stukje gevonden over dipsticktesten op ( volgens mij) testjezelf.nu Waarom zijn Dipstick of strip testen niet betrouwbaar? Wil je een betrouwbaar resultaat? Gebruik dan in ieder geval cassette (pipet meegeleverd) of midstream (enkele seconden in de urinestraal houden) zwangerschapstesten. De zogenaamde "goedkope" dipstick testen of strips die worden aangeboden op internet zijn zeer vaak niet geschikt voor het betrouwbaar thuis testen op een zwangerschap. Deze testen zijn zeer kwetsbaar en lastig te gebruiken en te beoordelen. De dipstick testen worden sterk afgeraden om thuis je zwangerschap vast te stellen. Dergelijke testen zul je daarom ook niet kunnen kopen via je apotheker of drogist, daar tref je alleen de betrouwbare, veilige en makkelijk te beoordelen cassette of midstream zwangerschapstesten aan
mm had er ook al niet zo'n goed gevoel bij. zal ze dan ook niet bestellen online, ovu testen dan weer wel.
Ja, dat vraag ik me ook af... Kun je OV testen wel gebruiken? Heb zojuist een hele lading binnen gekregen...
Ik had dus zojuist een paar dagen terug 12 van die dingen besteld maar vind ze opzich wel fijn. Even afwachten wat het resultaat ervan is...
ik vind dipsticks heel fijn... zie ook weinig verschil met de casette testen eigenlijk, alleen zit daar dan plastic huls omheen. je moet alleen goed uitkijken dat je stripje op juiste manier gebruikt.
ik vind ze GEWELDIG.... heb echt nog nooit een streepje gehad... Aantal jaren geleden maar was echt zwanger, en nu..... Ik zie nooit geen 2de streep hoor IK VIND ZE GEWELDIG!
ovutesten vind ik de dipsticks wel fijn ( alleen van sensitest) maar je leest echt SUPERvaak over vals positieve dipstick zwangerschapstesten.. zie je hier dagelijks wel 1 of meerdere voorbij komen
maar die midstram is toch eigenlijk precies hetzelfde idee? alleen zit er een plastic omhulsel omheen dan..
Ik vind ze wel fijn,handig en goedkoop.Je moet wel als je een licht streepje ziet niet meteen blij zijn maar een dag of 2 erna weer testen.Is het donkerder dan zou ik wel blij zijn. Het is gewoon een teststrip zonder omhulsel.
maar 2 dagen achtereen een positieve dipstick en de dag voor de tweede en derde dag een twijfel dan ga je toch wat denken? Totdat je met cb + weer negatief test?
Als je goedkope kruitvattest uit elkaar sloopt zit er ook gewoon een dipstick in. Toch zijn dat ontzettende fijne testen. Misschien dat het bij de valse dipsticktesten meer aan het merk ligt dan in het algemeen?
Ik heb er ook nog nooit problemen mee gehad. Met de matcare dipsticks trouwens ook niet. Geen idee waar iedereen die valse positieve testen vandaan haalt. Oh ja ik heb er ooit wel eentje verzopen in mijn urinebakje, toen kreeg ik wel een soort streep.
Tja, zal bij elk merk enz weer anders zijn. Heb met de Matcare Dipstick testen (zowel zwangerschap als ovu) geen problemen, vind ze erg goed!
Dit artikel is geschreven op de site van testjezelf, die willen graag hun eigen cassettetesten verkopen, terwijl hun testen ook niet zo geweldig zijn. Verkooppraatjes dus.