Ervaring roze clearblue ovulatietest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Muisjepluisje, 10 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Hoi!

    Ik heb van een vriendin een flinke voorraad roze CB testen gekregen want zij is zwanger geraakt!:D

    Ik ben net even gaan lezen en ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met deze testen, er vielen me 2 dingen op
    - De CB omschrijft dat je met de smiley de aankomende 48u seks moet hebben, maar ik hoor juist van velen dat ervoor seks hebben beter kan uitpakken (om de dag)
    - Er staat dat je met ochtendurine kan testen maar dat deed ik juist niet met de sensitest en action

    Dankjulliewel:rolleyes:
     
  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.897
    113
    Vrouw
    De smiley geeft je piek aan, niet je eisprong zelf. Ik test altijd met de tweede urine
     
  3. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Ja dat wist ik wel al, de eisprong volgt dan nog. Maar ik lees dat je het dan de aankomende uren gezellig moet maken terwijl velen ook zeggen dat je al voor je piek het gezellig moet maken:oops:
     
  4. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.897
    113
    Vrouw
    Het beste is gewoon om om de dag seks te hebben, dan mis je je ei nooit. En je bent in ronde 2 dus ik zou ook adviseren het gewoon iedere 2 dagen te doen.. de aankomende uren na je piek hoeft echt niet hoor.
    Als ik een smiley heb kan ik de volgende dag pas naar het ziekenhuis en dan kan het nog best wel zijn dat mijn ei pas de volgende dag springt.
     
  5. sannekrul

    sannekrul Fanatiek lid

    9 jan 2012
    1.542
    1.106
    113
    Vrouw
    Gewoon lekker veel seks hebben, hoe en wanneer je maar wilt :$
     
  6. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Van tevoren is handig idd zodat de zaadjes niet te oud zijn. Zaadjes doen er een paar uur over om daar heen te zwemmen. Als jij je piek hebt is het idd handig om in de komende 48 uur ergens seks te hebben. Dan ligt er al wat klaar als je eitje daadwerkelijk springt maar je ei leeft ook nog 24 uur dus tijd genoeg haha
     
  7. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Ik testte iedere dag om 12 uur ongeveer ermee.
    Wij maakte het gewoon om de dag gezellig vanaf einde menstruatie maar op de dag van de smiley sowieso nog een keer. Toevallig was het dus dit keer dag 8, dag 10 en dag 11 (dag 11 smiley).

    Het bleek een succes!
     
    Muisjepluisje vindt dit leuk.
  8. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    ClearBlue is idd de enige ovulatietest die je wel met ochtendurine kunt doen.
     
  9. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Ja vroeg me vooral af of daar ervaringen mee zijn! Het zijn vrij dure testen dus doe het liever echt op de “beste” manier:oops:
     
  10. MB91

    MB91 Fanatiek lid

    Mijn tip is om er goedkope dipsticks naast te doen. Die zie je dan oplopen. Als je controlestreep duidelijker wordt, dan 2x per dag testen. Als je denk: dit kan wel eens m'n piek zijn...dan knal je er een CB smiley tegenaan. Hopelijk snel raak, maar zo niet, dan kan je nog even met je testen doen :)

    Om de dag seks is goed, want een voorraadje op de plank is tip als het eitje springt, echter merkte ik dat een maand lang om de dag doen best wel vermoeiend en aan het eind minder leuk werd. Voorkom dit. Seks rondom je vruchtbare dagen (dus als de streepjes goed zichtbaar worden) is prima, dan blijft het leuk, spontaan en mogelijk treffen jullie doel :D

    Succes deze ronde!
     
    Muisjepluisje vindt dit leuk.
  11. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Ik heb de sensitest dipsticks en de action testen, daar ga ik inderdaad mee beginnen! Ben vandaag ongesteld geworden na een cyclus van 27 dagen dus dat is een mooie eerste ronde☺️. Mijn app geeft aan dat ik volgende week halverwege de week kan beginnen met testen, ben in mijn eerste ronde 1 week na mijn menstruatie begonnen op een maandag en vond op zaterdag mijn piek.
    Ben gewoon van plan om eens te kijken wat om de dag seks doet rondom mijn ei, en wil ook tempen of te kijken wanneer hij springt
     
    MB91 vindt dit leuk.
  12. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    Dit doe ik idd ook.
     
  13. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.897
    113
    Vrouw
    Ik doe idd ook goedkope tests en als die (bijna) positief is een CB. Ik had inmiddels veel andere leuke dingen kunnen doen van het geld wat ik heb uitgegeven aan CB :rolleyes:
     
  14. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Toch nog een dilemma..

    Mijn menstruatie zit er waarschijnlijk morgen op dus ga vanaf volgende week testen, ben bang dat ik toch op werk een piek ga krijgen met een simpele dipstick als ik overdag test.
    Weet iemand hoe betrouwbaar de roze CB is met ochtendurine zodat ik dit gewoon rustig thuis kan doen? Op werk is niet heel prettig want dat kan ik bijna niet ongezien doen:oops:
     
  15. Kitty89

    Kitty89 Actief lid

    13 aug 2020
    219
    256
    63
    Vrouw
    als in de gebruiksaanwijzing staat ochtendurine dan gewoon ochtendurine
     
  16. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Ja er staat wel dat het kan! Maar ik lees ook vaak dat het een verkeerd resultaat kan geven ivm veel afvalstoffen etc in ochtendurine..
     
  17. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Dat is volgens mij juist bij de zwangerschapstesten
     
  18. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    ClearBlue kan met ochtendurine.
     
  19. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Clearblue kan gewoon met ochtendurine, maar als je je piek hebt, duurt die bij de meeste vrouwen wel even. Dus kun je prima na je werk testen.

    Verder zou ik zeggen; verdiep je niet al te veel in die testen en hou daar niet zo aan vast. Volgens je onderschrift zijn jullie net bezig. Probeer gewoon vooral regelmatig seks te hebben met elkaar , dan mis je je ei ook niet en blijft het ook leuk. Zo vroeg al helemaal in de testen gaan zitten is niet altijd bevorderlijk. Tenzij je bekend bent met lastig zwanger raken, dan is het wat anders, maar als jullie er net voor gaan, zonder problematiek, dan zou ik vooral die testen laten voor wat het is. Testen en dan vooral het op commando moeten kan ook negatief werken.
     
  20. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113
    Bij m'n ov testen destijds voor zwangerschappen zoons heb ik altijd met ochtend urine getest.

    De roze testen van CB paste 5 jaar terug ook in de luxere paarse;)
     

Deel Deze Pagina