Welke test?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sanne, 4 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Welke soort test of merk raden jullie aan om mee te testen??
     
  2. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ik heb twee verschillende tests gebruikt:
    - huismerk van de drogisterij
    - Predictor.

    De eerste gaf een heel vaag en zeer twijfelachtig streepje waardoor ik nog meer ging twijfelen of ik zwanger was, maar Predictor gaf een redelijk goed zichtbare roze stip. Predictor is kennelijk gevoeliger, dus die signaleert het ook als er maar een klein beetje van het zwangerschapshormoon in je urine zit. Dus die kan ik je in ieder geval aanbevelen. Andere tests ken ik niet, maar volgens mij is ClearBlue ook een goede.

    Groetjes, Wendy
     
  3. Niet meer actief

    Ik zou die van de Etos nemen, weet niet waarom maar lijkt me een goed merk...:)
     
  4. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ik heb testen van zwangerschapstest.nu. Die zijn goedkoop en blijken ook goed hun werk te doen. Dit heb ik helaas nog niet zelf kunnen ondervinden, maar ooit komt die tijd. Maar daar heb jij nu weinig aan. ;)
     
  5. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik denk dat alle testen het even goed /of slecht ;) doen.
    Allemaal 99% betrouwbaarheid.
    Alleen de ene test is makkelijker af te lezen dan de andere, en dat kan soms twijfel veroorzaken.
    Maar met welke je test maakt verder niet uit.

    Groetjes
     
  6. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ze zijn allemaal niet goed als ze geen 2 streepjes laten zien :)
     
  7. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Ik heb die van clearblue en zwangerschapstest.nu gebruikt. Vind ze allebei even goed.
    Maar het is zoals jolanda zei, alle test zijn even goed/slecht
     
  8. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Ik hoorde van de vrouw van moeders voor moeders dat er 2 verschillende soorten testen zijn. De ene reageert met blauwe streepjes/kruisjes en is veel gevoeliger. Die zal ook eerder een positieve uitslag geven. De ander reageert met roze. Die is minder gevoelig en reageert pas bij een hoger gehalte aan HCG in je urine. Vandaar dat zij die roze gebruiken, zodat ze echt zeker weten dat het goed zit.
    Ik denk dat ik de volgende keer, als ik weer moet testen, voor de roze ga. Predictor is toch ook roze?
    (Al was die digitale Clear Blue ook heel gaaf!)
     
  9. Niet meer actief

    Ik moest zo lachen toen ik dit las je hebt echt gelijk... :D
     
  10. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Vindt dit een passend antwoord aangezien ik 11 dagen overtijd was en geen positief streepje kreeg, en vandaag helaas ongi geworden.
    Alleen wordt nou mijn periode zo lang dat de banner er niet aan meedoet.
     
  11. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Mijn voorkeur gaat uit naar de digitale test van Clear Blue. Deze geeft geen streepjes aan, maar een plus (zwanger) of een min (niet zwanger). Zo ontstaat er geen twijfel of je nu wel of niet een streepje ziet!

    Nadeel: ze zijn niet zo goedkoop.

    Lotte
     
  12. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik heb twee predictors en een clear blue gebruikt... ze gaven overigens allemaal zwanger aan maar ben ik een nogal ongelovig tiepje ;) Ik hoor heel vaak dat de goedkopere merken net zo goed zijn, dus bij een eventuele volgende keer ga ik ook huismerk halen denk ik.
     
  13. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik had de allergoedkoopste besteld via internet. 2 van de drie deden het niet of na een kwartier (dasook niet fijn en betrouwbaar). Heb nu de iets duurdere en die doen het prima.
    Groetjes
     

Deel Deze Pagina