Liever niet natuurlijk, maar je hebt niet altijd de keuze. Dan liever wel zo los mogelijk (dus niet in de zak proppen) en zo snel mogelijk ergens laten drogen. 't is wel een heel pakket inderdaad. Wij hebben een compacte aanhangwagen. Anders krijgen we het niet allemaal mee.
Omdat polyester minder ademde, veel meer last van vocht en ik heb met polyester helemaal het gevoel dat ik niets om mij heen heb zo dus. We hadden hiervoor een karstentent en dat was eem katoenentent en het voelt steviger en nogmaals minder vochtig De tent van onze kinderen is ook polyesterkatoen om dezelfde reden die vonden het vocht in de polyester tent niet fijn. De stokken zijn overigens zwaarder dan het tentdoek. Die kan ik tillen maar de stokken niet. Wij gaan zelf met aanhanger op vakantie, mede omdat onze auto achterin vrijwel geen bagageruimte heeft omdat we er met z'n 8en in zitten en we voor 8 personen zoveel mee moesten nemen. Al hebben we voor het eerst sinds jaren geen wagen mee dus dat scheelt alweer. Maar iedereen is anders als jullie een polyestertent wel fijn vinden moet je daar voor kiezen en ook die zijn er in alle soorten en maten. Ook outwell heeft die volgens mij. Heerlijke tent staat binnen een half uurtje. 4 stokken er met z'n tweeën in doen en hij staat rechtop.
Eens. Zowel hele hoge temperaturen en hele koude en natte dagen gehad, maar nog nooit een klam/nat gevoel gehad in onze tc tent. Volgens mij is de levensduur van polyesterkatoen ook hoger dan alleen polyester.
Wij hebben een 5-persoons tent van Coleman (Waterfall de luxe). Wij zijn met z'n drieën en vinden het een fijne tent. Ze hebben ook 6-persoons tenten.
Wij hebben een 5 persoons fresh en black. Wij kunnen ook geen katoenen tent meenemen. Hebben kleine auto en dakkoffer. Dus zijn beperkt qua meenemen. Man wil geen aanhangertje achter de auto. Wij kamperen altijd in Zuid Frankrijk, dus het is echt een fijne tent. Stukken koeler, ook als katoen. Onze dochter heeft haar eigen tent. Binnen hebben we voor ons 3 genoeg plek, mocht t nodig zijn. Gebruiken 2e slaapcabine voor opberg van spullen. F&B heeft ook 6 en 8 persoonstenten.
Wij hebben 2 maanden geleden de Kampa Croyde 6 Air Tc gekocht. 6 persoonstunneltent met 3 slaapcabines. Wij hebben de poly katoen, maar hij is er ook in polyester.. Kampa brengt altijd 2 varianten uit van hun tenten. Als je een slag kleiner wil kun je ook voor de Kampa Hayling gaan, nog steeds ruim.. Wij krijgen alles is de auto met dakkoffer, ik wil ook geen aanhanger namelijk.. Bij Outdoorxl staan deze tenten op, en ze verkopen daar ook de algemene merken.. Zou daar eens langs gaan voor een goede indruk..
Het klinkt wel heel goed dat katoen, en hadden we denk ik ook gedaan als het zou passen . Onze polyester Decathlon tent gaat dus al een jaar of 8 mee, dus dat valt ook niet tegen
Jullie tent vinden wij te klein voor ons, die tunneltent die ze hebben lijkt heel erg op de tent die we nu hebben, dus prima
Ja Decathlon heeft ook grotere tenten. Maar die spreken me toch niet zo heel erg aan. Merk dat ik een tunneltent heel fijn vind.
Erg mooie tent! Dat voorste deel kan je eraf ritsen denk ik? Mijn schoonzus en zwager hebben volgens mij zo'n soort tent (4 jaar geleden met hun gekampeerd). Barendrecht is niet zo ver weg, zeker een optie om daar te gaan kijken!
wij hebben ook een kampa tent. deze is er echter niet meer: bol.com | Kampa opblaasbare tent Paloma 6 air groen ook met van die opblaasbare bogen. super fijne tent, staat in no time, geen stokken, maar dus wel een pomp, waar we ook de luchtbedden mee opblazen. vast grondzeil. al meerdere keren nat ingepakt en thuis even laten drogen met een mooie dag, dan zetten we hem op een parkeerplaats, blazen de bogen even wat op, en waait hij zo droog. we hebben hem nu 3 jaar. en gaan hem dit jaar ook weer gebruiken. voor ons is het de meerwaarde ook niet met technisch katoen of katoen, want we willen over een jaar misschien wel een hele andere tent, of op een andere manier op vakantie.
Wij kamperen overigens met kleine station auto (type renault clio/seat ibiza) en dakkoffer, geen aanhangertje ofzo. het is altijd een hele onderneming, maar het kan. we vinden tent kamperen ook gewoon echt heel leuk. wij gaan ook gerust naar 3 verschillende plekken, met een grote tent, en zetten hem dan dus ook 3 x op, en herpakken de auto. Ik zou ook zeker gaan kijken. want wij zagen ook tenten met mega veel ruimte, maar die zijn zo groot, dat moet maar net passen op een camping plek. en die hebben echt zo'n mega groot pakket wat je mee moet nemen. want je pakt hem de tweede keer natuurlijk nooit zo in als wanneer hij uit de fabriek komt.
Wij hebben ook een tunneltent. Dan heb je toch meer ruimte. Maar zie dat deze in NL niet (meer) te krijgen is. En wij hadden gekozen voor stokken IPV opblaasbaar. Dat pakket was net wat kleiner. Die vis-a-vis vind ik ook niks. Sta-hoogte is vaak ook wat krap. Dat heb je met een tunnel niet. Edit: ik weet niet of je in de buurt van een Belgische Decathlon woont.... Daar hebben ze meer keus!
Bij de croyde 6 zit alles aan elkaar, de oude versies had inderdaad losse luifels die je aan elkaar kan ritsen en bij kan kopen, wel kan het voorpand eruit. De losse luifels(canopies) kan nu alleen nog maar bij de hayling geloof ik.. Maar voor ons is deze prima te doen qua grootte
Wij zijn katoen fans, in mijn tijd branden polyester heeel hard. We hebben het 1 keer gezien, 3 jaar geleden. Die tent stond me toch snel in de brand Geen idee of dat dat nu nog is hoor, maar het is maar een tip
Ja dat kan. Moet je wel pech hebben dat je tent in de fik gaat. Ik moet zeggen dat ik er nog nooit een heb zien branden...in alle jaren dat wij kamperen. In zwitserland mag je daarom op (sommige) campings geen vuurwerk afsteken op hun feestdag op 1 augustus. Een smeulend stuk vuurwerk kan een tent wel laten affikken. Ik weet overigens niet hoeveel trager een brand bij katoen of de polykatoen mix is.
Ik had het ook nog nooit gezien, maar 1 flap in een bbq was genoeg. Gelukkig niemand gewond, maar die vader met 2 kids was goed geschrokken.
Wij hebben een kampa texel 6. Voordeel is dat deze tent meer regen kan hebben dan bijvoorbeeld coleman. Het is wel polyester. Ik denk dat katoen beter is, maar het is ook zwaarder en duurder. Ook zijn er voor polyester tenten middelen om ze ín de regen waterdicht te maken bij lekkage en ik weet niet of dat bij katoen ook zo is? Dat zou ik nazoeken. Want geloof me, als tijdens een enorme bui je tent een lekkage blijkt te hebben is het superfijn als je je tent nat waterdicht kunt maken. Ik spreek uit ervaring