wond ik gezicht nu gehecht. wat smeren om liteken vorming te voor komen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

#1 Amfy, 20 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 aug 2010
    door een klein ongelukje heeft fynn dus nu ter hoogte van zijn oor een wondje zitten van 1,5/2 cm. dit is dus gehecht. maarja het zit in zijn gezicht.

wat kan ik nu doen? om het eventueele litteken zo min mogelijk zichtbaar te maken? zijn er dingen voor een goede heling oid zorgen?

2. Blaak

Blaak Niet meer actief

Heb je dat niet gevraagd aan de arts? Anders gewoon ff bellen of googlen kan ook haha. Ik weet het zelf niet, nooit met hechten in aanraking geweest. Goed schoonhouden iig dat weet ik wel . Als je een ontsteking krijgt ben je verder van huis.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Arnica slikken.

En na een week pas gaan smeren met bijvoorbeeld vaseline.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

we hebben alles gevraagd maar volgens mij zijn er ook homeopatische dingen tegen litteken vorming

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

waar koop je dat?

6. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
  7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Bij de drogist. VSM Arnica Montana D6 tabletten.

Eigenlijk moet je altijd arnica en hypericum in huis hebben voor als je kind valt etc.

8. Waggel

Waggel Lid

13 aug 2010
    12
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Ik weet dat je ook Dermatix kan krijgen op recept bij de huisarts. Ik weet niet of het ook voor een kind gebruikt kan worden dat zou je na kunnen zoeken, maar van Biodermal is de litteken creme duur en dermatix wordt vergoed door de zorgverzekeraar.
    Misschien kan je hiervoor even googlen want het wordt ook vaak gegeven door chirurgen.

9. Leliana

Leliana Niet meer actief

10. Female

Female Niet meer actief

Een creme met Vitamine E dacht ik!

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja, Dermatix mag bij kleine kinderen gebruikt worden. De plastisch chirurg heeft het voor L. voorgeschreven toen ze 6 maanden was, na haar lipsluiting.

12. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    pure vitamine e creme zeiden ze tegen mij,

maar ik moet zeggen dat bij mij nog niets heeft gewerkt,
    ik heb op mijn voorhoofd een litteken van ongeveer 8/9 cm die blijf je altijd zien en bij tijd en wijlen word hij ook weer rood!
    en hij doet nog steeds pijn,als ik eraan kom, ( 9/10 jaar geleden met mijn hoofd tegen het zwembad rand aan genald en dus ook gehecht)

ik hoop dat het bij je zoontje wel weg trekt

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Candula zalf/creme is speciaal voor littekens, schaafwonden en brandwonden. Schijnt goed te helpen

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

bio oil mag je niet gebruiken voor kids. heb ze weleens gemaild met dezelfde vraag en kreeg dit antwoord

15. Leliana

Leliana Niet meer actief

ah ok .. ;)
    Dat wist ik dus niet zeker!

16. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Niet te veel smeren. Je maakt het alleen week waardoor het moeilijker heelt.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik wacht met smeren tot dat hij dicht is;)

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

en dat kan ik krijgen bij de huisarts?

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb toen ik aan mn borsten geopereerd was, gesmeerd met arnica zalf en littekenzalf, maar de chirurg die mn handen geopereerd heeft, zei dat ik gewoon met iets vettigs ( Vaseline, uierzalf ) kon smeren omdat dat net zo goed was. Dus al die potjes die ik toen der tijd gekocht heb... En de littekens op mn handen zijn nog mooier ook als op mn borsten maar dat komt ook door de plek van de wond denk ik...

20. 4days

4days Niet meer actief

Als de wond helemaal dicht is, krijg je speciale litteken-pleisters. Je krijgt ze bij de plastisch chirurg, weet niet of je ze ook nog ergens anders vandaan kunt halen. Maar die dingen zijn echt geweldig. Het zijn geen echte pleisters, meer een soort siliconen vel wat aan je huid blijft hechten. Ze kunnen best lang mee, en je kunt ze zelfs wassen. Maar die dingen laten wonden echt ontzettend mooi genezen, vele malen mooier dan zonder pleister.

Deel Deze Pagina