duur te zijn, maar met verse ingredienten dingen uitproberen.

Toen ik thuis zat door een depressie plande ik m'n dag met lijstjes. Werd hier geloof ik al door iemand genoemd. Op maandag de was, op dinsdag het bed verschonen, op woensdag de keuken een grondige beurt, zoiets. Zo kreeg ik elke dag een voldaan gevoel.

14. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Ik ben begonnen met mindfulness. Ik hoop door bewuster te gaan leven mijn pieken en dalen beter te herkennen. Mijn valkuil is het niet herkennen van de momenten waarop het me teveel wordt, waardoor ik telkens weereen klap krijg. Met mindfulness probeer ik dit beter te herkennen.

Ik denk ook dat structuur veel voor je kan doen.

15. janineke

janineke Actief lid

15 dec 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Ik heb vorig jaar in dezelfde situatie gezeten, ik heb vooral geprobeerd rust te nemen, lezen, slapen, thee drinken met een vriendin om erover te praten en naar een psycholoog geweest.

16. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Weet je wat mij rust gaf? Mandala's inkleuren :D
    Ik plukte ze van internet af of maakte ze zelf (met behulp van een passer).
    Ik heb een tijd lang heel veel moeite gehad om mijn gedachten stil te zetten en dit was een van de dingen waarbij ik echt even alleen was met kleuren en lijntjes (ook prof. hulp gehad, maar als je alleen thuis zit en gaat malen heb je gewoon wat 'trucjes' nodig om je gedachten stil te zetten).
    En....legpuzzels. Ik heb er ik weet niet hoeveel gedaan. Er is altijd wel iemand in de buurt die die dingen ergens in een kast heeft liggen.
    De meest afgrijselijke heb ik gemaakt (van bollenvelden tot Tirolertafereeltjes).
    Klinkt lekker oudbollig, maar het werkte wel :)

17. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Er is inderdaad al heeel wat genoemd, maar is het misschien ook een idee om jezelf een manicure & pedicure te gunnen? En nee, niet iemand die je betalen moet, maar zelf aan de slag gaan.
    Eens in de zoveel tijd doe ik dat hier ook een dagje, vooral als de dag ervoor druk en/of stressvol is geweest. Eerst een heerlijk uitgebreide douche nemen, dan rustig in mn badjas op de bank zitten (met op de achtergrond een goed muziekje) met een kopje thee en mn (teen)nagels bijknippen en vijlen plus eventueel eelt verwijderen op de voeten. Daarna alles insmeren met lekker geurende bodylotion. Ben ik in een creatieve bui, dan probeer ik wat nagel ontwerpen. Zo niet, dan een boek lezen of dvd/(opgenomen) film kijken.

Jezelf verwennen hoeft niet duur te zijn, maar is van tijd tot tijd wel even nodig zo'n (mid)dagje of avondje.

Succes!

18. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Maak een lijst met zoveel mogelijk leuke dingen die je zou willen doen. En ga die dingen doen en laat de rest even voor wat het is!

19. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Bedankt voor de tips; ik zal ze ter harte nemen:) Ah, legpuzzels, dat zal mijn oudste leuk vinden. Hij is net vijf jaar geworden, maar puzzelt al beter als zijn moeder. Legpuzzels van 250 stukjes is peanuts voor hem, haha.
    En pedicure/manicure is ook wel erg leuk om af en toe te doen natuurlijk, had ik nog niet aan gedacht, haha.
    Jinne, ga je dan naar een clubje/cursus oid?? Heb me er al wel in verdiept, maar ik heb de stap nog niet genomen om me ergens in te schrijven. Of leer je het jezelf aan??
    Linn, ik heb net al mijn scrapbookspullen netjes opgeruimd en de foto's gesorteerd van de kaarten, dus ik ga binnenkort maar eens beginnen met de foto's die ik nog heb liggen. Ik kwam gisteren ook op het forum de lijstjes met geboortepakjes tegen waar ik helemaal enthousiast over ben. Ik ga morgen lijsten kopen en dan ga ik er voor allebei mijn jongens één maken. Wie weet word dat ook nog wel een neiuwe hobby:)
    Janineke, hoe lang heb je erover gedaan voor je je wat beter voelde??
    GaiaGaia, lijkt me idd wel een goede manier van rust nemen. Ik heb het wel geprobeerd met gewone kleurplaten, maar dat heb ik niet lang gedaan...
    Tassie, als ik alle genoemde tips wil aannemen dan is een lijstje idd wel handig, anders word ik daarvan weer overwerkt;)
    Marieke, ik heb gisteren de biebpas van mijn schoonouders geleend. Mijn schoonmoeder had t erover dat ze één van hun abbo's wilde laten verlopen, omdat ze toch nooit twintig boeken meenemen, dus ik heb meteen gevraagd of ik tot die tijd zijn pas mocht. Heb ik nu mooi een soort proefabbonement tot juni:D
    Knor, jeej...ik heb idd weer eens tijd om gewoon te gaan slapen als ik daar behoefte aan heb, haha:D

Bedankt voor zoveel lieve reacties. En aan de meiden die af en toe in hetzelfde schuitje zitten of hebben gezeten: ook veel succes. Het komt allemaal vast wel weer goed. Als de kids wat ouder zijn, haha:)

Deel Deze Pagina