door een klein ongelukje heeft fynn dus nu ter hoogte van zijn oor een wondje zitten van 1,5/2 cm. dit is dus gehecht. maarja het zit in zijn gezicht. wat kan ik nu doen? om het eventueele litteken zo min mogelijk zichtbaar te maken? zijn er dingen voor een goede heling oid zorgen?
Heb je dat niet gevraagd aan de arts? Anders gewoon ff bellen of googlen kan ook haha. Ik weet het zelf niet, nooit met hechten in aanraking geweest. Goed schoonhouden iig dat weet ik wel . Als je een ontsteking krijgt ben je verder van huis.
Mijn schoonmoeder had ook een lelijk litteken. Zij heeft littekenzalf van bioderma gebruikt en het is echt super mooi genezen. Weet niet of je deze ook voor kinderen mag gebruiken. Mischien anders even bij de apotheek navragen Biodermal Littekencreme, 75 ml.. Biodermal 20,95 Littekencrème Gezichtsverzorging
Bij de drogist. VSM Arnica Montana D6 tabletten. Eigenlijk moet je altijd arnica en hypericum in huis hebben voor als je kind valt etc.
Ik weet dat je ook Dermatix kan krijgen op recept bij de huisarts. Ik weet niet of het ook voor een kind gebruikt kan worden dat zou je na kunnen zoeken, maar van Biodermal is de litteken creme duur en dermatix wordt vergoed door de zorgverzekeraar. Misschien kan je hiervoor even googlen want het wordt ook vaak gegeven door chirurgen.
Dit werkt bij mij ook heel goed Bio Oil - Gebruiksdoeleinden Weet niet of het geschikt is voor kids hoor ...
Ja, Dermatix mag bij kleine kinderen gebruikt worden. De plastisch chirurg heeft het voor L. voorgeschreven toen ze 6 maanden was, na haar lipsluiting.
pure vitamine e creme zeiden ze tegen mij, maar ik moet zeggen dat bij mij nog niets heeft gewerkt, ik heb op mijn voorhoofd een litteken van ongeveer 8/9 cm die blijf je altijd zien en bij tijd en wijlen word hij ook weer rood! en hij doet nog steeds pijn,als ik eraan kom, ( 9/10 jaar geleden met mijn hoofd tegen het zwembad rand aan genald en dus ook gehecht) ik hoop dat het bij je zoontje wel weg trekt
bio oil mag je niet gebruiken voor kids. heb ze weleens gemaild met dezelfde vraag en kreeg dit antwoord
Ik heb toen ik aan mn borsten geopereerd was, gesmeerd met arnica zalf en littekenzalf, maar de chirurg die mn handen geopereerd heeft, zei dat ik gewoon met iets vettigs ( Vaseline, uierzalf ) kon smeren omdat dat net zo goed was. Dus al die potjes die ik toen der tijd gekocht heb... En de littekens op mn handen zijn nog mooier ook als op mn borsten maar dat komt ook door de plek van de wond denk ik...
Als de wond helemaal dicht is, krijg je speciale litteken-pleisters. Je krijgt ze bij de plastisch chirurg, weet niet of je ze ook nog ergens anders vandaan kunt halen. Maar die dingen zijn echt geweldig. Het zijn geen echte pleisters, meer een soort siliconen vel wat aan je huid blijft hechten. Ze kunnen best lang mee, en je kunt ze zelfs wassen. Maar die dingen laten wonden echt ontzettend mooi genezen, vele malen mooier dan zonder pleister.