aflezen temp kaartje

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door zwangerwens, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Dames,

Ik ben op de 55ste dag van mijn 2 cyclus maar eens begonnen met tempen om wat meer duidelijk te verkrijgen (hopelijk). Zit inmiddels op mijn 64ste dag.

Mijn 1e cyclus duurde 43 dagen en dat vond ik nog vrij keurig (na 12j pilgebruik) Maar deze cyclus vind ik nu wel heel lang duren:(

Kan iemand mij helpen met het aflezen, want kan er zelf weinig uithalen:(

http://www.fertilityfriend.com/home/3b0a1c

2. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Is nog lastig, maar volgens mij heb je nog geen ei gehad. De basistemp is nog erg laag. Je kunt het pas echt zeggen na een paar cycli. Als hij minimaal 3 dagen hoger is zeggen ze dat je ei geweest is. Kijk anders even her en der op kaartjes van anderen. Kun je een beetje een idee krijgen.

3. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja had ik idd al gedaan...

En daarbij komt natuurlijk dat ik halverwege ben begonnen. Maar zou het niet zo zijn dat mij ei nu inmiddels al lang eens geweest moet zijn na 64 dgn? Dus gewoon door blijven klussen en wie weet? Of heeeft het allemaal geen nut meer ( ondanks dat het natuurlijk fijn is:p)

4. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    zijn er nog meer dames die over mijn kaartje wat kunnen zeggen?

Of zijn er meer dames die zolang moesten wachten tijdens hun 2e cyclus?

5. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Werk @ apotheek, bevalt prima!
    Noord-Holland
    Sorry nee hier kan ik echt nog niets uithalen, echt een te korte periode. Check mijn kaartje 'ns, en ook zie je dat er 'E' staat 8 dagen lang, dat was mijn vruchtbaar slijm. Daaraan zie je ook dat ie eraan komt... Zwanger lijk je me niet want de temperatuur is wel erg laag! Zou t anders nog ff verder blijven invullen incl slijm testen, en als t langer duurt ff langs de huisarts misschien? Er zijn pilletjes voor om t een beetje te regelen... Succes ;)

6. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Ik zou ook zeggen dat je ei nog komen moet (ondanks de lange duur) omdat volgens mij je temp nog vrij laag is voor na een eisprong.
    Temp je wel elke dag op hetzelfde tijdstip en voor je je bed uit komt?

Als je cyclus te lang gaat duren zou ik idd langs de huisarts gaan...
    Hopelijk komt ie snel! :)

7. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jazeker, ik temp iedere ochtend om 6u 's ochtends voor ik uit bed stap. Heb daarnaast ook een aantal ochtend extra getempt en dat was om 9u (zat er meer verschil in de temp (zo tussen de 36.4-36.7) Is 6u 's ochtends niet te vroeg om te tempen?

En wanneer is je cyclus eigenlijk te lang? Wanneer 'kan' je naar de huisarts?

8. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja heel erg veel verstand heb ik er nog niet van, alleen verdiept in de temp erin zetten!;) Wat betekenen al die letters bij jou?

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik heb je topic verplaatst naar het juist forum onderdeel.

10. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik temp ook om zes uur hoor. Als je na 18 dagen geen verhoging ziet is je ei nog niet geweest. Gaat hij omhoog wel. En is hij alwel geweest dan ben je voor die 18 dagen al ongesteld geworden, mits geen bevrucht ei. Maar je temp is erg laag voor een mogelijke zwangerschap.

Heb je je slijm uit je vagina als eens bekeken? Daar kun je soms ook uit opmaken dat je eisprong eraan komt. Bij mij is het in het begin korrelig en naarmate het ei dichterbij komt wordt het meer en veel slijmeriger.

11. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Draag wel inlegkruisje voor het geval dat, paar keer opgevallen dat er wat roze slijmpje op zat en had afgelopen vrijdag bruine afscheiding na het klussen maar verder dan kijken op inlegkruisje doe ik niet! Hoe doe jij dat dan mbv tampon ofzo?

12. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nee met je vingers. Als je naar binnen gaat voel je langs de baarmoedermond als je die kunt vind vinden. Anders gewoon ergens langs de binnenkant. Als je je vingers (liefst twee) terug haalt blijft er wat baarmoederafscheiding op achter, als dit wit korrelig is noemen ze dat sticky. Dat is niet vruchtbaar. Naar mate het ei komt wordt dit veel slijmeriger en trek je er een draadje van tussen je vingers. Beetje als eiwit. Je hebt mss ook ooit gemerkt dat je soms erg bat kunt zijn. Zonder dat je opgewonden bent. Dat toont ook aan dat de eisprong er aan komt.

Ik heb even gegoogeld voor je. Ze noemen het de billings ovulatiemethode.

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh ja, ik zou geen inlegkruisje dragen. Je kunt beter je broekje wat vaker verschonen als je vloed hebt. Inlegkruisjes zijn net broeiplaatsen en kunnen schimmels ontwikkelen e.d. Niet erg prettig. Een vriendin van me had daar last van en de gyn zei dat dat kwam door te vaak inlegkruisjes dragen.

14. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Vaker tempen op een dag heeft geloof ik weinig zin. Daarom moet je het ook doen voor je je bed uitgaat en op hetzelfde tijdstip. Zodra je je bed uit gaat om bijv te plassen en dan gaat meten kan hij al hoger zijn.

Wanneer je naar de huisarts kan weet ik niet precies. Je kan altijd bellen om het voor te leggen om te zien wat de assistente zegt. Misschien vind zij het een goede reden om een afspraak te maken, of misschien zegt ze dat je nog een tijdje moet wachten. Daar kan je alleen zelf maar achter komen ;)

Owja..en tampons moet je zowiezo niet gebruiken als je niet ongesteld bent.

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.064
    15.642
    113
    Nabij Utrecht
    Je kan deze tempen absoluut niet aflezen!!
    Het kan namelijk 2 dingen betekenen: 1) je hebt je eisprong al gehad en je hebt dus van nature een hele lage temp (onder de 36), of 2 je eisprong komt er nog aan.

Waarom ben je pas op dag 55 begonnen ?? Als je jezelf goed had ingelezen in de tempmethode had je kunnen lezen dat je moet beginnen op de eerste dag van je cyclus (of zowiesi in de eerste week van je cyclus).
    Zeker als je zo laat als jij begint, is het 1 groot onbetrouwbaar vlak geworden.

Ik zou de termometer nu lekker in je nachtkastje houden en wachten tot je ongi komt (of niet ;)).
    Begin in ieder geval de volgende ronde echt op dag 1, want anders is het weer onbetrouwbaar en dat is zonde van je tijd!

Overigens doet een huisarts pas weinig als je binnen 1 jaar nog niet zwanger bent, dus je moet het nog ff uitzingen ben ik van voor, aangezien dit pas je 2e ronde is.

16. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke bedankt babke,

ik zal deze info eens even flink doorlezen haha:p

17. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor wist wel dat ik op dag 1 moet beginnen met tempen! Maarja als je cyclus wat lang begint te duren, probeer je en pak je alles aan om ook maar iets van duidelijkheid te verkrijgen ;)

18. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Dat is niet helemaal waar hoor, want het is alleen zonde van de tijd geweest als je ei al geweest is. Maar als je over 8 dagen nog niet ongi bent en geen positest hebt kun je er wel wat uithalen hoor. Mijn buurvrouw had cyclus van 90 dagen en is ook ergens in de 50 gestart. Ze heeft het er nog mooi uit kunnen halen.

19. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Werk @ apotheek, bevalt prima!
    Noord-Holland
    Als je je hebt aangemeld bij FF dan krijg je over de mail mini-cursussen, en op de site kun je de info ook wel vinden. E betekent eggwhite dus doorzichtig, rekbaar, glibberig slijm. C is creamy(creme/lotionachtig), W is watery(waterig), S is sticky(kleverig). Dit kun je ook invullen. Als je eggwhite hebt, als je je baarmoederhalsslijm tussen je vingers kunt uitrekken tot een touwtje van een aantal cm (soms wel 10cm) ben je t meest vruchtbaar. Het lijkt een beetje op het spulletje van je man, daarom kunnen die zaadjes daar zo lekker in meezwemmen naar de finish! Heerlijk praatje hahaha. :D

20. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ben wel wat gewend hoor, dus geeft mij niks. Ik zal die site wel effe onderste boven halen van de week. Gister voor het eerst aangemeld, dus moet me er nog even in verdiepen:)

Overigens nog geen verandering. Gister wel wat onderbuik klachten dus dacht dat ik ongi zou worden ('eindelijk dan maar') maar nog steeds niks te bekennnen

Deel Deze Pagina