gister posi, vandaag nega

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Marieke1983, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik snap er geen hout meer van!!!!

vorige cyclus had ik vlak voor ik ongi moest worden een paar dagen vruchtbaar slijm. dat vond ik vaag, alsof ik toen pas mijn ei had. iets later werd ik ongi.

maar ik bleef me niet goed voelen, moe, pijnlijke borsten, pijnlijk bekken (met dank aan mijn vorige zwangerschap) dus gister tegen beter weten in een test gedaan, de kv 2 voor 5 euro test.

die was positief. het streepje was licht, maar verscheen gelijk, was roze en even breed als de controlestreep. ik begreep er niets van, maar oke.

net de andere test uit de verpakking gedaan, negatief.

en nu dan?? zo'n test reageert toch alleen op hcg? ik gebruik deze testen vaak maar heb nog nooit een roze lijntje binnen de tijd gehad, behalve toen ik zwanger was van Ties. hoe kan de test van net dan negatief zijn??

ik heb beide testen gedaan rond half 8 savonds.

2. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Misschien iets meer gedronken, waardoor je urine nu iets wateriger is en hij het hormoon niet kan vinden? Beste is om toch met ochtendurine te testen, dat is meestal heel geconcentreerd. Succes

3. liebrando

liebrando Niet meer actief

Ik had hetzelfde. ik heb dinsdag getest, amper wat te zien, vrijdag weer getest had ik een rosig streepje met het blote oog echt te zien. En zondag was ie ineens weg, op een nieuwe test was geen streepje meer. Snap er ook niks van. Ben nog niet ongi en ga morgen weer testen. Maar ik had dus ook de kv voor 5 euro. Dus je bent niet de enige helaas deze week die zoiets meemaakt!

4. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik heb ze smorgens vroeg gedaan. Zou zeggen probeer smorgens eens.

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik hoor jammer genoeg wel vaker van rare streepjes op deze testen!
    Maar over dat slijm.. Net voor je ongi gaat worden verlies je altijd weer wat slijm (de prop moet ahw weg voor het bloed gaat loskomen)
    Dus hoewel het best zou kunnen dat je een eisprong had is het (denk ik) niet waarschijnlijk..
    Is het wel zo, dan zouje het wel even in de gaten moeten houden, want een eisprong en even later ongi is nioet bevorderlijk voor het zwanger worden

(tot zover mijn bemoei me overal mee reactie;))

6. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    je zit rond je eisprong!! volgens banner althans.. er zijn er al meerdere die rond ovulatie een licht positieve test hadden van kv 2v5.. incl ikzelf.. heel vervelend, maar blijkbaar kan t.. iets anders kan ik niet verklaren.. ja een zwangerschap, maar dan zal ie over een dag of 2 iig duidelijker moeten zijn.. hier was ie een avond en een morgen positief, daarna niet meer...heel vrumd.. heb t ook wel s buiten mijn ovulatie gehad.. op cd 8 een keer.. ook niet zwanger.. geen verklaring..

ik geloof kv2v5 pas weer als ik er een hele duidelijke streep op heb.. (a la knaltest) of een ander merk er duidelijk naast.. anders niet..

maar ik weet wel hoe frustrerend dit is...

7. Marieke1983

@Nanette, klopt van mijn late ei. soms valt ie idd zo laat dat een zwangerschap niet mogelijk is, gelukkig is dat niet iedere maand zo. Toen ik zwanger raakte van Ties heb ik er geen problemen mee gehad, dus ik laat het even zo.

Ichtus, ik heb nog lang geen ei, die valt pas veel later.

ik doe deze test al heel lang iedere maand maar heb nog nooit een streep gehad. wel een indrooglijn, maar niet een roze streep binnen de tijd. maar bedankt in ieder geval, ik heb met mijn man afgesproken zaterdag nog eens te testen en dan moet de lijn duidelijker zijn.

8. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hoe zit t met je banner dan? die geeft namelijk wel de tijd van ei aan, en ik heb ook idd wel eens een licht posi gehad van de kv 2v5, toen ik mn ei bleek te hebben.

Hoop iig dat je snel duidelijkheid hebt...

9. Marieke1983

een banner geeft altijd 14 dagen voor je ongi een ei aan, betekent niet dat je hem dan ook daadwerkelijk hebt. mijn ovutest was ook negatief trouwens, dan had ie ook posi moeten zijn.

10. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik kan t ook niet verklaren.. ik had ook een positest op cd 8 (zie album).. ik was 18 aug ongesteld geworden 2 dagen (juiste tijd overigens) en op 26 aug had ik een posi test en 27e ook..daarna niet meer.. dat was hier ook geen ovulatie...die was ook nog niet in aantocht.. toch wees uit een echo een wk later dat ik niet zwanger was, ook niet was geweest omdat ze kon zien dat mijn cyclus al weer mooi op gang was..en bijna halverwege zat.. en dat klopte dan weer wel...

buiten dat hadden we ook met condoom seks gehad en voor t laatst toen op 1 aug. dus had ik rond echo al zeker 6 wk moeten zijn.. Ook vk kon t niet verklaren..Ook ik had/heb heeeeeel veel van deze testen versleten zonder dit soort streepjes..die kwamen alleen bij een zwangerschap!!..

hoop dat t bij jou anders is.. want frustrerend is t wel...

11. Marieke1983

ik lees op internet alleen maar posi verhalen en dan jouw verhaal ichtus. Ik wil uitsluitsel. dus ik heb de vlos gebeld en die belt me vanmiddag terug, dan gaan we het uitzoeken.
    ik heb trouwens je testen bekeken en je zou idd posi zeggen. verschenen die streepjes ook gelijk?

12. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ja binnen een minuut.. had mijn broek nog niet dicht..hihihi

maar werden steeds duidelijker.. foto is binnen 5 minuten genomen.. op zich ben ik ook heel positief over die testen...Ik testte toen omdat mijn ongi zo kort was en ik kwalen bleef houden..maar eigenlijk had ik het niet verwacht..wilde toen gewoon zekerheid omdat t anders toch maar in mijn hoofd bleef spoken.. ik ging van blijdschap naar ongeloof naar verdriet naar woede.. kon t echt niet uitstaan.. vandaar dat ik ook de verloskundige maar had gebeld en ik kon gelukkig gelijk komen voor een echo.. niet dat ze al veel hadden kunnen zien, maar ze zei nog.. als er een zwangerschap is dan moeten we iig een ring kunnen zien..

Ook de verloskunde snapte hier niets van.. ik had de testen meegenomen en ook zij vond ze positief al waren ze licht...

Geen verklaring dus, maar sommige dingen zijn niet te verklaren..

Nog steeds kan ik er niks mee...Toch zal ik als het nodig zal zijn weer die testen kopen, maar wanneer die positief zal zijn dan zal ik ook een ander merk kopen of doortesten om te zien of ie echt donkerder wordt voor ik echt blij wordt....

Snap dat je mijn verhaal liever niet leest, want de hoop wint t toch.. en dat is logisch.. ook niet de hoop opgeven...helaas lees ik mijn verhaal vaker de laatste tijd..

13. Marieke1983

ik heb de vlos gesproken.

zij denkt dat ik wél zwanger ben maar nog heel pril. ze geeft toe dat er idd vals posi testen bestaan en zegt dat een test daarom dus voor "maar" 98% betrouwbaar zijn. de kans dat ik wél zwanger ben is dus vele malen groter.
    de oorzaak ligt dan waarschijnlijk bij een heeeeel vroege eisprong. ik moet nu nog 5 dagen wachten en dan een nieuwe test doen.

overigens kan een zw.test volgens haar niet reageren op een eisprong.

14. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    nee dat zeggen ze idd maar ik heb t dus zelf meegemaakt en anderen ook met de kv 2v5..

Ik hoop dat je echt zwanger bent, maar wanneer zou je je ei dan gehad moeten hebben?

15. Marieke1983

rond dag 6 zei ze.
    begrijp me niet verkeerd, de kans is zó klein dat ik ervan uitga dat het niet raak is, ook een beetje zelfbescherming.
    maar ik hoop het natuurlijk wel.. gedoe!

16. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik heb ook positief getest met de 2 voor 5 euro en had toch echt een ovulatie ;).

Verder heb ik ook meerdere malen vals positief getest met de 2 voor 5 euro. Duidelijke roze streep en vervolgens uit de bloedtest was mijn HCG 4 (niet zwanger dus). Ook was er op echo's niks te zien dus.

Helaas heeft een vriendin van mij dit ook meegemaakt. Het kan helaas wel, je leest tegenwoordig giga veel klachten over de KV.

Ik hoop dat je zwanger bent, maar hou wel rekening met de verhalen.

17. Marieke1983

ik heb nega ovutesten, dus van een eisprong is het sowieso niet. dat weet ik zeker.

voor mij zijn er nu 2 mogelijkheden:
    - pril zwanger met vroeg ei
    - vals positief

18. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    ik ga voor je duimen voor de eerste van de 2 :) .

19. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @marieke: ik hoop dat het het eerste mag zijn! wanneer ga je weer testen?
    ik ga voor je duimen!

20. Marieke1983

ik ga dit weekend testen met een digitale van cb. daarna zien we wel weer verder.
    ik laat het weten, maar heb er wel een beetje een hard hoofd in, ondanks wat de vlos heeft gezegd.

Deel Deze Pagina