na 80.000 keer (hihi) al hier op forum te zijn geweest, toch maar geregistreerd.........ik ben benieuwd welke dames ook rond de 30 zijn en er al 6 rondes (minimaal) op hebben zitten.....Ik weet dat een half jaar niet super lang is, maar ik blijf me telkens afvragen: gaat dit wel lukken!?!??!??! Ik ben in jan. gestopt met pil en na wat ontpillingssymptomen werd mijn cyclus regelmatig en had ik nergens meer last van.....En telkens na ''klusperiode'' ook geen symptomen die op zw. wijzen ,dus mijn ongi komt ook nooit als een verrassing.........Er gebeurt dus niks, nada, noppes........ Temperaturen doe ik ook al ff en vorige ronde ook ovu.tests gebruikt, dus heb toch wel wat zicht op ''de juiste actiemomentjes''. Begin steeds vaker te denken dat manlief misschien iets mankeert?!??!??!! ben benieuwd wie in hetzelfde schuitje zit; geeft een beetje steun die ik wel nodig heb soms!!!!
Hoi! Leuk dat je je dan toch geregistreerd hebt! Welkom! Hier een dame van rond de 30 (over 3 maanden bereik ik de magische leeftijd ).. niet in ronde 7, maar wel al meer dan een half jaar bezig zoals je ziet.. telt dat ook? Balen zeg dat het ondanks je regelmatige cyclus en goede klus-momenten toch nog niet gelukt is! Waar zit je nu in je cyclus? Ik ga hard voor je duimen dat het deze ronde wel raak is..
gefeliciteerd, je bent de 1e die mijn 1e bericht beantwoord, hihi!! Leuk dat je reageert; ik zat al telkens te hopen op een reactie.... Jij dus bijna 30 en nog in ronde 6, ik ben 30 en bijna 2 mnd en in ronde 7. Dus jij loopt ietsje ''achter'', haha....Maar ook voor een eerste kindje dus? Ja, die biol.klok is bij mij oppeens hard gaan tikken.....Ik mag verder niet klagen want ik zie dat jij ook wel lange cycli heb gehad, 52 dg..pfffff.....hoe sta jij er in??? Mensen met wie je er in je omgeving over kan praten?? Ik ben echt bijna de enige nog zonder kids, dus soms voel ik me een beetje ''lonely''. Natuurlijk wel een bewuste keuze geweest om pas in jan. te stoppen. Maar een vriendin van mij is 32 en die was dus binnen no time zwanger.....nou ja, geduld is een schone zaak........
oh, ik zit nu op dag 12. Ben door ovu-test en temperaturen (ja, toch maar mee begonnen) er achter dat ik meestal rond dag 17/18 pas m'n ei krijg....vond ik wel een beetje laat. ik zag dat jij op dag 24 zit?? klopt dat?? ik moet nog ff wennen aan hoe het forum werkt.....Maar wanneer verwacht jij je eispr???
Haha, hier ook veel last van de biologische klok In mijn omgeving stikt het van de zwangeren en mensen met kinderen.. Ik baal behoorlijk van mijn lange cyclus, en het grote nadeel is dus dat ik geen flauw benul heb van wanneer een eisprong te verwachten. Als je op mijn banner klikt kan je zien dat ik ook ovu-testen gebruik (opk), en dat deze nog steeds negatief zijn Ik kan er gelukkig wel met mijn moeder en zussen over praten.. verder weet nog niemand in de omgeving dat we bezig zijn, maar als we naar de huisarts stappen (waar ik wel hard over nadenk nu gezien mijn rampzalige cyclus) dan ga ik wel een aantal vriendinnen inlichten denk ik.. en verder veel hier stoom afblazen! Er zijn trouwens best veel vrouwen die pas op dag 17/18 hun ei hebben, maar goed dus dat je voor de ovu-testen bent gegaan, anders zou je telkens te vroeg stoppen met klussen
bijna 29 nu in ronde 7, goedgekeurd ? ben eergister weer ongi geworden, dus beetje in een dip. wou deze ronde met ovulatie sticks beginnen, maar goed manlief het het geweldige idee om volgende week , twee weekjes op familie bezoek in het buitenland te gaan:x dus waarschijnlijk dan een ei voor mij maar geen man in de buurt hihi dus dat zal dan weer een ronde later worden. ben zo´n beetje de enige in de vriendenkring zonder kids ( ben voor de eertste bezig) dus dat is wel moeilijk af en toe. vooral om het lijkt of hun allemaal heel makkelijk zwanger werden. krijg dus de cliche opmerkingen of het nog geen tijd wordt en zo. had eerst een korte cyclus maar nu voor opeens 28 dagen, was wel even spannend vorige week, eigenlijk dus 5 dagen te laat. hoop dat ik met jullie mee mag kletsen groetjes nijma
Hoi ik ben 29 (over 7 mnd 30) en zit in ronde 8 ik ben 18 december 2009 gestopt met de pil en ook wij gaan voor onze eerste. Heb afgelopen maand ook flink in een dip gezeten omdat ik een lichte posi test had maar helaas toch ongi werd. Ben nu aan het wachten op mijn ei ik zit vandaag op dag 11 van mijn cyclus en zoals jullie onderaan kunnen zien heb ik ook niet echt een regelmatige cyclus. Heb ook al temp gedaan maar daar werd ik niet wijzer van. We gaan deze maand serieus met de ovu testen aan de gang vandaag de eerste gedaan en die was nega dus maar effe afwachten wanneer ie komt en hopen op een wonder. Ook ik begin steeds vaker de angst te krijgen of er iets met mij of met mijn vriend aan de hand is en dat we niet zwanger worden. Ik heb me er een klein beetje al bijn neergelegd en ga er vanuit dat wij de huisarts/ziekenhuis molen in zullen gaan waar ik al die tijd niet echt op hoopte. Ik vindt het ook niet meer spannend enzo ik vind het juist vervelend worden steeds die vage kwaaltjes die je steeds hebt waarvan je dan denkt dat hoort bij een zw maar dan weer die teleurstelling. Deze maand was ik voor het eerst ook erg verdrietig. Maar ja we moeten de moed niet opgeven zeggen ze dan he! Hopelijk zijn we snel zwanger en dat hoop ik voor jullie ook. he lekker dat lucht op
30 en in ronde 13, ook goedgekeurd? pff...wordt gek van de biologische klok, hormomen en een onregelmatige cyclus. Heb nu al op dag 8 een positieve ovu-test gehad...zal wel weer een 23-dagen cyclus worden.
Oh ja, zwaar irritant is dat. Wij zijn vorig jaar getrouwd en zeker de eerste maanden daarna werd ik gek van alle opmerkingen.. nu is het rustig.. misschien omdat ze denken dat we er pas na mijn promotie in december voor gaan.. of omdat ze denken dat het misschien wel niet zo makkelijk lukt.. de opmerkingen zijn in elk geval een stuk minder!
hallo dames, was gisteren even niet in de gelegenheid om te reageren, maar zie nu dat ik niet de enige in Nederland ben .....Beetje wrang, want ik gun het jullie ook van harte!!!! Ik baal trouwens dat ik vanochtend een kl*te gevoel kreeg na het plassen. Alarmbel ''blaasontsteking'' begon te rinkelen. En dat terwijl ik nu in de ''vruchtbare week'' zit......ik gelijk veel drinken en cranberry sap enzo. Hopen dat het niet doorzet.....Weet iemand of er een verband is tussen bl.ontsteking en ''klussen''??? Ik ben al bezig met een eigen diagnose, haha: na het klussen sta ik niet meteen op en ga ik niet meteen naar toilet, dus misschien eerder kans op bl.ontstek?? Zondernaam: al bij de dokter geweest?? Je bent nu een jaar bezig of begrijp ik dat niet goed???? Of door korte cycli toch nog niet een jaar bezig? Jessie: jij gaat promoveren! Wow, dat is een drukke tijd dan, of niet?! Ja, ik herken dat een opleiding (in mijn geval) een soort excuus kan zijn. Ik krijg echter binnenkort mijn diploma post-master en nu gaat het excuus 'kinderen-na-opleiding''dus niet meer op... Wherona: ja, ik begin het ook steeds irritanter te vinden om er zo mee bezig te zijn. Het is niet leuk meer; in het begin nog leuk ''spannend''. Nijma: manlief dus net op het ''moment surpeme'' weg! Baal je ervan of is er ook zoiets van ''ok, dan weet ik nu zeker dat het deze maand niets word''......nou ja, dat weet je natuurlijk nooit zeker. Ik heb net als jij ook veel vrienden die al kinderen hebben. Pas nog vertelde mijn vriendin dat ze weer zwanger was en ik wist gelukkig dat ze al plannen had, maar dat het zo snel weer is gegaan....dat riep wel wat jaloezie bij mij op!!
nog even een reactie met (redelijk) opbeurende berichten: * vriendin die al een jaar bezig is en net in MMM zat (zaad man was te traag) word toch spontaan zwanger * vrienden die niet zwanger raakten en in MMM terecht komen, worden vrij snel zwanger met vrij ''simpele oplossing'' (vlgs mij iets van een vaginale gel omdat zuurtegraad niet ok was) * kennis die ook zwanger word, terwijl dat eerst niet lukte * 2x familie (nicht van mij, neef van manlief) die 2 kinderen hebben gekregen na MMM kortom: keep the faith!!!! En na een jaar gewoon die huisarts opzoeken en gelijk een zaadonderzoek aanvragen. Ik snap trouwens niet dat er niet een soort ''screening'' bij de huisarts bestaat voor bijv. stellen die net als wij al een half jaar ''serieus'' bezig zijn. Dat zou toch een hoop gestress en wachten schelen??? Alleen al psychologisch gezien zou dat misschien beter zijn, dan een jaar wachten (vooral de tweede helft is stressvol!!).....
gelukkig jessie dat die opmerkingen naar verloop van tijd afnemen he, heb dat soort opmerkingen trouwens altijd vreemd gevonden. is eigenlijk iets heel persoonlijks zwanger worden maar me hele omgeving bemoeid zich er mee. tja ik heb me er wel bij neer gelegd meneer heeft het in zijn kop zitten dat hij gaat en is daar niet vanaf te brengen. maar eigenlijk vind ik het niet meer zo erg. ik weet dus bijna zeker dat het hem niet gaat worden deze ronde dus ben er ook een stuk relaxer onder, een maandje zonder spanning, zenuwen, hopen en testjes.8) ik ga deze maand maar eens filink sporten denk ik, haha ben een stress eter een afgelopen tijd toch flink wat aangekomen dus focus me deze maand op een ander doel. gr nijma
hoi nijma, succes met sporten en inderdaad deze ronde even geen spanning!! ik vind het wel goed dat je het van een positieve kant kan zien; hoewel het natuurlijk dubbel blijft...... Heb jij trouwens ook dat je soms het gevoel hebt dat mensen naar je buik gaan staren?? Ik vind dat vreselijk irritant, vooral als er dan gezegd word ''en, is er nog een kleine op komst''? Pas zij een kennis dat tegen mijn man en mijn man werd dus gewoon kwaad, he....ik vond het ook weer genant dat mijn man kwaad werd (oftewel: iedereen dacht meteen: oh, oh zij hebben problemen), maar tegelijk was het ook wel goed om grenzen aan te geven. Die persoon heeft het in ieder geval wel geweten...hihi.....Aan de andere kant ben ik ook wel vrij open en snap ik best als mensen vragen hoe het er voor staat. Maar dan wel op een respectvolle manier en neit zo ''tussen neus en lippen'' waar iedereen bij staat.
hey dat ze naar me buik staren niet zo, al hoe wel ik dus afgelopen periode 12 kilo meer op de weegschaal zie kreeg ik wel vaker de vraag, ben je zwanger?? uhmm nou nee gewoon dikker hihi maar vaak is het voor die andere genanter, want ja lekker lullig toch. ik probeer het positief te zien, ik kan er toch niets aan veranderen, of ik nu met een lang gezicht ga mokken of andere dingen ga doen. dan liever dat laatste maar goed ik hoop wel dat ik dat zo kan houden en bij me ei toch niet een beetje sip wordt. mijn zus heeft een kleine nu al een half jaartje, zijn ongeveer tegelijk begonnen, zij heeft het iedereen verteld, ik in stilte zeg maar. zij dus ook een van die die gelijk zwanger worden. ben heel blij voor haar, maar er wordt dan wel een soort druk op mij gelegd. ben nu aan het verhuizen dus zal dadelijk na de verhuizen wel weer een hot item worden in de omgeving, ben me nog een paar goede antwoorden aan het bedenken om ze stil te krijgen tzt.
nou, dat is ook een drukke tijd, he, verhuizen!! Geeft het ook ff afleiding??? Ja, ik zeg gewoon als mensen er naar ''vissen'': ja, ik wil wel kinderen, waar kun je ze kopen????. Dan reageer je tenminste wat luchtig maar maak je wel een beetje duidelijk dat het niet vanzelf gaat...... Ik heb geen zus, maar ben enigst meisje en juist daarom zou ik het zo leuk vinden, ook voor mijn ouders, als het gaat lukken....Vind je het lastig om je zus telkens met kleine te zien of valt dat wel mee??
Ik wil alle 30ers heel veel suc6 wensen met zwanger worden! ik wou dat ik wat van mn super vruchtbaarheid aan jullie kon geven, maar dat schijnt zo te wezen dat je rond je 20ste het meest vruchtbaarst bent.. en dan zit het ook nog in de famillie dat de vrouwen super vruchtbaar blijken.. HEEL veel suc6 meiden! ik duim voor jullie allemaal!
Je diagnose klopt Nana.. helaas.. wat ik nu doe.. is minuut of 10-15 blijven liggen (met opgetrokken benen) en daarna gaan plassen. Want anders blijf ik aan de antibiotica zitten! Over het promoveren, ja, dat is wel druk, zal blij zijn als het erop zit. Jij alvast gefeliciteerd met je diploma. Al helemaal klaar dus met je opleiding dat je weet dat je 'm krijgt? Of nog enkele examens/opdrachten voor de boeg? Trouwens, Nana, ik vind je onderschrift supermooi!
ow, wat toevallig dat jij mijn diagnose ''herkent''!!!! Goede tip; ik ga dat ook doen (blijven liggen kort en dan toch plassen)...Ik wil nu ff niet een forse bl.ontsteking; schijnt erg pijnlijk te zijn. Jij dus ervaring mee?!? ik ben inderdaad officieus klaar met opleiding en wacht nu tot dipl.uitreiking. Het is in feite rond; geen opdrachten meer. Moet wel iets heel geks gebeuren wil het niet doorgaan. En jouw promotie: ben je op schema of loop je al uit? Een goede vriendin van mij is pas gepromoveerd en het was een hele klus, begreep ik. Knap hoor; ik ben te ongeduldig (in alle opzichten, haha) om er 4 jaar mee bezig te kunnen zijn. Hoewel het onderzoek doen op zich mij wel leuk lijkt... Ja, dat onderschrift: toevallig vandaag er op gezet. Het schoot me te binnen. Ik haal zelf wel steun uit mijn geloof en vond het wel een mooie uitspraak, die ook voor iedereen van toepassing kan zijn (gelovig of niet!)....ik ga maar ff veel schietgebedjes doen voor ons, he?!?!
Ik loop nu op schema, dat wil zeggen het manuscript is al goedgekeurd en de datum geprikt. Net zoals jij, er moet iets geks gebeuren wil het niet doorgaan (en dan moet ik die dag zelf natuurlijk geen complete black-out krijgen). Maar, ik heb er wel ruim 6 jaar over gedaan, werk ook alweer anderhalf jaar ergens anders. Blaasontsteking kan inderdaad super-pijnlijk zijn! Ik heb er helaas al meerdere gehad, maar gelukkig nog maar eentje sinds we officieel aan het klussen zijn. Ik hoop voor jou dat jij ervan af komt met veel drinken enzo.
6 jaar, dat is echt lang, maar nogmaals: knap dat je volgehouden bent....ik merk wel, nu mijn opleiding afgerond is, dat de kinderwens ook meer een issue gaat worden. Alsof je een ''gat'' wilt opvullen (sorry, beetje plastische uitdrukking in de context van dit forum, hahahah)....ik hoop voor je dat je als ''kado'' voor je promotie een mooi bericht mag vertellen!!! Waarin promoveer je trouwens? Of wil je dat liever niet kwijt op dit forum ivm privacy?? Bizar genoeg zie ik zelfs op tegen dipl.uitreiking omdat ik weet dat andere dames ook zwanger willen worden of al zijn. Het slaat nergens op natuurlijk; ik gun ze het ook! Maar die confrontatie.....nou ja, ik ga er wel van genieten die dag, want anders is het ook zo zonde.... ja, ik drink me suf vandaag!!! Heb goeie hoop dat het meevalt. Ik heb het nooit eerder gehad, maar nu klusfrequentie hoger is + het blijven liggen, maakt de kans dan groter. nou, het word hier super donker, wat een weer zeg. Herfstachtig!!