Welke temperatuur?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Flipje25, Apr 1, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flipje25

Flipje25 Actief lid

Feb 23, 2018
    123
    110
    43
    Female
    Hoi allemaal,

Sinds kort ben ik weer begonnen met temperaturen. Dit doe ik eigenlijk steevast om half 7 ‘s ochtends. Ook in het weekend. Nu werd mijn dochtertje vandaag om 6.00 wakker. Ik heb toen gelijk mijn temperatuur gemeten omdat ik dacht dat ik eruit moest. Die was toen 36.62. Mn dochter viel weer in slaap en om 06.30 heb ik toen nog een keer gemeten. Toen was het 36.49. Tussendoor heb ik eigenlijk niet meer geslapen. Welke temperatuur moet ik invoeren in FF?

2. Daantje17

Daantje17 Fanatiek lid

Sep 13, 2017
    2,024
    1,307
    113
    Female
  3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,982
    15,610
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou er tussenin gaan zitten, dus 36.54 neerzetten.
    Zit je rond op een cruciaal moment in je cyclus (rond ei of nod)?

4. Flipje25

Flipje25 Actief lid

Feb 23, 2018
    123
    110
    43
    Female
    Dank voor je snelle antwoord!

Het zou kunnen dat ik tegen mijn eisprong aanzit, maar ik verwacht het niet. Zit nl pas op dag 6 van mn cyclus.

Ik ben aan het ontpillen van de prikpil. 6 weken na de bevalling aan de prikpil gegaan zonder het goed uit te zoeken en zonder voorlichting van de ha. Domste beslissing ooit. Na 2 spuiten gestopt (laatste spuit kregen op 1 september 2017). Werd redelijk vlot ongesteld, maar het lijkt nu alsof ik een hele korte cyclus heb. Beetje een vaag verhaal, maar kort gezegd probeer ik Mn cyclus een beetje in kaart te brengen om te kijken of ik überhaupt wel een ovulatie heb. We willen graag een tweede kindje, maar dit heeft geen haast. We proberen het al wel, maar gezien de situatie ga ik er maar vast vanuit dat het nog wel even gaat duren.

Voor de vorige zwangerschap ben ik een keer naar de gyn geweest. Dat was 3 dagen voor Mn menstruatie, op dag 25 oid. Hij zag toen duidelijk dat mn ovulatie eraan zat te komen. 3 dagen later was ik ongesteld. Ook een vreemde timing. Wel binnen een jaar zonder mmm zwanger geworden. Toen had ik wel een normale regelmatige cyclus van tussen de 26 en 30 dagen.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,982
    15,610
    113
    Nabij Utrecht
    Oh dag 6 pas. Niet echt een cruciaal moment dus gelukkig :)

Daarbij kan het wel tot zeker een jaar of langer duren voordat je cyclus weer normaal is na de prikpil.
    Dat is ook de reden waarom deze anticonceptie wordt afgeraden bij vrouwen die nog een kinderwens hebben.

6. Flipje25

Flipje25 Actief lid

Feb 23, 2018
    123
    110
    43
    Female
    Precies.. Baal er nog steeds wel van dat ik het zelf niet uitgezocht heb, want dat doe ik normaalgesproken eigenlijk altijd, en vind het nog steeds vreemd dat mijn huisarts het voorgesteld heeft, terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat er een wens is voor een 2e. Maar goed. Het heeft geen haast gelukkig.

In eerste instantie leek ik een redelijk normale cyclus te hebben. 34 dagen en daarna 25 dagen met een klein beetje bloedverlies tussendoor. Maar het wordt nu steeds vreemder. Het lijkt er voorlopig op dat ik geen eisprong heb.

Bedankt voor je hulp in ieder geval!

Share This Page