hallo meiden, ik heb de eerste 10 pagina's doorgekeken maar geen antwoord gevonden op mijn vraag.. ik ben op het moment nog bezig met mijn laatste strip, als die op is en ik krijg een onttrekkingsbloeding, begint vanaf die eerste dag dan meteen de eerste ronde? heb vaker gehoord dat het slim is om eerst een "echte ongesteldheid" af te wachten, maar is het echt nodig? want ik wil niet eerst wachten! ben ook nog niet zo lang aan de pil (vanaf oktober) mijn moeder was ook gestopt met de pil en meteen zwanger en ze zegt dat ik uit een vruchtbare familie kom (geen idee of dat erfelijk bepaald is maar goed) hoe hebben jullie dat gedaan? eerst je "echte ongesteldheid" afgewacht en tot die tijd met condoom gedaan? of meteen ervoor gaan na de onttrekkingsbloeding en klussen maar!
Wachten op de eerste ongesteldheid is niet nodig. Ze adviseren het zodat je weet of: a. Je cyclus op gang komt b. Of je een regelmatige cyclus hebt c. Als je daarna dan zwanger wordt, weet je wanneer het is verwekt, en hoe lang je dus al zwanger bent. Mijn man en ik zijn ook direct na de laatste pil aan de slag gegaan. Succes met het klussen!
Ik ben zwanger geraakt van mijn dochtertje toen ik 1 maand geen pil had. Het zat niet in onze planning om zwanger te worden maar was direct zwanger en uiteraard waren we daar heel blij en gelukkig mee! Na mn bevalling,zo'n 6 weken daarna heb ik weer de pil gehad en ik ben januari dit jaar gestopt met de pil maar ik wilde zelf eerst een ongi afwachten maar die is nooit gekomen. Alleen dmv premolut. Maar je kan wel meteen zwanger worden na het stoppen met de pil,hoeft niet maar kan wel Misschien voor jezelf wel fijn om eerst even je eigen gewone cyclus af te wachten zodat je weet hoelang deze duurt. Je moet het natuurlijk zelf weten Snap dat je niet wil wachten en meteen aan de slag wilt,en als je dat wilt kun je dat ook gewoon meteen doen Succes met zwanger worden
hey meis Ja op moment van stoppen en je gaat echt meteen voor een zwangerschap dan is dat je eerste ronde en je kan er gewoon meteen voor gaan hoor het is net wat leeuwtje83 zegt suc-6 met zwanger worden p.s ruil de pil in voor foliumzuur he
thanx! heb gister al mijn eerste foliumpje geslikt haha! de vorige keer dat ik stopte met de pil had ik ook meteen een regelmatige cyclus van 40 dagen, dat is wel lang geloof ik, maar wel regelmatig gelukkig. heb tussendoor een spiraal gehad maar dat beviel niet.. weten jullie eigenlijk of vruchtbaarheid erfelijk is of is dat de grootste onzin? en mocht ik meteen zwanger raken, kunnen we dan niet bepalen hoe lang de zwangerschap gevorderd is? sorry als mijn vragen dom overkomen, maar ben nog een leek op dit gebied
Wij zijn ook meteen ronde 1 in gegaan (zitten we nu een week in) Ik wilde eerst ook afwachten, even ontpillen, maar kon gewoon niet meer wachten Het kan absoluut geen kwaad, dus wachten is niet nodig. Ik heb geen idee of vruchtbaarheid erfelijk is. Zo ja, dan zit ik wel goed
Hoi, Ik ben ook meteen na pil gebruik gaan klussen. En zoals al is verteld, de pil vervangen door folium. Mijn 1e ronde zit er bijna op en ben op van de zenuwen. Veel succes met klussen. Groetjes Wendy
Aaahh dit wilde ik ook weten! Stel dan dat je gelijk zwanger raakt, wanneer weet je dan wanneer je moet testen? Na maximaal een maand toch zeker
Ik heb met de pil een cyclus van 28 gehad dus die houd ik nu aan. Ik ben wel eens tussendoor gestopt voor 1 maand met de pil en had dan ook een cyclus van 28 dus ik hoop dat dat nu ook gewoon is.
Volgens mij is vruchtbaarheid niet erfelijk, het is ook van zoveel factoren afhankelijk. Uiteindelijk komt het neer op 'mazzel hebben'. Mijn oom en tante waren 2+ jaar bezig om zwanger te worden. Ze waren allebei lichamelijk helemaal OK, maar schoten telkens mis En wat je andere vraag betreft, neem de volgende situatie: Je bent gestopt met de pil. Na zo'n twee maanden ben je nog niet ongesteld. Je doet een test, en: je bent zwanger! Hiep hiep hoera! Maar hoe lang al...? Als je eerst al een 'echte' ongi hebt gehad, heb je die datum om je zwangerschap mee te meten.
Met een inwendige echo kunnen ze kijken hoe lang je zwanger bent. Ook kan je ovutesten doen om te kijken wanneer je eisprong is. Mocht je dan zwanger worden, weet je in ieder geval wanneer het ongeveer is gelukt. Succes allemaal!
Het nadeel van niet eerst een menstruatie afwachten is dat je niet weet hoe lang je cyclus is. En aan de hand van je cyclus kun je bepalen wanneer je kan testen en wanneer je vruchtbare dagen zijn. Natuurlijk kun je meteen beginnen en niet eerst je menstruatie afwachten. Mocht je dan alleen niet volgens je verwachting je menstruatie krijgen, dan kan dat natuurlijk wat spanning opleveren. Vooral als je een zwangerschapstest gaat doen en die negatief blijkt te zijn. Je weet dan niet of dat komt doordat je cyclus langer is of dat je misschien toch zwanger bent en naar de huisarts moet gaan om bloed te laten trekken.
Maar de 1e menstruatie zegt ook niet veel. Kijk maar naar mijn cycli. Dus gewoon lekker genieten van elkaar en hopen dat je snel zwanger wordt.
pfff wendy spannend hee, hopelijk is het raak! mijn verstand zegt ook van wacht nou even een cyclus, zodat het wat duidelijker is, mijn gevoel zegt ik wil het nu! mijn cyclussen duren sowieso 40 dagen, dat is dan nog zo lang wachten! maar ik ben ook zo ongeduldig (geen goede eigenschap maar kan er niks aan doen) mijn bedoeling was eerst stoppen met de pil en dan maar zien wat er gebeurt maar ben bang dat ik er toch veel meer mee bezig ben! ovu testen, ik weet niet hoe dat werkt, zou ook wel heel duur zijn denk ik?! maar dat vind ik meer iets voor als het niet meteen lukt. ik zit er zelfs aan te denken om nu met de pil te stoppen ipv de strip af te maken en moet me heel erg inhouden om het niet te doen want ik ben bang dat mijn lichaam dan helemaal in de war raakt..
Ik wilde soms ook midden in de strip stoppen, maar heb het niet gedaan. Heb netjes de strip afgemaakt zodat mn lichaam het minste last heeft van het stoppen met de pil. Ik heb wel ovulatietesten gekocht (prijs viel mee, heb er 26 voor nog geen 12 euro .. sensitest) om te kijken of en wanneer ik mn eisprong heb. Mocht het ons idd in ronde 1 lukken (dromen mag ) dan weet ik tenminste hoelang ik ongeveer zwanger zou zijn
hoe werkt dat dan met ovu testen? of kan ik dat ergens anders vinden? de prijs valt idd reuze mee! misschien toch een goed idee.. wat vind je vriend/man ervan? die van mij vind dat we eerst maar eens 'gewoon' moeten proberen..
Ik vind ook dat we het eerst zo moeten proberen. Ovutesten kunnen altijd nog. Een andere optie is temperaturen, bijvoorbeeld via de site van fertilityfriend. Deze rekent dan uit wanneer je eisprong is geweest. Is goedkoper (gratis ) dan ovutesten.
Hoi, Ja wij hadden ook zoiets van we stoppen met de pil en zien wel waar het schip strand. Maar nu ik gestopt ben met de pil, ben ik niet meer te houden en zou ik het liefst gisteren nog zwanger zijn geraakt dan morgen haha. Mijn gevoel is zo 100 graden gedraaid en wil niets liever dan snel zwanger worden. Mijn man zegt dat je er maar niet van uit moet gaan dat je zwanger bent maar als ik kijk naar wat voor kleine dingen die ik nu al voel gggrrr wordt er gek van de onzekerheid. Dit had ik al in een ander topic staan; Ik heb waarschijnlijk afgelopen zondag (moederdag) mijn eitje gehad. Nu blijf ik maar lage buikpijn houden. Als ik me inspan is het nog heftiger. Hebben jullie daar ook last van gehad? Of kan het ook nog iets anders zijn. Zondag heb ik ook mijn grote slijmprop verloren. Ben er een beetje van onder de indruk, dat ik zo`n buikpijn blijf houden. Ik hoop uiteraard dat ik zwanger ben en dat het eitje gewoon aan het ontwikkelen is zeg maar en dat dat zo`n pijn geeft. Voel me wel een beetje zwanger, beetje raar maar oke. - zeurende buikpijn / steekjes in de onderbuik - duizeligheid - moe / lui overdag - veel plassen (had ik ook voor de 1e ronde) - plasje stinkt heel erg (drink juist wel veel water) - tepels best gevoelig - erg afwezig - veel honger / trek (maar wil er niet aan toegeven) - overdag met vlagen beetje misselijk - ik ruik alles heel goed - emotioneel Ik hoop dat het geen tegenslag wordt als ik ongesteld word. Misschien ben ik er teveel mee bezig en wil ik te graag. Nou wat denken jullie dan, je zou al bijna zeggen dat ik zwanger ben haha. Nou ik wacht het maar af, maar ik zit vol met spanning. Groetjes Wendy
Hey hey, Wij zijn ook vrijwel meteen begonnen na het stoppen van de pil. Ik ben nu 1 keer ongesteld geworden. Ik ben ook erg emotioneel en heb veel last van hoofdpijn, verder geen andere kwaaltjes. Ben wel heel benieuwd of ik deze keer ongesteld ga worden.. Ik kijk nu niet te veel meer op dit forum, want ik merkte dat ik het niet meer kon loslaten, was er heel de dag mee bezig en dat is niet zo gezond denk ik. Succes allemaal!