Vraagje voor de zwangeren die ervoor gekozen hebben zich wel te laten boosteren. In welke week heb jij je laten prikken of laat jij je prikken? En waarom? Ik ben niet op zoek naar een discussie over wel/niet vaccineren, ik ben er over uit dat ik me laat vaccineren in de zwangerschap, maar twijfel nog wanneer. Ik wil graag inzichten van anderen lezen.
Ik heb me in week 15 laten boosteren. Voor mezelf vond ik het prettiger om de 12 weken af te wachten. Ik werk zelf in de zorg en ervaar hoe belangrijk het vaccineren is dus die booster stond al wel vast voor mij. Het had ook eerder gekund maar vond dat toch niet zo'n fijn idee. Ik wilde ook weer niet te lang wachten i.v.m. werk. Ik heb trouwens behalve een stijve arm nergens last van gehad. Terwijl ik van de 1e 2 wel ziek ben geweest.
Ik ga me binnenkort laten boosteren. Wilde iig pas na de 13 wk echo omdat ik ook geen zin had om die bijv. af te moeten zeggen omdat ik misschien ziekig was van de prik. Bij de eerste 2 prikken waar ik dat niet hoor maar ja.
Ik wil m na de 13 weken laten zetten. Gevoelsmatig omdat alle organen enz dan zijn aangelegd en omdat ik mocht ik ziek worden (koorts) ik dit liever heb na het eerste trimester. Moet erbij zeggen dat mijn laatste prik in oktober was, als ik m al eerder had gehad zou ik misschien overwegen m nu ook eerder te halen. Daarnaast kom ik vanwege extreme misselijkheid momenteel nergens dus maak ik me niet zo druk om een besmetting.
Ook ik heb het eerst trimester afgewacht. Geen onderbouwing voor maar dat voelde beter dan tijdens de eerste weken.
De booster heb ik gisteren gekregen, mocht qua leeftijd al eerder maar ik heb pas in oktober de 2e corona vaccin gehad. Die mocht ook eerder maar was toen nog geen 12 weken zwanger. De belangrijkste reden voor mij was om wel eerst de 12 weken af te wachten. Dan gebeurt er zoveel qua ontwikkeling met het kindje. Als ik dus al wel 2 vaccinaties voor de zwangerschap had gehad. Dan had ik de booster na de 12e week genomen.
Met 32 weken, omdat ik toen pas aan de beurt was. Eerste twee prikken beiden in eerste trimester gehaald, nog voor de 12 weken.
Gisteren met 19 weken, na gesprek met de gynaecoloog. Er moet twee weken tussenzitten met de kinkhoest vaccinatie. Vanaf 28 weken kan je longinhoud minder worden door groei baby. Tegen de zomer aan ,nemen de besmettingen hoogstwaarschijnlijk weer af , dus daarmee misschien nu meeste profijt van de booster.