Hallo, Ik ben deze ronde weer begonnen met temperaturen, heb na mijn miskraam in november 2 onregelmatige cyclussen gehad, 43 dagen na miskraam de 1e, 39 dagen daarna de 2e. In de ronde dat ik zwanger werd van m'n dochter ook getemperatuurd i.c.m. teunisbloemolie. Dat gebruik ik nu ook weer. Alleen toen duidelijk een temp. verhoging na dag 14/15 (weet niet meer precies, al 2,5 jaar geleden zowat). Nu zit ik op dag 17 in mn cyclus en vanaf begin temp 36.7 of 36.8. Gisteren 36.6 en vandaag 36.4. Hij gaat dus juist naar beneden ipv omhoog. Ik word hier echt onzeker van. Wat zou dit kunnen betekenen?
Temp je wel elke dag op hetzelfde tijdstip voor je uit bed gaat en rectaal? Ben je ziek geweest? De temp van 36,6 vind ik niet gek, maar 36,4 is misschien de dip voor je eisprong. Dan hebben sommige vrouwen. Het kan heel goed dat je temperatuur dan vanaf morgen weer stijgt en hoger dan de 36,8.
Ik ben zelf niet ziek geweest maar m'n dochtertje wel waardoor ik de afgelopen 2 nachten er weleens even uit moest. Ik temp rectaal ja en alle dagen 8.00 u. 's morgens alleen vanmorgen een uur eerder om dat kindje van m'n vriendin kwam. Zou dat zo'n verschil kunnen maken in je temp? Ik hoop dat het dan de dip voor de eisprong is..
Alle dagen dat je niet doorgeslapen hebt of eerder hebt getempt zou ik op discarded zetten. Zeker die temp van vanochtend kan een vertekend beeld geven. Ja natuurlijk maakt het een groot verschil, de regels zeggen niet voor niks dat je elke dag op hetzelfde tijdstip moet tempen en voordat je uit je bed stapt. Hopelijk word je kaartje nu wat overzichtelijker als je hem aanpast. Succes!
Dan zouden alle moeders dus niet meer de temperatuurmethode kunnen gebruiken want je moet er gezien over de hele cyclus licht een keer uit. En wat dan als je een keer moet plassen 's nachts? Dan klopt het dus allemaal al niet? Vanmorgen weer 36.7 dus begrijp er niet veel van. Nog anderen die soms een reden weten?
Je kan hem wel gebruiken, de vraag is alleen of het betrouwbaar is. Als jij een uur voor je wekker er uit bent geweest is je temp niet betrouwbaar. Pas als je weer drie uur slaapt nadat je er uit bent geweest is het betrouwbaar geloof ik. Anders kan je temperatuur hoger of lager zijn dan het normaal zou zijn. Nu is het wel zo dat de een dit meer merkt in zijn temperatuur dan een ander.
Ik heb geen kaartje helaas, heb geen app (hoe kan dat in deze tijd hé dus dat kan dan niet denk ik? Hou het gewoon zelf bij. Maar vandaag dag 18 van cyclus met vanaf het begin 36.7/36.8, eergisteren 36.6, gisteren 36.4 en vandaag weer 36.7. Kan er dus nog geen wijs uit worden. heb begin van de week wel meer en draderige afscheiding gehad nu niet meer.
Ik ga altijd minstens 1 of 2 keer per nacht uit bed. Voor ik temp heb ik minimaal 2 a 2,5 uren geslapen. Mijn temp voor men eisprong is altijd 36,3/36.4 en na mijn eisprong 36.6/36.7 en of hoger..
Begrijp er niets van.. Gisteren 36.9 dus ik dacht gaan de goede kant op. Vanmorgen 36.8. Dan is de eisprong nog niets geweest neem ik aan?
Nee nog geen eisprong geweest. Heb je gisteren en vannacht wel door kunnen slapen of ben je eruit geweest?
Eerste nacht wel doorgeslapen tweede 1x eruit geweest. Vanmorgen weer 36.7 en niet eruit geweest. Ik begrijp er echt niets van. Ben bang dat ik helemaal geen eisprong heb, dat kan toch? Of kan het ook nog zo laat in je cyclus zit op dag 22 nu. En is het altijd terug te zien in je temperatuur als je een eisprong gehad heb?
Ja hoor dat kan zeker! Ik had paar cyclussen terug m'n ei pas op cd 23. Nu inmiddels cd 21 en nog niks te bekennen Het kan!
Ben ik weer.. Op dag 26 inmiddels en nog steeds een temp. ergens tussen de 36.6 en 36.9. Dus nog steeds geen eisprong neem ik aan? Ik word er enorm onzeker van en ben echt de hele dag aan het denken piekeren enz. het beheerst me helemaal. Iemand een goede tip??