En een quechua tent? Ik denk erover om die 6 persoons te bestellen. Moet een tent die ik in mn eentje zou kunnen opzetten dus dat wordt een leuke zoektocht
Ze hebben goede spullen, Decathlon. Alleen willen we graag een tent van katoen of polycotton en dat heeft Decathlon niet. Wel spannend om een tent in je eentje op te zetten! Succes alvast!
Dat is wel een heel gegronde twijfel. Wij gingen vorig jaar op vakantie met de tent, toen was het toevallig slecht weer (Tsja, daar heb je weinig over te zeggen). Dan is het wel HEEL belangrijk dat je een beetje een praktische binnenruimte hebt, waar je kunt zitten en waar je kinderen kunnen spelen, anders ben je het echt heel gauw zat. Wij hebben om die reden ook een vouwwagen van marktplaats gehaald voor dit jaar. Een Holtkamper Flyer voor 1000 euro. Ideaal! We hebben hem deze meivakantie getest en wil echt niet meer anders. Zo opgezet, stevig en degelijk als een huis en zeeën van ruimte.
Wij hebben ooit een tunnel tent van vrienden geleend. Zaten 2 aparte slaap plekken in die je kon dmv een doek met rits kon scheiden van elkaar. Het voorstuk was erg ruim,je kon er je spullen kwijt en met slecht weer kon je daar je tuinset neer zetten en droog zitten. Tevens kon je staan in de gehele tent,niks zo irritant als op de grond hupsend je broek aan moeten trekken.
Wij hebben onze tent bij outdoorxl in Barendrecht vandaan. waren ook bij obelink geweest maar vond de tenten daar niet helemaal wat we zochten Hebben nu een 5 persoons tent, met veel leefruimte voor de kids en voor de zooi 😁
Iedereen dank alvast voor het meedenken! Ik heb mogelijk een winkel gevonden die ze verkoopt en wat dichter in de buurt ligt. Ik hoop dat we daar kunnen kijken. Ook qua grote zien of het voldoende is ( denk het wel, diameter van 5 meter en dan nog een tarp van bijna 4 meter). Wat een luxeproblemen.. Maar we kunnen het maar een keer uitgeven...
Ik zou gaan kijken voor een 2e hands de waard tent! Wij gaan er al jaren mee op vakantie (ouders hadden de tent ooit nieuw gekocht) en we hebben er erg veel plezier van! Nooit last van natte voeten! Vaak komen de buren bij ons omdat het bij hun allemaal is nat geworden.,
Hebben we ook voor gekeken, maar dan zijn de tenten vaak al redelijk oud ( lees: 10 jaar) en dan moet je nog er veel voor betalen.. Ondanks dat ze goed zijn vind ik het teveel geld. Maar als ik het geld had gehad voor een nieuwe, dan had ik zeker de bosuil gekocht!
Die eerste tent is echt prachtig om te zien. Maar als ik het goed zie, zitten er geen slaapcabines in. Dat lijkt me echt niet handig met kinderen. (Slecht weer, 's avonds binnen zitten terwijl de kids al op bed liggen.) Zoals je al zegt kun je door de vorm ook niet handig een kook-kastje kwijt. Bij de Redwood gaat dat handiger. Ik zou gaan voor de optie met luifel. Dan kun je de binnenruimte zo groot mogelijk maken, kookgebeuren onder de luifel. Ideaal. Vooral ook omdat ik lees dat je het liefst een DeWaard Bosuil zou willen als geld geen rol speelt. Dan zit de Redwood daar denk ik toch dichter bij dan de Sibly. (Qua indeling dan, over kwaliteit durf ik niks te zeggen.) Wij hebben trouwens een vis-à-vis tent gehad van Basecamp. Opzetten duurde wat langer, verder erg tevreden over. Prima prijs/kwaliteit verhouding!
ik zou persoonlijk nooit een witte tent nemen met het oog op vuil.. al is die tent wel prachtig om te zien na een flinke regenbui en nat gras ed zal ie snel vuil worden.. ik zou dan toch eens naar de winkel zelf gaan zoals obelink of vrijbuiter om ze ook in het echt te kunnen bekijken en zien wat de mogelijkheden en eventuele opties zijn.
De eerste tent heeft het model van een tippi.. Mijn zwager heeft een tippi en echt een vreselijk mooie tent, vind hem super, maar totaal niet praktisch met een gezin, als je slecht weer hebt met kamperen. Dan zijn die tenten wat vloeroppervlak betreft wel groot, maar doordat allles schuin is verlies je ook een hoop ruimte. Mijn zwager heeft dan een 9 persoons uitvoering daar hebben we toen met z'n zessen ingeslapen en dat is goed te doen, maar leefruimte heb je niet tenzij je alle bedden op elkaar gooit. Wij hebben zelf een karsten tent gehad (zijn nieuw eht prijzig, maar tweedehans zijn ze ook te koop) kwalitatief echt een super goede tent, in je eentje op te zetten omdat het een oppompbare tent is) Maar je moet wel echt de luifels erbij hebben voor leefruimte. Wij hebben er met ons gezin mee gekampeerd met 6 personen (de 3m50 bij 3m50). dat was te doen, maar werd al wel wat krap, omdat er nog een kleintje bij kwam zijn we overgestapt naar een tunneltent nu een outwel 6 persoons tent, met slaapcabines en heerlijk veel ruimte. Ondanks dat we echt fan zijn van de karsten tent is dit ook echt een fijne tent voor een gezin. Heerlijk de ruimte zodat mocht je een dag slecht weer hebben je ook fatsoenlijk in je tent kan eten. ik zou zeker gaan voor een katoenen of polykatoenen tent. Zag hier ook de tip voorbij komen over self inflating matjes ipv een luchtbed en dat is echt een aanrader, hebben 1 jaar gekampeerd met een luchtbed voor ons, maar de kinderen hebben het niet koud gehad op hun matjes, maar wij met ons luchtbed wel. Ik wil morgen weleens kijken voor foto's van onze karstentent en de outwel. Wij kamperen nu 9 jaar met kinderen en ik vind het heerlijk...
Er zijn gelukkig wel binnententen te koop en het klopt, de bosuil komt meer overeen met de redwood dan de sibley. Wordt soms gek van ons zelf, we kunnen zulke twijfelaars zijn
dat zou fijn zijn, thanks! De binnenruimte van beide tenten zijn redelijk te noemen. De redwood heeft een kleinere ruimte maar wel rechter, en de sibley is qua oppervlakte groter, maar verliest idd ruimte door de schuine wanden. De sibely is ten opzichte van een tippi tent wel beter, omdat het onderaan recht omhoog staat (ongeveer 60 cm).