wanneer testen jullie met ovu-testen

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by DanielleJ, Aug 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DanielleJ

DanielleJ Niet meer actief

Als jullie een ovulatietest gaan uitvoeren, gebruik je dan ochtendurine (dus de eerste keer vd dag dat je plast) of midden op de dag of ´s avonds:

maakt het eigenlijk iets uit..
    heb wel begrepen dat je elke dag een beetje rond dezelfde tijd moet testen

2. SchoesjeR

SchoesjeR Niet meer actief

ik ben hier ook wel benieuwd naar, ga deze ronde beginnen met ovutesten?
    Je hebt wel een lange cyclus of niet DaniellieJ doe je al lang ovutesten en heb je je ei al gespot?

3. Adria27

Adria27 Bekend lid

Feb 21, 2013
    808
    6
    18
    Female
    maatschappelijk
    candyland
    Hangt af welke ovutesten je gaat gebruiken. Alleen met de digitale van CB mag je eerste ochtendurine gebruiken. Al de andere testen niet met de eerste ochtendurine. Ik test met cb met ochtendurine omdat ik op het werk niet altijd kan testen. CB is wel duur maar heel handig omdat je ook niet streepjes moet turen.

Je kan ook de goedkopere testen kopen (vooral als je een lange cyclus hebt wordt CB een heel dure grap) en bij een positieve test ter controle/bevestiging een CB digitaal gebruiken.

4. Amelien

Amelien Bekend lid

Apr 4, 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik test vanaf cyclusdag 10 elke dag na mijn werk. Dus rond 18:00 uur. Ik drink op het werk nooit zo veel. Dus dan heb ik goed geconcentreerde urine.

Ik heb begrepen dat je juist niet met ochtendurine mag testen...

5. swagartist

swagartist Niet meer actief

Ja klopt alleen bij CB dus wel. Deze heb ik nu gekocht. Dipsticks werkten niet bij mij. Het is voor een goed doel :)

6. minimens

minimens Lid

Apr 24, 2013
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,moet zelf testen ivm iui met cb digitaal,maar dat gaat niet altijd goed,moest van ziekenhuis met ochtendurine echter op dag 18 testte ik om 10.00 uur met ochtendurine cb digitaal negatief,een uur later (omdat ik het niet vond kloppen voor mijn gevoel) positief, dus nooit je ochtendurine,dan mis je misschien net je piek!

7. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Met CB digital gewoon sochtends heb daarmee zelfs me piek erdoor keer gevonden

Maar testte ook vaker per dag

Met sensitest vanaf dag 10 of 12 begonnen met een cyclus van 30 daarmee testte ik rond 10 uur en 13.00 uur
    op dag 14 vaker getest per dag om me piek niet te missen

8. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

Jun 12, 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de sensitest midstream ovutesten (met groen dopje), maar ik gebruik ze vervolgens als dipstick. Ik vind dippen handiger (minder kliederig in mijn geval), maar het dopje fijn handig dat ik alles redelijk schoon kan bewaren als naslagwerk.

De eerste keer deed ik het om 11 uur, dus dat doe ik nu maar steeds. Tussen 10 en 12. Ik sta om 7 uur op, dus dan is 10 uur ver weg genoeg van de ochtendurine. Maar als ik te lang wacht zit ik er zo naar uit te kijken :D

M'n allereerste ovutest was een gok op dag 12. Ik voelde aan dat er iets bijzonders aan de hand was in mijn lichaam en testte inderdaad positief. Mijn cyclus bleek echter 22 dagen die maand en advies is dan om wat eerder te beginnen met testen. Dus deze maand een hele zwik verbruikt. Vervolgens een positieve op dag 13. Na een (knal)positieve test stop ik ook met testen, anders zonde van het geld. Aan temperatuurstijging zie ik dan wel of ei echt geweest is.

Denk dat ik volgende maand vanaf dag 10 ga testen. Zeker niet elke dag iig :D

9. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Ik testte trouwens nog 1 a 2 dagen door

Weet ik zeker dat hij negatief is. Met sensitest (de normale) zag ik ze ook mooi aflopen:)

Overigens maar 1 keer hoeven te gebruiken

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,548
    3,057
    113
    Ik test rond half 1.
    Had ergens gelezen dat tussen 12 en 1uur het beste is om te testen.

11. DanielleJ

Ja lange cyclus he, heb ik sinds het stoppen van de pil.

Ben deze maand begonnen met ovulatietesten, en heb mijn ei nog niet gespot.

12. DanielleJ

Ik test meestal begin van de avond. Overdag plas ik nooit zoveel, en heb geen lichte urine als ik test dus neem aan dat dit goed is.

Overdag testen op mijn werkdagen is lastig. Zie me nu niet testen daarzo. Liever thuis.

Share This Page