welke temperatur op peuterkamer is acceptabel?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door joseetje26, 25 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo meiden, de zijde waar onze dochter slaapt is niet zo goed geisoleerd... het tocht niet ofzo... maar het koelt s,nachts behoorlijk af in haar kamertje... als het vriest buiten zelfs tot 14 graden..

dochterlief ligt in een warme slaapzak en daarover heen een lekker dekentje en ze lijkt het zeker niet koud te hebben.... mijn man vind het echter absurd.... en wil flink aan de slag om die hele kamer te gaan isoleren... dat is nogal een verbouwing...

overdag stoken we gewoon flink in die kamer... s,nachts doe ik dat niet omdat het hele huis dan verwamd word... dus overdag als ze in haar kamertje speelt is het wel comfortabel warm... moeten we het echt isoleren denken jullie??? als ze wat groter is en niet meer in een slaapzak slaapt dan trekt ze de deken toch wel lekker over haar heen als ze het fris zou vinden???? geen idee???

gr Jose

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij Justin is t s nachts ook 15 graden en dan om 6.00 gaat de verwarming weer loeien en is t ineens 24 graden op zn kamer. Dát vind ik te warm iig. 15 graden kan nog net.. Maar vorig jaar waren wij bezig met de verwarming, toen hadden we een paar dagen niks.. toen werd t ook 5 graden in zijn kamertje. Nou meneertje lag heerlijk te maffen hoor.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Bij mij stonden vroeger de ijsbloemen gewoon op de ramen hoor en ik heb het nooit koud gehad.

Het isoleren is natuurlijk wel een hele klus maar werkt natuurlijk ook energiebesparend ;)

Maar zolang je kleine niet wakker wordt van de kou (en dat zal ze heus wel doen als ze het koud heeft) is er niets aan de hand

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    tja wij mogen ons zoontje niet te koud leggen dus bij ons 18 a 19 graden
    aangezien hij een afweersysteem probleem heeft.
    en hij dus bijna niet bestand is tegen infecties dus hij kan erg snel verkouden luchtweg infecties krijgen en darm infecties long ontstekingen en nog meer krijgen
    nu met de medicijn die hij hele winter krijg word hij veel minder ziek. normaal heel erg elke maand.
    maar we moeten er goed opletten

ps julian lig in een warme slaapzak en dekbedje maar hij slaapt in 1 persoons bed dus kruip hij er vak onderuit en dan heeft die het koud

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik denk dat je kindje het toch wel aangeeft?

Ik vind een frisse kamer beter dan een warme kamer. Maar dat is misschien wel persoonlijk.

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Misschien moet je d'r lekker onder een dekbed leggen; is warmer dan een dekentje...

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn zoon kan zijn temeratuur slecht regelen. hij wordt dan blauw en voelt ijskoud aan. wij stoken in de winter beneden 18 graden zodat de verwarming boven toch af en toe aanslaat. we hebben helaas nog enkel glas en dan is het ook maar een graad of 14/15 ( als we stoken zonder nog kouder) als jou kindje niet koud aanvoelt en lekker doorslaapt is er niks aan de hand. maar als ik een man had die mijn huis zou willen isoleren zou ik dat niet afslaan. het kan nooit kwaad en geeft ook nog eens energiebesparing. ik was vroeger ook nooit van het verwarming aan doen op de slaapkamers, maar sinds we in dit huis wonen en mijn zoon zijn temperatuur slecht geregeld krijgt moet ik wel.

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

ligt aan de leeftijd van het kindje hé. is pas verantwoord met 2 jaar en dan moet je ook nog een kindje hebben wat eronder blijft liggen.

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Maak me daar nooit zo druk om, als ze het te koud hebben geven ze het wel aan :)
    Heb nooit de verwarming op hun kamer aan, maar doe wel 's avonds de ramen dicht met dit koude weer.
    Bij Jennifer is het dan alsnog behoorlijk koud, maar ze heeft er geen last van, lekker onder het dekbed.

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik las peuterkamer, dus ging er ook vanuit dat ze al 2 is?

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou bij Nathan is het vorig jaar 10 graden op zijn kamertje geweest. Dan staat het luchtrooster ook nog open. Heb nog nooit de kachel aan gehad op zijn kamer.
    Hij heeft gewoon een dikke velours pyjama aan, en slaapt onder een winter dekbed. Hij heeft er nog nooit over geklaagd, en is vorige winter geen 1 keer ziek geweest.

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb mijn ind onder een dekbed sinds 1 jaar en 8 maanden en ging prima

13. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Hier is het nu ook 11 graden op de slaapkamer van ons bijna 2 jarige zoontje. Toen hij heel klein was verwarmden we zijn kamer met een elektrisch kacheltje (hij kon zich zelf toen nog niet goed warmhouden en een hele dikke slaapzak voor een heel kleintje hadden we niet). Vorig jaar hebben we alleen de kachel aangehad als de temperatuur echt ver onder de 10 graden daalde.
    Ons zoontje heeft 's nachts een velours of flanellen pyama aan met een dikke slaapzak met lange mouwen (hema) en hij ligt onder een duo-deken.

14. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    O wat ben ik blij te lezen dat wij niet de enige zijn waar het zo "koud" is.
    Bij ons wordt het midden in de winter zo;n 14 graden boven soms iets kouder.

En dat terwijl wij in een normaal geisoleerd huis wonen.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook een koud kamertje, enkel glas en slechte isolatie. Ze ligt lekker met een dikke pyjama onder haar dekbed en leg er nu nog een plaid overheen.

16. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    De slaapkamers hier zijn ook slecht geisoleerd. Ik zelf moet het koel hebben 's nachts dus vind het heerlijk nu het koud is. maar mijn zoon schopt nog zijn dekens af 's nachts en dan vind ik 12 graden te koud. Heb de verwarming bij hem nu een beetje open gedraaid en de thermosstaat 's nachts op 17 en zo slaat de verwarming af en toe aan 's nachts en blijft het bij hem 18 graden op zijn kamer.

17. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hier wel goede isolatie, maar ik zet overdag (als ze er niet is) de ramen gewoon open! Het zal een graag of 15 zijn als ze in bed gaat, echt niet warmer hoor! Ze heeft wel al beide delen van het 4 seizoenen dekbed over zich heen. Ik vind frisse lucht en een beetje kouder gezonder dan een dicht holletje, zoals bij mijn zoontje die nogal een koukleumpje is...

18. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier lekker koel en mijn dochter slaapt in een winterslaapzak met lange mouwen en een wollen dekentje eroverheen. Mijn zoontje slaapt vaak bloot onder twee (!) dekbedden. Zo ligt ie het lekkerst. Eentje vindt hij te koud en met de verwarming aan zweet hij zijn bedje uit. Hij trekt beide dekbedden helemaal tot zijn kinnetje op en dat vindt hij heerlijk.

19. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik zelf ben liever voor iets t ekoud dan maar een extra deken dan de verwarmnig aan doen snachts dat vind ik zo ongezond.
    Hier is t denk ik rond de 16 graden nu snachts boven dan.

Net way je zegt isoleren zal veel schelen!

20. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Hier hetzelfde probleem. Kamer is wel goed geisoleerd, thermopeen en kunststofkozijnen maar toch is het 's nachts maar 15 a 16 graden. En onze dochter wordt daar dus wakker van :(. Het eerste winter hebben we 's nachts de verwarming aan gehad omdat ze net geboren was en laag in temperatuur was .Dus zowieso een volle maand de verwarming 's nachts aan en daarna de verwarming erg hoog. Met als resultaat dat we 1000,- bij moesten betalen:$. Dus bij de gamma een elektrische verwarming gekocht met timer en temperatuurinstelling. Zo kun je instellen hoeveel graden het maximaal mag worden en je kunt zelf bepalen wanneer ie uit gaat, of aan blijft. En afgelopen najaar kregen we weer geld terug van gas water en licht:). Dus zo hebben wij het opgelost.
    O, ja, elektrische kachel alleen 's nachts aan, overdag de verwarming een slag open. Als de kamer op temperatuur is gaat ie vanzelf uit en zo gauw de temperatuur weer zakt gaat ie weer aan...

Deel Deze Pagina